Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Hvorfor konkludere når vi skal innovere?

1,895 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
16 November 2011

Det er ikke altid at det mest salgbare lige er det vi har mest brug for. Det gør sig specielt gældende når det handler om hvordan vi ser på udvikling og vækst lige nu. Køen med selvudnævnte business-profeter er længere end vismændene kan tælle til, og forudsigelser er måske god business for profeten, men sjældent for disciplen.

Konceptet er uddødt
Det er i virkeligheden en ulækker blanding af fascinerende og frygtindgydende hvor smalt vi ind imellem ender op med at tænke. Og guderne skal vide at vi mennesker i flæng kan hidse en ”tøse-fornærmet” stemning op hvis der er nogen der forbryder sig i mod vores stagnerede, kedelige, fastlåste og totalt forudsigelige tankegang. Det er da usandsynlig kedeligt og dinosaur-agtigt at høre på hvordan det ene økonomiske fænomen efter det andet konkluderes, som om at alt hvad der handler om cool cash, kan forudbestemmes som perler på en snor. Lad nu profeterne være – forudsigelser er en uddød ”business-art”.

Citron med sukker er stadig surt
Der tales om økonomien og krisen som om de er levende individer med deres eget liv. Prøv nu at høre her: Hjertet i både kriser og økonomi er menneskelig psykologi – punktum! Vi kan kun konkludere bestemte konsekvenser ved bestemte fænomener, så vi bliver ved med at reagere på dem ganske som vi plejer. Det er lidt ligesom at kritisere fodboldkampens dommer for kampens udfald. Problemet er ikke dommeren – problemet er at han som subjektivt menneske skal vurderer de, ifølge de menneskeligt opfundne regler i fodbold, svinestreger spillerne måske foretager sig. Spillet er menneskeskabt – konsekvenserne er menneskeskabte.

Det nytter jo ikke noget
Vi kan blive ved med at forsøge os som profeter, men det er IKKE det vi har brug for. Vi har brug for at der er nogle der sætter nye standarder, tænker nye tanker, tjener penge på nye måder og lærer at håndtere kriser i et ikke 100 % historisk perspektiv. Det vigtigste budskab en krise en nogensinde kan have er at det du gør – det virker ikke! Vi har brug for innovation som er i nær familie med vision. Fremtidsvision, pengevision – innovationvision.

Yesterday's news er blevet opdateret til crappy news
Jeg ved godt jeg simplificerer lige nu. Men hvad fa'n hjælper det på det generelle billede at jeg kan bladre enhver erhvervsavis igennem og finde informationer om hvad der ER sket? Ingenting! Og alt har alligevel været igennem det menneskelige fortolkningsfilter et eller andet sted. Den generelle sælger sælger ikke mere af den grund. Den generelle leder vækster intet på dette grundlag, og sådan kan jeg blive ved. Så hvad er det egentlig vi køber? Andres konklusioner! Hvad har vi brug for? Innovation!

Jeg foreslår at du stopper med at købe ind – og begynder at byde ind!

Med ønsket om din succes,

Christian Campbell
Business Provocateur

Hvor mange stjerner giver du? :
Vær den første til af få Christian blogindlæg Skriv dig op