Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Ken Schultz fra Partner-ads Linker du rigtigt fra din affiliate side?

Linker du rigtigt fra din affiliate side?

2.573 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
09 November 2010

Der findes flere forskellige typer af affiliate sider og metoder til at arbejde med affiliate.

Hvis du bruger Google Adwords, Facebook Ads o.l. så ved du hvor vigtigt det er at der er en god sammenhæng mellem annoncen og den produktside du sender brugeren hen til. Og ligeledes hvis du har en side hvor du sammenligner produkter, så ved du hvor vigtigt det er at linke til selve produktet.

Man hvad med alle de andre tilfælde? Hvad med blogs eller hjemmesider indenfor diverse emner? Husker du at linke ordentligt videre eller snyder du dig selv for indtægter?

Har du skrevet en artikel om nogle nye sko eller nogle flotte lysestager og linket videre med et affiliate link der sender folk til forsiden at den relevante butik?

Så læs her om hvordan du linker korrekt:

At linke direkte til produkter kaldes for deeplink. At 'deeplinke' er et must når du laver indhold og artikler der fokuserer på et produkt eller en kategori.

De fleste annoncører tillader at man linker direkte til produkter. Hvis det er tilladt så gør det altid så vidt det er muligt.

Men det handler ikke kun om at deeplinke. Det handler også om at vælge det rigtige at linke til!

Forestil dig at du gerne vil skrive et blogindlæg om et par nye sko. Butikken hvor skoene kan fås og som giver dig f.eks. en provision, har mange sko i mange kategorier. Tag et godt kig på butikken og se om du kan finde hjælp til at finde det rigtige produkt.

I dette eksempel kigger vi på butikken http://www.shoeshop.dk som er en annoncør i vores netværk Partner-ads. Her får du faktisk foræret en række værktøjer til at hjælpe dig. Butikken har i højre side en Top 10 over de bedst sælgende produkter, de har en side med produktnyheder (øverst) og en side med tilbud (øverst). De fleste butikker har noget lignende dette. Kig også på hvilke produkter butikken fremhæver på sin forside.

Husk på at det handler om at få solgt noget, så brug de værktøjer som butikken allerede stiller til rådighed for at vurdere hvilke produkter der er størst mulighed for salg af. Tag udgangspunkt i f.eks. det bedst sælgende produkt. I dette eksempel er det en Converse all star i sort. Hvis du kan lide produktet, så kan du med fordel bygge en artikel op omkring det.

Og sørg så for at linke rigtigt! :-)

Butikken i dette eksempel har mange reklamer at vælge imellem. Der er bl.a. et tekstlink med navnet PRODUKT. Brug det og udskift http://BUTIKSLINK med det direkte link, som i dette tilfælde er: http://www.shoeshop.dk/converse__all_star___sort-p-16.html

Nu har du både valgt et godt produkt og linket rigtigt til det. Så nu har du langt bedre muligheder for at opnå en indtjening på det blog indlæg du laver, da vejen fra indlæg til køb er meget kort for forbrugeren.

God arbejdslyst :-)

Mvh.
Ken Schultz
Partner-ads

 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Ken skriver Skriv dig op