Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Christina Klitsgaard Sig bye bye til dine nyhedsbrevsmodtagere

Sig bye bye til dine nyhedsbrevsmodtagere

5.900 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
20 August 2011

Tjekker du jævnligt hvor mange nyhedsbrevsmodtagere, du nu har på den der liste? (Ja, du gør – jeg ved det). Og har du det sådan lidt ligesom små børn har det med slikkepinde: Du vil meget nødig af med en eneste af dem (altså læsere, ikke slikkepinde).

Breaking news (for nogen):

Det kan du måske blive nødt til. 

Why?

Fordi, der ude på Internettet *løber nogen små emsige hjemmeværnsklædte myrer rundt, som holder øje med dig og dit nyhedsbrev. De tager noter og registrerer bl.a.:

Hvor stor en del af dine modtagere, som ikke åbner dit nyhedsbrev

Hvor stor en del af dine udsendelser, som ikke kan leveres

Hvor mange, der anmelder dit nyhedsbrev som spam (Av!)

Jo flere inaktive modtagere, du har på dit nyhedsbrev – altså folk, som gang på gang ikke åbner det – jo større er risikoen for, at dit nyhedsbrev ender som – well … spam - eller slet ikke engang bliver leveret. Heller ikke hos dem, der sidder og hopper i stolen og meget gerne vil læse det.

(*I virkeligheden er der tale om filtreringsteknikker … og hvis du er helt vild tekniknørd og ikke kan sove i aften uden den tekniske forklaring, så vil jeg foreslå dig at slå et smut forbi google.com).

For dig – og mig – som bare vil vide hvad det her betyder i praksis, short and sweet:

Du skal rydde op på din liste:

 

Fjern de adresser, dit udsendelsessystem ikke kan levere til

Fjern dem, der ikke har bekræftet modtagelsen af dit nyhedsbrev

Og …

Sig bye, bye til de modtagere, som alligevel aldrig læser med. Du har ikke brug for at 2, 3 eller måske 500 modtagere ødelægger festen for de andre (og dig).

Sådan gør du:

Opret en ny nyhedsbrevsliste og opfordr i fx dine næste 3 – 4 nyhedsbreve dine læsere til at skrive sig op, hvis de fortsat vil høre fra dig. Dem, der efter sidste udsendelse IKKE har skrevet sig op, skal du glemme.

Ja, du KAN ende med at stå tilbage med en liste, der pludselig er skrumpet til halv størrelse.

So what?

De andre ville alligevel ikke noget med dig. Og jeg kan ikke sige det tit nok: Det er ikke antallet af dine læsere, der gør dit nyhedsbrev til en god forretning – det er kvaliteten af din liste, du skal interessere dig for.

 

 

 

 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Christina skriver Skriv dig op