Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Christina Klitsgaard Sådan kan du med ét eneste ord (måske) få 30% flere til at åbne dit nyhedsbrev

Sådan kan du med ét eneste ord (måske) få 30% flere til at åbne dit nyhedsbrev

6.038 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
14 February 2011

’Dét gør du bare ALDRIG igen!’

 … sagde min veninde, da hun ringede mig op. Meget, meget tidligt i morges.

’Øhh … - gør HVAD aldrig igen?’, svarede jeg med så rolig stemme, som det nu er menneskeligt muligt at præstere når man bliver taget på sengen med sådan en morgensang. Blodet forsvandt lukt ned i mine bare tæer under dynen og mit hjerte slog en 83-90 ubehagelige saltomortaler, mens jeg panisk forsøgte at komme i tanker om hvilken ugerning, der mon kunne være tale om her.

’Ja, sender mig sådan en mail – for pokker!’

Jeg satte mig op i sengen med et nervøst ryk: ’Hvilken mail?’

’Den der, du sendte ud i går aftes. Med mit navn i emnelinjen. Det er bare SÅ kupon-hæfte-agtigt.

Så vågnede jeg. Og forstod.

Hun mente aftenens nyhedsbrev til min sub-liste (en særlig liste, jeg har ved siden af mit hovednyhedsbrev).

’Den her fik du ikke forleden, Charlotte’, hed den i emnelinjen. Altså den til hende. Den til Bo hed: Den her fik du ikke forleden, Bo’. Osv..

På min særlige liste har jeg – ifølge min harmdirrende veninde – begået den forbrydelse at bede om fornavnet på alle, der tilmelder sig den. Det betyder, at jeg med et helt enkelt klik kan sende personaliserede mails ud til mine læsere.

’Jamen ÅBNEDE du den så?’, spurgte jeg med iver – og en lille smule triumf - i stemmen.

’Ja, jeg gjorde sgu da så! Og tak for de der tips, du gav. Dem kan vi faktisk godt bruge på mit arbejde – men helt ærligt, du skal lade være med at gøre det igen. Jeg synes ikke, du skal skrive til mig som om, vi er venner. Øhh .. jeg mener du og jeg ER selvfølgelig venner. Men altså, alle de andre – det er altså for stygt at skrive sådan til folk, du aldrig har mødt’.

Charlotte plejer aldrig at åbne mine nyhedsbreve. Fordi, hun ligesom ikke synes, hun er i målgruppen (selv om hun godt nok lydigt modtager dem). Men det her, dét åbnede hun. Og læste oveni købet. Fra ende til anden. Og fik værdi, som hun kunne implementere direkte i sit daglige arbejde.

Hvorfor? Fordi emnelinjen var stærk nok til at få hende til at blive nysgerrig. Personlig nok til at hun ikke kunne lade være. Forskellen var ordet ’Charlotte’.

Prøv selv at se, hvordan emnelinjen fungerer med og uden navn:

 

a)                           Den her fik du ikke forleden

 

b)                           Den her fik du ikke forleden, Charlotte

Nu vil jeg selvfølgelig ikke opfordre dig til at bruge ’billige kupon-hæfte-tricks’ i din mail-markedsføring. Omvendt synes jeg du skal vide at lige præcist det her ’trick’ kan udrette mirakler for dig.

Skal vi tro på alt, hvad amerikanerne bilder os ind, så kan mails, som indeholder fornavnet på din modtager, betyde en 30 % højere åbningsrate.

30 %!

Gosh - forestil dig lige, hvad det vil betyde for dig og din forretning, hvis 30 % flere åbner dine nyhedsmails? Hver gang … !

Selv Charlotter, som ellers aldrig gider …

Har du mod på det, så prøv det af. Du kan fx lave en splittest på 5 procent af dine læsere:

Send en version uden navn til den ene gruppe, og en version med navn til den anden.

Og slå endelig på mailen til mig og lad høre hvad statistikken sagde.

 

Kh

Christina

PS: Jeg fik ikke andre sure opringninger den morgen. Til gengæld var der så meget respons i min indbakke fra glade læsere, at jeg brugte en time på at svare pænt tilbage. Måske havde Charlotte bare fået det forkerte ben ud af sengen …

PPS: Hvis du er blevet nysgerrig på den der særlige liste, jeg skriver om, så kan du finde den på www.theworkbook.dk. Skriv dig op – om ikke andet så for at få 9 gratis overskriftsmodeller fra min workbook. Du er velkommen til at afmelde dig igen med det samme.  Sådan gør du: 1) Klik ind på www.theworkbook.dk, 2) ignorer den slibrige salgstekst, 3) Skriv dit navn og din e-mail i sign-up-boxen 4) modtag et link til gratis download– og 5) afmeld dig straks igen, hvis du ikke vil høre noget derfra nogensinde igen.


Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Christina skriver Skriv dig op