Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Tip #83 ADRESSERET BREVPOST VIRKER (FOR OS)

3,150 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
09 October 2014

111 TIPS - Optimeret markedsføring

Tip #83 ADRESSERET BREVPOST VIRKER (FOR OS)

Overvej adresseret brevpost. Selvom vi sikkert bliver beskyldt for at reklamere for egne produkter, må vi konstatere, at det virker.

Vi har været omkring næsten alle former for markedsføring. Husstandsomdelte reklamer, tv, radio, sponsorater, avisannoncer, online-reklamer, you name it.

Gammeldags post når frem til modtageren
Når vi nu har så meget styr på vores tracking, så har vi også en god fornemmelse af, hvilken markedsføringskanal, der har virket bedst. Og svaret kan virke lidt farvet (tø-hø), da vi nu selv lever af at producere tryksager. Men de klassisk adresserede breve, hvor vores katalog sendes i en kuvert til en modtager, har ikke desto mindre været dér, hvor vi har oplevet den bedste ROI (return on investment) – altså hvor prisen for kunderne over tid har været lavest.

Brevet når igennem sluserne
I dagens elektroniske verden bliver der ikke sendt så mange breve, så et adresseret brev har gode chancer for at nå hele vejen gennem sluserne og ind på beslutningstagernes skrivebord. Og husk, at 94 % åbner de breve, som de modtager (ifølge Post Danmark).

Oplagt for webshops
Vi forstår i øvrigt ikke, hvorfor flere web-shops ikke tester denne mulighed. Prøv at sende en direct-mail til 500 kunder, der har købt hos dig for nylig og som alle har sagt nej til at modtage dit email-nyhedsbrev. Du vil opleve en god ROI, selv når porto og trykning medregnes. Kontaktprisen ved at udsende kataloger er ca. 100 gange så høj, som kontaktprisen ved et tv-spot. Kontaktprisen ved markedsføring på internettet (fx. bannerannoncering og AdWords) er også langt lavere end ved at udsende kataloger, da der jo hverken kræves trykning eller porto.

Det er resultatet, der tæller
Men det er jo nu engang resultatet, der tæller, altså hvor meget kampagnen over tid genererer i forhold til, hvad den har kostet. Vi har ofte oplevet at få respons på et katalog over et år efter, at det er fremsendt.


Det var slut på tippet. Er vi gale eller geniale? Kunne du bruge tippet til noget?
Vi glæder os til at høre din kommentar.

Mvh. Esben Mols Kabell og Anders Grønborg

Hvor mange stjerner giver du? :
Vær den første til af få Anders blogindlæg Skriv dig op