Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere muligheder med produktfeeds på din affiliate side

3.380 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
20 January 2011

Kender du muligheden for at bruge produktfeeds og ved du hvad det kan bruges til?

Produktfeeds er oversigter over en onlinebutiks produkter. Denne oversigt samles i et såkaldt feed, der typisk opdateres løbende ved ændringer og findes i et såkaldt XML-format (andre formater som CSV, TXT o.l. bruges også)

Et produktfeed giver en onlinebutik mulighed for at distribuere informationer om sine produkter til mange modtagere, f.eks. prissammenlignings websites og affiliate netværk.

Hos Partner-ads har vi netop introduceret produktfeeds og 8 af vore annoncører tilbyder det p.t. (flere kommer til). Andre affiliate netværk som f.eks. TradeDoubler og Webgains tilbyder også produktfeeds.

Typisk kan du anvende produktfeeds på 2 måder:

1) Du kan indlæse et helt feed i dit eget system og bruge det til f.eks. prissammenligninger, til produktguides eller til automatisk visninger/rotationer af produkter fra udvalgte kategorier.

Dette bruges typisk af større websites med fokus på et bestemt emne samt større portaler med fokus på shopping.

Fordelen er at alle produkter er til rådighed. Ulempen er at du ofte skal arbejde med store datamængder.

2) Du kan lave reklamebannere som viser relevante produkter efter eget valg.

Disse bannere kaldes feedbannere eller feedreklamer, og har den store fordel at du kan målrette banneret meget mere end du kan med alm. bannere.

Hvis du laver en målrettet artikel om f.eks. aktivitetslegetøj til hunde, så kan du bruge feedbanneret til at vise udvalgt aktivitetslegetøj fra en annoncør der tilbyder det.

Mulighederne for brug af feedbannere er mange, sålænge der findes en annoncør i et affiliatenetværk, som tilbyder et produktfeed.

Mange forbrugere kan godt lide at se produktbilleder allerede i en artikel, og hvis du fokuserer på 1-2 produkter inkl. billeder i en artikel, så kan du med fordel bruge feedbanneret til at vise alternative produkter og på den måde 'samle flere forbrugere op' via din artikel.

En ulempe ved et feedbanner er at det tager tid at klargøre, men det opvejes af den store fordel en øget målretning giver.

Jeg anbefaler dig at lave nogle forsøg med feedbannere og se om det ikke kan øge omsætningen hos dig :-)

Mvh.
Ken Schultz
Partner-ads

Hvor mange stjerner giver du? :
Vær den første til af få Ken blogindlæg Skriv dig op