Mon der er kunder nok i Danmark til at få succes med ens medlemsside?
Det spørgsmål har jeg fået et par gange og ja, jeg har da selv tænkt tanken en gang imellem. For det er en genial forretningsmodel med en medlemsside, men det kræver selvfølgelig et vist antal medlemmer, for at skabe en ønsket indtægt.
Men hvor mange skal du egentlig bruge?
Det kommer selvfølgelig an på hvor meget du vil tjene og hvor meget dit månedlige abonnement koster.
Lad os for eksemplets skyld lege med ideen om, at du gerne vil tjene 50.000 kr. om måneden. Her er et par regnestykker, der viser, hvor mange medlemmer der skal til ved de enkelte beløb:
- 30 kr. = 1.666 medlemmer
- 100 kr. = 500 medlemmer
- 250 kr. = 200 medlemmer
- 500 kr. = 100 medlemmer
- 1.000 kr. = 50 medlemmer
- 3.000 kr. = 16 medlemmer
Når du ved, hvor mange medlemmer du skal have, for at opnå en ønsket indkomst, så kan du se nærmere på målgruppen.
Har du en medlemsside for personer, der skal giftes, så var der 30.949 vielser i 2010 herhjemme. Eller er det for personer, der skal igennem en skilsmisse, så var tallet 14.460 i 2010. Er det en medlemsside for nybagte mødre, så var der 63.411 fødsler i 2010.
Det her er jo selvfølgelig nogle store puljer. Måske er der færre, hvis du har en smal niche indenfor f.eks. lystfiskeri, rollespil eller børnefødselsdage.
Du må spørge dig selv, om du tror på, at der er kunder nok her i Danmark. Uanset svaret, så kunne du øge antallet af emner, ved at tænke internationalt. Med internettet er der ingen grænser.
Det kan være, at der er nogle handelsregler, du lige skal sætte dig ind i. Det kan være, at der er større konkurrence. Men potentialet kan pludselig blive meget større, ved at tænke over grænserne.
Antal millioner indbyggere:
- Danmark 5,5
- Sverige 9, 3
- England 62
- Frankrig 64,7
- Tyskland 81,8
- USA 300
Der er jo fordele og ulemper ved alting… men det er absolut værd at overveje, om ens medlemsside skal være national eller international.
Håber I blev inspireret!
PS. Jeg kommer til Aminotastic og håber at møde jer, der læser med her. Kom og sig hej og fortæl om jeres tanker og oplevelser med infoprodukter, medlemssider osv.