Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sådan får du 700 (eller flere) EKSTRA nyhedsbrevslæsere på få dage

5.207 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
09 August 2011

[Læs kun hvis du sælger viden og/eller rådgivning og sukker efter flere nyhedsbrevslæsere at markedsføre dig til]

Hvor mange læsere havde du på dit nyhedsbrev sidst du tjekkede?

500?

50?

Eller … suk … 5?

 Tør øjnene.

 Alle – ALLE (!) – er startet et sted. Med 1, 2, 3 … 10 læsere.

 Og det ER slet ikke så svært at få den liste til at vokse. Fra 10 til 100 … fra 100 til 1000 og endnu flere.

 Nogle af de tricks, som med garanti virker, har jeg allerede skrevet om i et tidligere indlæg. Det kan du i øvrigt (gen)finde lige her:

http://www.amino.dk/blogs/christinaklitsgaard/archive/2010/12/01/9-ting-der-f-229-r-din-fanklub-til-at-vokse.aspx

Men der findes ét trick, som slår dem alle.  Èn eneste ting, du kan gøre, som vil få din liste at vokse eksplosivt – hurtigt:

Pak (noget af) din værdifulde viden til en e-bog. Eller en e-guide. Og giv den GRATIS væk.

Og nej, jeg mener ikke en roman på 544 tætskrevne sider. 15, 18 eller 22 sider er rigeligt.

Det er ikke størrelsen på din e-bog eller guide, der er afgørende. Det er den genvej, du giver mig, der gør forskellen.

Hvis du fx er ekspert i at hjælpe små selvstændige med at få deres historier i medierne, så skriv en e-bog om PR.

Du kunne fx kalde den:

 7 (overraskende) tips, der får journalisterne til at tage din pressemeddelelse.

 Eller:

 '7 ting, du ALDRIG må sige når du kontakter en journalist’

Hvis du sidder med løsningen på hvordan jeg - endelig - kan komme af med de ekstra 5, 10 eller 15 kilo, der gør livet tungt og surt for mig – så skriv en e-bog om dét:

’Sådan smider du 15 kilo på 30 dage – UDEN tilbagefald’

 Sådan skriver du trin for trin din e-bog:

 

1 – Forfat en titel, der kommunikerer en løsning på et problem, du VED din målgruppe har (Tip: Titler der starter med ’Sådan’ er ofte endda meget virkefulde’

2 – Skriv en kort intro, hvor du fortæller hvem, du er – og hvorfor du har skrevet denne e-bog. Hvis du selv har fx tabt dig 15 kilo med den metode, du har, så fortæl det – brug en side eller to på at fortælle din succeshistorie.

3 – Præsenter gerne din læser for et par cases: Fx 3 andre succeshistorier (folk, du har hjulpet til succes netop med den her metode)

4 – Fortæl kort hvilke trin, jeg skal igennem for at få succes med din metode.

5 – Præsenter mig for hvert trin. Har du fx 7 trin, så lav 7 afsnit – ét for hvert trin.

6 – Krydr med en håndfuld overordnede do’es and don’ts.

7 – Slut af med at fortælle din læser præcist hvad, han eller hun skal gøre lige nu for at komme godt i gang.

Om det virker?

Ja. Hvis dit indhold er godt. Og det, du giver mig, er værdifuldt.

Selv fik jeg – på ganske få dage - godt 700 ekstra læsere på det her site:

 

www.theworkbook.dk

 

Og som du kan se giver jeg kun ét kapitel af min e-bog gratis væk.

 

Kom i gang øvelse:

 

Er du stadig helt blank på hvad din e-bog kunne handle om? Så prøv at stille dig selv de her spørgsmål:

 

1) Hvilket problem, i forhold til det, du er specialiseret i, VED du bare, at din målgruppe virkelig, virkelig savner en løsning på?

 

2) Hvad er dit råd til dem?

  

3) Kan dit råd deles op i 3, 4, 5 eller flere ’sådan-gør-du’-trin?

 

4) Snup en kuglepen (eller tag din Mac med i enerum) og skriv!

 

God fornøjelse!

 

Kh

Christina

  
Hvor mange stjerner giver du? :
Vær den første til af få Christina blogindlæg Skriv dig op