Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug begivenheder til at skabe mere affiliate indhold

3.092 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
07 February 2011

Begivenheder er altid interessante. Folk søger efter dem og mange linker gerne i.f.m. begivenheder. Derfor er begivenheder også interessante for dig som arbejder med affiliate sider.

I dette blog indlæg gennemgår jeg 3 måder at arbejde med begivenheder på og hvordan de kan bruges til at udarbejde affiliate indhold.

1) Officielle begivenheder

a) Kalenderbegivenheder

Med kalenderbegivenheder menes begivenheder som indgår i en kalender, f.eks. jul, påske, fastelavn, valentins dag samt de primære ferier (sommer, vinter, efterår etc).

Disse faste tilbagevendene begivenheder har den fordel at du år for år kan genbruge indhold og kun behøver at lave små ændringer (så Google kan se at siden er blevet ændret) og evt. opdatere reklamer.

Det kan være en god idé at finde din egen indgangsvinkel, da der er mange andre som skriver om disse begivenheder.

Du kan næsten altid finde reklamer og annoncører som passer til begivenheden, og har annoncøren ikke en passende reklame, så prøv at opfordre dem til at lave en.

Laver du f.eks. en affiliate artikel med julefokus, så kan du måske også få diverse julesider til at linke til siden. 

b) Annoncerede begivenheder

Annoncerede begivenheder kan være tilbagevendene med interval (f.eks. EM,  VM, MGP, X-factor etc.), men datoen kendes ofte ikke før du kommer tættere på.

Til gengæld kan du være ret sikker på at folks interesse for begivenhed ofte eksploderer når vi nærmer os og indtil et stykke tid efter den er slut.

Hvis du f.eks. vil reklamere for noget smart cykeltilbehør, så kan du koble det sammen med en artikel eller flere med fokus på Tour de France.

En produktlancering, en koncert, en ny storfilm, et nyt spil etc. er alle eksempler på annoncerede begivenheder, som du kan udnytte i.f.m. affiliate artikler. Der er faktisk rigtigt mange muligheder.

Et andet eksempel er f.eks. en barnedåb i kongehuset o.l.

Det kan være en god idé at starte i god tid med at lave nogle artikler og skabe nogle indgående links, så du ydnytter tiden godt inden.

Her gælder det også om at opfordre annoncører til at lave passende bannere.

2) Begivenheder i dit liv

Der er to fordele ved at bruge begivenheder i dit eget liv som inspiration: Andre folk kan forholdsvis nemt identificere sig med dem, da det også sker på et tidspunkt i deres eget liv. Og det er ofte nemt for dig at skrive indhold, da det 'flyder fra hjertet'.

Eksempler på begivenheder i dit liv er fødsel, dåb, konfirmation, bryllup etc.

Hvis du f.eks. lige er blevet far, så har du sikkert allerede masser af inspiration til indhold. Eller måske er det rart at komme af med nogle tanker i den stressede bryllupsplanlægning. Eller måske er dit barn lige startet i skolen... Mulighederne er mange.

Med egne begivenheder har du også god mulighed for at lave en personlig vinkel på indholdet, hvilket giver større muligheder for at folk sympatiserer med dig og køber de produkter du selv har prøvet/anbefaler. 

3) Skab en begivenhed til formålet

Den tredie mulighed er at skabe begivenheder selv. Du laver f.eks. en event på dit website, hvor du kårer det bedste af et eller andet.

Udlod et par gavekort for at få nok deltagere.

Og arbejd så på at få omtale og links til din event. På den måde kan du ofte få rigtigt mange besøgende til eventet eller til andre af dine sider.

Når du så kobler de rigtige reklamer sammen med eventen, så har du gode muligheder for en ekstra indtjening.

Der er masser af muligheder ved at bruge begivenheder i dit affiliate arbejde. Det kan betale sig :-)

Mvh.
Ken Schultz
Partner-ads 

Hvor mange stjerner giver du? :
Vær den første til af få Ken blogindlæg Skriv dig op