Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs Syv Gode Salgsvaner Blog Vane 1 : Træd varsomt / - 3 skridt tilbage

Vane 1 : Træd varsomt / - 3 skridt tilbage

986 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
08 April 2009

Hvad er mere naturligt end at starte denne blog med den første af de 7 gode salgsvaner. Gennem mit arbejde møder jeg rigtig mange selvstændige konsulenter og små virksomheder i service og konsulentbranchen. Og hermed altså som vane 1 "træd 3 skridt tilbage"

Mange kender mig så som ham der har lavet et Eu-projekt med salg for iværksættere og spørger; Jeg sælger ikke noget / nok, hvad skal jeg gøre ? eller andre gange Hvad gør jeg forkert ?

Mit første råd lyder næsten altid "træd 3 skridt tilbage". Kig lige på dig selv, stemmer din profil overens med det budskab du gerne vil sende (eller sælge). ved dine kunder hvad du kan ?
Er dit visitkort en post it blok, så holder det ikke at tage 680 / 1200 / 2000 kr. / pr. time for din ydelse. (med mindre du kan overbevise kunden om det er omkostningsbesparende og det er derfor du kan holde prisen nede smiley)
Du skal altså tænke helheden igennem, er der konsensus / er du klar i spyttet ?

Jeg havde fornylig besøg af en kørende sælger med et udmærket IT produkt som jeg gerne ville sætte mig ind i, da jeg tror det kan effektivisere nogle processer i virksomheden. Nok om det. Det interessante i denne kontekst er at han skulle sælge sin ganske smarte, moderne og omkostningsfyldte IT løsning. Løsningen var IT anno 2009, komplekst men også smart hvis man bruger det rigtigt.

Nu kommer det interessante i denne sammenhæng så. Virksomheden havde valgt et smart amerikansk navn, men visitkortets grafiske udtryk ligner noget jeg kunne lave i word !!! Disse ting hænger ikke rigtig sammen, med en populær "hvad passer ikke ind her" leg kan man spørge;

Hvad passer ikke sammen her;

- Et moderne IT produkt  - Amerikansk navn - Hjemmebikset visitkort !? 

Når du er færdig med at lege vil jeg så tilføje, at visitkortet var trykt som klistermærke på en mintæske for at gøre kontrasten endnu større. lektien er at der var ikke et ensartet budskab, det hang ikke sammen.

Med 7 gode salgsvaner in mente så gav resten mødet også anledning til mange rettelser. Jeg kunne godt finde på at købe alligevel, men ikke uden at presse prisen gevaldigt. Jeg vender tilbage med endnu mere 7gs og input om mødet næste gang om en uge.

Indtil da!

Dbh

Jesper Skeel

http://syvgodesalgsvaner.yni.dk/

 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Jesper skriver Skriv dig op