Forøg værdien af dine seo artikler..
Artikel markedsføring er et kraftigt værktøj i jagten på SEO. Der er dog nogle få regler man med fordel kan holde sig til for at forøge værdien af sin indsats. Som med alt anden søgeordsoptimering, må man her forsøge at efterligne en naturlig algorytme. Man må prøve at sætte sig ind i hvordan folk i almindelighed anmelder websites og linker fra blogposts og artikler og herefter forsøge at implimentere disse i sit arbejde. Her er 3 gode råd til hvad du kan gøre:
1. Udgiv dine artikler over en længere periode
De fleste af os har flere websites vi gerne vil promovere. Alligevel har vi ofte tendens til i perioder at fokusere på bare en eller to sider, og arbejder derfor intenst i et stykke på disse, hvorefter vi flytter fokus til et nyt projekt. Hvordan ser det ud i forhold til din linkbuilding? Jo dine sider vil over en periode på en uge eller måske to, få en hulens masse nye links, hvorefter der i en længere periode intet vil ske. Det afspejler ikke en naturlig rytme! En optimal rytme ville være, at du i begyndelsen får et par nye links i ny og næ. De vil så gradvist vokse i antal uge for uge, og måned for måned, for til sidst at ligge på et stabilt niveau.
2. Skift mellem anchored links og non anchored links
Vi vil jo gerne ranke på vores keywords, så vi linker lystigt løs på disse. Har du f.eks. en webshob der sælger hårprodukter ville dette ord nok ofte blive brugt som et af vores non anchorede links i teksten. Sådan vile det ikke se ud i den virkelige verden! Prøv selv at suse lidt rundt på nettet og læs de artikler du kan finde om hårprdukter. Langt de fleste links du finder vil være anchor links såsom http://www.minefantastiskehårprodukter.dk, og ikke links på på ordet hårprodukter. Denne fordeling af links vil vi også forsøge at efterligne i vores artikelmarkedsføring. En overvejnde del af dine links skulle derfor optræde som anchor links! Vi vil dog gerne stadigvæk markedsføre vore keywords, så uden at kunne bevise noget (men efter at have studeret mange artikler) vil jeg mene, at en fordeling på ca. 20 - 30% un anchored links og ca. 60 - 70% anchor links vil være en perfekt fordeling.
3. Skriv kvalitets artikler
Jamen det er da logik tænker du nu.. Og JA, det er det! Desværre bliver vi ofte så fokuserede på SEO værdien og backlinks, at vi helt glemmer indholdet. Man skal ikke undervurdere den naturlige værdi der er i en god, velskrevet artikel. De klik du vil få på dine links fra folk der finder din artikel interressant, og som har en oprigtig interresse i det emne du har skrevet om, er guld værd! Gennerelt når du skriver, så prøv at sætte dig i læserens fodspor, og tænk - Hvad kan jeg som læser få ud af denne artikel? Har jeg løst et problem, eller har jeg givet vedkommende nogen former for værdifuld information? Prøv næste gang du skriver, at fokusere mere på læserens behov og i mindre grad på dine egne.. Så vil jeg garantere dig, at du rammes af rigtig god SEO karma!