Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs Foredrag med Mening Er der noget ved din personlighed, der skræmmer dine kunder væk?

Er der noget ved din personlighed, der skræmmer dine kunder væk?

1.087 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
03 July 2014

Når vi er i kontakt med andre mennesker, er det vigtigt at vi ikke stædigt holder fast i vores eget syn på hvad der er virker og hvad der ikke virker. For at kunne sælge vores produkt eller ydelse, SKAL vi lytte og forstå kundens/klientens behov! Jo mere du bliver i dine tanker og tænker på løsninger for at få overbevist kunden/klienten om, at dit produkt/ydelse vil være det optimale for dem, så mister du forbandet mange informationer og skjulte behov fra kunden, som du rent faktisk ville kunne bruge i salget på dit produkt/ydelse.

Når jeg skal finde redskaber og muligheder hos en kursist/klient/radiolytter, som sidder fast i sin udvikling, så har jeg ganske få minutter til vurdere dem, derfor skal jeg 100% nærværende og lægge mærke til de ord de bruger. Deres ordvalg afslører deres behov! Når de taler skal jeg lytte - IKKE TÆNKE - for tænker jeg i muligheder, glipper jeg 60% af personens beretning og så falder det hele til jorden.

Prøv derfor følgende:

Telefonisk!

1)      Slå alle dine egne tanker om løsninger/salg/muligheder ud af hovedet. LYT til kunden/klienten.

2)      Stil dybdeborende spørgsmål, så du gentager kundens/klientens fortælling, så får du pejlet dig ind på flg. A) Har jeg forstået kunden/klienten korrekt! B) Ligger der noget bagved som ikke er nævnt! C) Gør klar til at sælge/vejlede.

Face to face:

1)      Spørg dit netværk/familie/venner, hvordan du reagere, når du møder modstand. Hvordan er mit blik? Mit toneleje? Hvordan er mit kropssprog? Lyder jeg aggressiv eller virker jeg usikker? Virker jeg anmassende/provokerende eller selvudslettende?

2)      Stil dig op foran et spejl og bliv dus med din mimik! Jo mere du VED hvordan du ser ud, dit blik, dine trækninger, kropsholdning, fagter m.v. - jo, mere troværdig vil du fremstå overfor dine kunder/klienter.

3)      Brug dernæst de 2 punkter i den telefoniske kontakt - tag noter af det kunden/klienterne siger, når du sidder over for dem. Det får dem til at føle sig taget seriøst.

 

 

 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Anne-Dorthe skriver Skriv dig op