Ja, så var den her igen.
Jeg er lige blevet ringet op af xxx fra Nordisk .... som indledte samtalen med, at jeg havde været med i en markedsundersøgelse for et år siden og nu var undersøgelsen klar.
Det ville de gerne præmiere med en æske chokolade og så ville han også lige vide, hvilken printer jeg har.
Sagt i een sætning.
Der stoppede jeg ham!
Jeg spurgte til hans nøjagtige navn og adressen på virksomheden han ringede fra (støj i baggrunden fra andre phonere).
Jeg fik det at vide hvorefter jeg fortalte, at selv om jeg flere gange tidligere var blevet tilbudt chokolade af omtalte virksomhed, så havde jeg aldrig modtaget noget som helst.
Det var han jo ked af at høre.
Så fortalte jeg ham om www.EffektivMarkedsfoering.dk
Ikke fordi jeg tror, at virksomheden han arbejder for forstår hvad der sker i markedet; men fordi det måske kunne hjælpe ham personligt videre som sælger. For jeg føler virkelig med alle disse unge sælgere, som for en ussel løn bliver udnyttet til at arbejde i dette marked. Ikke mindst fordi at udviklingen er løbet fra denne uproduktive måde at arbejde med markedsføring på.
På hjemmesiden taler jeg meget om troværdighed - og når man ringer som sælger for en virksomhed, der i flere år har brændt sine kunder af ved ikke at kunne levere bare 2 gram chokolade, ja så er det op af bakke med salget.
Det lyder og klinger hult. Og troværdigheden er pist væk...
Jeg afsluttede samtalen med, at vi nok burde holde her.
Læs også mine gamle, men stadig aktuelle nyhedsbreve om Den følelsesmæssige konto og om Søgemaskineoptimering annoncehajer
For din succes på Internettet,
Christian