Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Jonathan Bräuner Delfs Liveshopping: Vi går live som aldrig før

Liveshopping: Vi går live som aldrig før

1.693 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
07 October 2021

Live salg på sociale medier har taget fart under lockdown. Især tøjbutikker har været firstmovers og flyttet handlen ud på nettet. Måske mere af nød end af lyst i første omgang, men det har vist sig at give rigtig god mening.

Corona har på godt og ondt skubbet os ud af komfortzonen og sat ekstra fut i interessen for live shopping. Selv svigermors garnbutik har fundet vej til det der internet.

Har du en lille butik i gågaden uden webshop, så kan live salg på sociale medier give dig adgang til langt flere kunder, end du har plads til i butikken. Har du en veletableret webshop, kan live salg være vejen til at skabe større relation og dermed styrke loyaliteten i din kundekreds.

Bliv klogere på live salg her. Opdag de største fordele og få hjælp til at komme i gang.

Hvad er live salg?

Live salg er kort fortalt en hybrid af fysisk og digitalt købmandskab. Det bedste fra to verdner.

Live-video med realtime-salg.

En kombination af personlig betjening og faglig rådgivning fra den fysiske butik med rækkevidde og tilgængelighed fra digital handel. 

What’s the fuzz?

Vi kommer ikke udenom at indarbejde sociale medier i salgsstrategien. Det skib kan du lige så godt hoppe på med det samme. 

Med live salg får du en ny salgskanal, som øger totaloplevelsen for dine kunder. 

Du kender dine kunder bedst. Måske har de brug for rådgivning i forbindelse med et køb. Måske reagerer de positivt på overraskelser. Måske er den visuelle formidling vigtig for dem.

Live salg giver altid en stærk kundeoplevelse, fordi du ”træder ind” i stuen og kan reagere på feedback med det samme.

Så udover øget omsætning, synlighed og rækkevidde er live salg også det personlige touch, som styrker relationer og loyalitet. That´s the fuzz. 

5 trin til at komme i gang

Virker det uoverskueligt at komme i gang med live salg? Mange gange handler det om at turde give det et skud. Prøv det af. Det værste der kan ske, er at du lærer noget nyt og får lov til at prøve igen.

Tip: Hav en hjælper ved hånden de første gange. Det kan være hvem som helst. Bare en, som kan fikse ting og sager undervejs, så du kan koncentrere dig om at interagere med kunderne på skærmen. 

Brug de 5 trin her som din to-do. Så er du i gang.

  1. Vælg den sociale platform, som dine kunder er på.
  2. Forbered produkter til demonstration.
  3. Find et uforstyrret sted, med godt lys og god internetforbindelse.
  4. Hav link klar til produktkøb.
  5. Gå live.

Når live auktionen er slut, skal der følges op på kommentarsporet, skrabes penge ind og sendes varer afsted. Du kan sagtens starte helt manuelt, hvis du lige skal se, om det er noget for dig. Men hvis du bliver glad for det og kunderne bider på, kan du få brug for hjælp til at håndtere den administrative del, så du ikke mister overblikket og falder igennem på kundeoplevelsen.

I takt med at live shopping er vokset, er teknologien omkring den populære salgskanal i skarp udvikling. Flere steder udvikles robotter, som holder styr på bl.a. bestillinger, betalinger, forsendelser osv. ved live-salg på sociale medier

Gør det, du er bedst til og får mest energi af – og udlicitér resten. Det kommer du længst med.

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Jonathan skriver Skriv dig op