Amino Ekspertblog

Ekspertblogger på Amino om Affiliate Marketing

Flere muligheder med produktfeeds på din affiliate side

Skrevet af:
20. januar 2011 | 3.172 Visninger | 2 kommentarer
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino Ekspertblog

Ken Schultz fra Partner-ads

Ekspertblogger på Amino om Affiliate Marketing

Kender du muligheden for at bruge produktfeeds og ved du hvad det kan bruges til?

Produktfeeds er oversigter over en onlinebutiks produkter. Denne oversigt samles i et såkaldt feed, der typisk opdateres løbende ved ændringer og findes i et såkaldt XML-format (andre formater som CSV, TXT o.l. bruges også)

Et produktfeed giver en onlinebutik mulighed for at distribuere informationer om sine produkter til mange modtagere, f.eks. prissammenlignings websites og affiliate netværk.

Hos Partner-ads har vi netop introduceret produktfeeds og 8 af vore annoncører tilbyder det p.t. (flere kommer til). Andre affiliate netværk som f.eks. TradeDoubler og Webgains tilbyder også produktfeeds.

Typisk kan du anvende produktfeeds på 2 måder:

1) Du kan indlæse et helt feed i dit eget system og bruge det til f.eks. prissammenligninger, til produktguides eller til automatisk visninger/rotationer af produkter fra udvalgte kategorier.

Dette bruges typisk af større websites med fokus på et bestemt emne samt større portaler med fokus på shopping.

Fordelen er at alle produkter er til rådighed. Ulempen er at du ofte skal arbejde med store datamængder.

2) Du kan lave reklamebannere som viser relevante produkter efter eget valg.

Disse bannere kaldes feedbannere eller feedreklamer, og har den store fordel at du kan målrette banneret meget mere end du kan med alm. bannere.

Hvis du laver en målrettet artikel om f.eks. aktivitetslegetøj til hunde, så kan du bruge feedbanneret til at vise udvalgt aktivitetslegetøj fra en annoncør der tilbyder det.

Mulighederne for brug af feedbannere er mange, sålænge der findes en annoncør i et affiliatenetværk, som tilbyder et produktfeed.

Mange forbrugere kan godt lide at se produktbilleder allerede i en artikel, og hvis du fokuserer på 1-2 produkter inkl. billeder i en artikel, så kan du med fordel bruge feedbanneret til at vise alternative produkter og på den måde 'samle flere forbrugere op' via din artikel.

En ulempe ved et feedbanner er at det tager tid at klargøre, men det opvejes af den store fordel en øget målretning giver.

Jeg anbefaler dig at lave nogle forsøg med feedbannere og se om det ikke kan øge omsætningen hos dig :-)

Mvh.
Ken Schultz
Partner-ads

Læs også


Kommentarer

Carsten Munkø   den 20-01-2011 kl. 13:05

Hvordan jeg det foregår, det lyder da spændende

Er kommentaren brugbar? 0 0
Designermøbler   den 25-01-2011 kl. 11:39

Jeg håber at i hos partner-ads har lavet nogen bedre template designs eller muligheder end de har hos tradedoubler. Deres Admatch templates er ofte virkelig dårlige (og har dårlige muligheder for at ændre). Jeg ved så ikke om det er annonceudbyderne eller Tradedoubler selv der er problemet.

Selvfølgelig hvis man få productfeed for sig selv i csv/xml kan man hive det ind i sit website, men det kræver nogen gange en masse kode hvis man ikke har et modul til det.

Er kommentaren brugbar? 0 0
 

Tilføj en kommentar

 

 
For at holde spammere ude, fortæl os hvad er: fire + tre =
Husk Mig

Få besked når der kommenteres (Log ind for at få tilsendt mail)
 

Om denne blog


Få besked når Ken skriver


Partner-ads



Besøg Partner-ads - Klik her


Ken på Twitter

Hvis du vil have besked når Ken og ligesindede bloggere har lavet et nyt indlæg, så klik her:


Seneste kommentarer