Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Sikr din virksomhed før åbningen

1.016 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
21 September 2010

Ifølge Det Kriminalpræventive Råd oplever mange virksomheder i etableringsfasen indbrud. Det skyldes, at virksomhederne i den periode er ekstra sårbare. Man tænker typisk ikke på tyverisikring af ens byggerod og ufærdige lokaler med alarm eller overvågning. Men det er værd at overveje, om man har behov for den slags initiativer for at undgå et tyveri. Derudover handler det om at have forsikringen af inventar, varelager og andet løsøre allerede fra dag ét.

Presseomtale kan tiltrække tyven

Omtale er betydningsfuldt for en ny virksomhed eller en virksomhed, der er flyttet til nye lokaler. Men presseomtale eller en åbningsannonce i lokalradioen og -avisen er ikke kun en invitation til kommende kunder. Omtalen kan også virke som en uønsket indbydelse til tyven. Derfor er det vigtigt at få installeret en alarm ifølge blandt andet Mogens Toft, erhvervschef for Vejle Erhvervscenter. Han råder altid nye virksomheder i kommunen til at anskaffe alarmer, før åbningen annonceres i medierne.

Hvorfor en alarm?

Man forhindrer som sagt ikke indbrudstyven i at komme ind i ens virksomhed ved at installere en alarm. En tyverialarm stresser dog tyven. Desuden sikrer man, at tyven har meget begrænset tid til at stjæle fra virksomhedens lokaler. Det skyldes, at man - enten politiet, et vagtselskab eller en ansat i virksomheden selv - kan rykke hurtigt ud til virksomheden, hvis alarmen går. For eksempel kan man installere en GSM-alarm, der automatisk sender en SMS, hvis en sensor aktiveres. En alarm skal derfor ikke anses som en forsikring mod indbrud, men som et tiltag for at mindske risikoen.

Sikring til billige penge

At investere i en alarm behøver ikke være en betydelig omkostning. Derfor kan man for relativt få penge gøre sin virksomhed væsentligt mere tyverisikker allerede før åbningen. På markedet for alarmer kan man i dag få mange gode alarmer, som man selv kan installere nemt - for eksempel trådløse alarmer. Det betyder, at man undgår elektrikerregningen. Desuden kan man undgå de løbende omkostninger til et vagtfirma, hvis man vælger at sikre sin virksomhed med en GSM-alarm. Med den løsning får udvalgte personer blot en SMS, hvis en alarm går.

Husk også forsikringen

Forsikring er nok ikke det første, man som virksomhedsejer tænker på lige før åbningen af en ny forretning. Men selvom det er en kedelig ting at beskæftige sig med, så er det en nødvendig ting at have bragt i orden allerede fra den dag, hvor der flyttes ting af værdi til de nye lokaler. Uden en forsikring kan et indbrud i værste fald sætte en stopper for hele forretningens eksistens.

Så åbner du ny forretning eller flytter til nye lokaler, bør du både have tyverisikring og forsikring i orden før indflytningen, så du kan koncentrere dig om andre ting, når din forretning åbner og forhåbentligt vækster.

Få flere gode råd på secubi.dk, hvor du også finder GSM-alarmer og andet overvågningsudstyr.

 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Rasmus skriver Skriv dig op