Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
14 October 2013

Denne er artikel er del af en længere serie, der dækker de bedste fremgangsmåder for brug af de mest populære sociale medier, som folk, der arbejder med indholdsmarkedsføring, bruger for at nå ud til deres publikum.

Facebook

Hvem bruger Facebook?
80% af B2B markedsføringsfolk
90% af B2C markedsføringsfolk

Du har brug for mere end blot et interessant emne

Selv om din produktkategori muligvis er yderst interessant, er udførelse stadig utrolig vigtig. Brug tid på at poste velredigerede billeder og velskrevne tekster. Mængde betyder bestemt ikke alt på Facebook — konsistent kvalitet er meget vigtigere.

Det er godt at være kortfattet, men det er bedre at være god

Korte beskeder skiller sig ud på Facebook — men lange meddelelser virker, hvis de er fængende. Hold dit budskab kortfattet, medmindre du absolut har brug for de ekstra ord i din kommunikation.

Brug smartere målretning

»Page Post Targeting« (PPT) er en ny tjeneste fra Facebook, der tillader dig at håndplukke dit publikum og giver dig på den måde mulighed for at levere en klar besked til mindre grupper. For eksempel kan du rette din meddelelse mod kvinder i alderen 25–35 år, som »synes godt om« din side.

Mål dine fans engagement

Du skal måle, hvordan dine fans interagerer med dit indhold, for at finde ud af din effekt på Facebook. På den måde kan du finde ud af, hvilke budskaber, der inspirerer til handling — og skabe flere ligesom dem.

Hvem er gode til at bruge Facebook?

Kæledyrs-brandet Purina ONE repræsenterer Facebook markedsføring, der bruger en fænomenal historiefortælling for at skille sig ud.

  • Længere indlæg, der er suppleret med et billede, fortæller fængende historier.

  • Indlæggene er velskrevne og inspirerer hundredvis af kommentarer fra fans.

  • Hvert et stykke af indhold er yderst relevant for brandets publikum.

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Frederik skriver Skriv dig op