Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Christina Klitsgaard Læs kun, hvis du er e-mail-rookie, og kan finde på at sende kommercielle mails til folk, du fx har mødt på en messe

Læs kun, hvis du er e-mail-rookie, og kan finde på at sende kommercielle mails til folk, du fx har mødt på en messe

13,957 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
05 June 2014

’Må jeg sende mails til folk, jeg har mødt på en messe?’

’Må jeg sende mails til dem, jeg er i netværksgruppe med?’

’Må jeg sende mails til mine kontakter på Linkedin?’

’Må jeg sende mails til mine facebook-venner?’

’Må jeg sende mails til mine twitter-følgere?’

’Må jeg sende mails til forældrene i mine børns børnehave?’

’Må jeg sende mails til alle e-mailadresser i mit private kartotek?’

’Må jeg sende mails til alle, der har handlet i min webshop?’
 

 

NEJ!

Du må ikke sende så meget som antydningen af en (kommerciel) e-mail til nogen, der ikke selv har skrevet sig op til at høre fra dig.

Ikke engang til naboens Koi Karpe.

Til nød kan du sende til den gulerod,
der er på vej op af jorden i din have.

For hør her:

E-mailmarkedsføring er permission marketing.

Det betyder, at du ikke engang må overveje at sende en kommerciel mail til nogen, der ikke selv har rakt ud efter dig, og med det mener jeg: Skrevet sig op til din e-mailliste.

Det er det smukke ved disciplinen.

Og det er årsagen til, at e-mails giver mere dramatiske
resultater end noget andet markedsføringsværktøj.

Bruger du din tid på at udtænke planer for, 'hvordan du kan snige dig ind i andre menneskers indbakker mens de sover', så har du misset hele pointen med – og præmissen for – e-mailmarkedsføring.

Det er dårlig stil.

Det er ulovligt.

Det kan udløse (kæmpe) bøder.

Og selv hvis du har råd til det, så vid:

Det virker ikke.

Det eneste, du vinder, er din modtagers irritation.

Forstå 2 ting:

1) Dine modtagere er uhyre følsomme i forhold til deres indbakke (ligesom du ganske givet selv er?).

Ved siden af den pegefinger, de bruger til at åbne din mail med, sidder den finger, de bruger til at trykke spam (eller hænge dig ud som en tosse på sociale medier) med.

2) En kommerciel e-mail til et andet menneske, som ikke har skrevet sig op til at modtage e-mails fra dig, er det samme som at jeg næste gang, jeg møder dig, slikker dig i øret – uden, du som minimum har peget på din øregang og sagt: Please.


Så …

Spørg ikke dig selv:

’Må jeg sende mails til ….’

Spørg dig selv:

’Hvordan kan jeg gøre mig fortjent til at 
få travle menneskers e-mailadresser?’

* * * 

Orker du ikke at bygge en e-mailliste – the 
permission based way – så skal du finde en
 anden måde at markedsføre dig på end med
 mails.

/Christina

 

 

 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Christina skriver Skriv dig op