Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Christina Klitsgaard Verdens Nemmeste Test: Er Du Dine Nyhedsbrevslæsere Utro?

Verdens Nemmeste Test: Er Du Dine Nyhedsbrevslæsere Utro?

4.715 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
16 October 2010

For mange, mange millioner år siden, da jeg var sådan cirka 7 og gik i 1.B på Bankagerskolen i Horsens var jeg vildt og inderligt forelsket.

I Allan.

Og i Martin.

Det var himmelsk.

Og forfærdeligt.

Mit unge dobbeltliv endte ret brat og voldsomt. I en formningstime, hvor Allan resolut klippede min ene rottehale af med en hobbysaks så faretruende nær min hovedbund, at min mor senere den dag måtte bestille en akut frisørtid til mig nede hos Smukke Annie med de røde læber og de lange cigaretter. Bagefter var der hverken mange millimeter eller kærester tilbage.

Utroskab betaler sig ikke.

Har jeg lært. Og smertefuldt erfaret.

Er DU utro? Altså overfor dine nyhedsbrevslæsere, forstås?

Jeg mener, skriver du til mere end én eneste målgruppe i dit nyhedsbrev?

Hvis du gør, så ER du utro.

Og den affære koster dig (ti)tusindvis af kroner. Og en hel del kunder.

Why?

Fordi, du umuligt kan tænde to målgrupper med to vidt forskellige interesser i ét og samme nyhedsbrev. Eller på ét og samme website for den sags skyld.

I min egen indbakke dukker der jævnligt utro nyhedsbreve op. Fx modtog jeg for få dage siden det her:

Hårtab kan behandles.

Afsenderen var en klinik, som har specialiseret sig i a) hårtransplantationer til mænd og b) skønhedsbehandlinger til kvinder.

Vi skal altså tændes på to ret forskellige måder. Kvinder med hår på benene og mænd uden selvsamme på hovedet.

Og det virker altså bare slet, slet ikke på mig at se et før-og-efter foto af en skaldet isse, når dét jeg i virkeligheden vil høre om er hvordan dælen, jeg mindst smertefuldt og mest effektivt kan få vokset mine ben, bryn eller bikinilinje.

På en af mine workshops i foråret havde jeg sågar en galleri-ejer, som tilfældigvis også var løbecoach. I de to år, hun havde skrevet nyhedsbreve, havde hun aldrig solgt noget til nogen i en mail. Hverken billeder eller løbe-coaching. Fordi, hun i hvert nyhedsbrev talte til dem begge. Det tændte ingen af dem på.

Utroskab kan (ganske som hårtab) heldigvis behandles.

I hvert fald når det gælder det der med nyhedsbreve.

Hvis du altså overhovedet ER utro?

Her er Verdens Nemmeste 'Er Du Utro-Test':

1.    Sæt dig med et stykke blankt papir og en kuglepen.

2.    Tegn din idealkunde - altså det menneske, du henvender dig til med dine produkter eller ydelser.

..... Havde du flere kærester end én i kuglepennen?

Så er kuren her:

1 - Bestem dig for HVEM din idealkunde er og målret al din kommunikation i dit nyhedsbrev til det ene menneske.

Eller ...

2 - Fortsæt med at sælge både behandling af spædbarnskolik til nybagte mødre OG stresskurser til travle ledere. Men vær tro mod dem begge. I hvert sit nyhedsbrev. Og allerhelst på hvert sit website.

Bonus:

Vil du toptune dine nyhedsbrevstekster til de to, tre eller flere målgrupper, du (måske) har, så udvid tegningerne af dine idealkunder med fakta om fx:

Køn

Alder

Social status

Interesser

Største problem/udfordring i forhold til det, du tilbyder

Osv.

Dine nyhedsbreve bliver fantastiske af det. Og langt mere profitable.

Utroskab betaler sig bare ikke.

Kh

Christinau

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Christina skriver Skriv dig op