Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Derfor skal du juble når dine læsere afmelder sig dit nyhedsbrev

5,221 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
21 November 2010

’Det er da ufatteligt, at jeg skal høre om dine underbukser i dit nyhedsbrev’, skrev en meget sur dame til mig, hvorpå hun prompte afmeldte sig min liste. Ikke mere af den slags underlødigheder i hendes indbakke. Sådan. Så ku’ jeg lære det, ku´ jeg.

 Mailen kom få minutter efter, jeg havde trykket på ’send’ og broadcastet mit nyhedsbrev, hvori jeg bl.a. fortalte om de tre måneder, jeg havde siddet hver nat på en kold køkkenstol iført et par meget grimme Sloggi-trusser med løse elastikker og skrevet på min bog. Kun mig, mac og mørket.

Jeg havde selvfølgelig en pointe med de underbukser der. Og med køkkenstolen. Men jeg tror aldrig, hun nåede til den. Pointen. Underbukserne havde provokeret damen i en sådan grad, at hun havde fået N-O-K!

Kender du det?

Altså det der med at få et rap med en våd avis - eller flere  - lige i ansigtet? Fx efter, du har sendt dit nyhedsbrev ud? Fordi, nogen synes, du er ’for meget’? Eller måske ’for lidt’?

 Hvis du gør, så tør øjnene og vær glad.

 Why?

Fordi, dit nyhedsbrev først og fremmest er en personlig connecter. Et spejl af dig og lige præcist den, DU er. Dit nyhedsbrev skal ose af personlighed. Din unikke personlighed, som ikke findes magen til nogen andre steder i verden. Hvordan vil du ellers give mig og alle andre, der læser det, en mulighed for at finde ud af, om vi matcher? Om vi er på bølgelængde? Om der er kemi? Om der er grundlag for et – forhåbentligt fantastisk - samarbejde?

Ja - det betyder, at nogle vælger dig fra. Fordi, de synes, du er ’for meget’ eller ’for lidt’. Fordi, de synes, du er for kontant, for blød, for direkte, for vag, for ærlig, for … - fortsæt selv listen.

Men hvor mange kunder skal du lige have? Og hvem vil du egentlig helst gøre forretning med? Dem, der kan li’  dig, og som du kan være 112 procent dig overfor? Eller dem, som helst ser, at du taler, skriver, tænker og agerer som en helt anden end den, du i virkeligheden er?

Ja, jeg kan godt finde på at bande når jeg underviser.

Ja, jeg snakker meget - og højt.

Ja, jeg siger min mening.

Ja, jeg kan finde på at gå til møde i gummistøvler.

Og ja, jeg skriver om underbukser i mit nyhedsbrev, hvis jeg har lyst.

50 procent kan lide mig for den, jeg er. Og 50 procent kan ikke. Hvis jeg forsøger at nå den sidste gruppe, mister jeg den første. Og værre endnu: Jeg bliver grå, gusten, kedelig og svær at se konturerne af. Jeg bliver ligegyldig. For mig selv. Og for alle andre.

 Så kære nyhedsbrevsskriver: Skru nu bare op for den, du er.

 Nogle derude vælger dig fra. Stensikkert.

Men vi er en hel del, som vil vælge dig til.

I promise.

Det kaldes personlig branding. Og det er altafgørende for din forretning.

 

Hvor mange stjerner giver du? :
Vær den første til af få Christina blogindlæg Skriv dig op