Køb et Amino Sponsorlink
Hej jeg har brugt ham her Aksel dog ikke til pressemeddelser men jeg har været tilfreds med hans arbejde
jeg syndes selv han skal give priser for det kan gøre på lidt forskellige måder jeg syndes at han har været meget rell med det han har lavet for mig salgsbreve brochurer internet opsætning - han har holdt det aftalte og er god at arbejde med.
Publikum KommunikationAksel Brinck,CEO, partner
_________________________________________________PUBLIKUM KOMMUNIKATIONValkendorfsgade 30DK – 1151 Copenhagen KPhone: +45 3333 8210Mobile: +45 2396 1901CVR / VAT / IVA: 29 59 96 61
Tom Frank Christensen: Mit spørgsmål er lidt..:1: Hvad gjorde jeg galt, og hvordan sikrer jeg mig at jeg får en anden pressemeddelelse igennem en anden gang?2: Bør jeg ringe til de forskellige journalister jeg har sendt denne til og følge op på om de har læst den?
Mit spørgsmål er lidt..:1: Hvad gjorde jeg galt, og hvordan sikrer jeg mig at jeg får en anden pressemeddelelse igennem en anden gang?2: Bør jeg ringe til de forskellige journalister jeg har sendt denne til og følge op på om de har læst den?
Vær ikke så hård ved dig selv. Selv de mest poetiske tekster ryger af og til i svinget, hvis der tilfældigvis er en anden historie, som tager dagsordenen.
Andre har allerede givet nogle gode råd om at skrive lidt mere historie og lidt mindre salgstale.
Jeg har en tommelfingerregel om, at der i en pressemeddelelse altid skal være mindst ét citat med nogle bevingede ord fra den, der står som afsender.Hvis du har svært ved at formulere et meningsfyldt citat, er det et alarmsignal om, at teksten måske ikke har et tilstrækkeligt klart og relevant budskab til omverdenen.
Og ja, selvfølgelig kan du tillade dig at kontakte journalisterne igen - især hvis du kan formulere historien bedre i anden runde. Dén med at påstå, at du kan knække finanskrisen er måske liiiiiiige frisk nok.Hvis det er nemmere for dig at sælge din historie ved at ringe, er der ikke noget galt i at forsøge det. Du vil have nemmere ved at komme igennem til redaktionen, end en pr-rådgiver/reklamemand, der ringer på vegne af andre.
Vær dog forberedt på, at der ikke er ret mange journalister, som sukker efter at få lov til at skrive rosende omtaler af et produkt. Det ville hjælpe dig, hvis du havde en rigtig god, ægte, realistisk og troværdig (læs: ikke din fætter/ven/nabo) kunde-case, som du kunne tilbyde.
Måske vil det være en overvejelse værd at bruge et par tusinde kroner på at få rådgivning, inden du forsøger igen. Eller måske er du bedre tjent med at annoncere i et medie, som henvender sig direkte til din målgruppe.
Det er ikke en nyhed, at fakturaer bliver lavet via en skabelon der selv konverterer til en pdf, som bliver sendt via mail. Vi programmerede selv samme løsning, da jeg havde virksomhed, og der er flere netudbydere på dette også heriblandt nogle opensource, der er gratis. Så hvis journalisterne ikke har fundet produktet interessant, kan det være en grund. En anden grund kan være, at den appetizer der er blevet lavet omkring finanskrisen er alt for kliché, og det derfor har givet en modsat effekt. Det er dog ærgeligt, at pressemeddelelsen ikke er slået bedre igennem.
Kære Tom,
Et andet godt råd til næste gang. Skyd ikke med spredehagl og send pressemeddelelser med rund hånd. Det giver sjældent et fornuftigt resultat og er blot tidsspilde for dig og en masse medier. Sats i stedet på max. to medier, hvor din historie passer til målgruppen. I ovenstående tilfælde skal du naturligvis have fat på en erhvervsredaktion på avis eller fagblad, der læses af mange iværksættere. For eksemel magasinet Iværksætteren. På de forskellige medier, du nu vælger, er det samtidig en rigtig god idé, hvis du reseacher på, hvilke journalister der skriver om det område, du er interesseret i. På den måde er det også lettere for dig at følge op på meddelelsen og over tid bygge et tillidsfuldt forhold op til journalisten. Den personlige pressekontakt er rigtig vigtig og skal bestemt ikke underkendes. God vind fremover!
Hvad er interessant ved fakturaer? Hvad er problemet med håndteringen af dem? Hvem er Danmarks bedste til at fakturere? Har du nogensinde fået en faktura, du simpelthen fik lyst til at betale før alle andre?Du skal glemme dit produkt og huske dit marked, Tom. Hvis du er den billigste eller bedste, så vis det i stedet for at fortælle det:Hvor mange timer sparer en gennemsnitsvirksomhed med 20-30 medarbejdere i møbelbranchen, ved at bruge systemet? Vær konkret og tal i billeder, så journalisten rent faktisk kan se nyheden/problemløsningen. Mulige nye vinkler kunne være: Fakturaadministration koster arbejdspladserBrug fem minutter - og spar 80 % af din revisorregningMed nyt fakturasystem fik bogholderen tid til børn og foreningssliv1000 kr. pr. år eller pr. time?
Jeg synes nu ikke at pressemeddelelsen er så tosset endda. Den forsøger at gøre grin med sin manglende journalistiske væsentlighed gennem efter principippet "overdrivelse fremmer forståelsen" gennem rubrikker som "skyde finanskrisen i sænk" etc.
Problemet er for mig at se, at nyheden næsten er for lille. Og da navnlig i en overkommunikeret verden, hvor langt de fleste pressemeddelelser helt og aldeles bliver arkiveret lodret. Måske en bedre tilgang ville være, hvis en eller anden kendis eller semi-kendis fremhævede det fede ved denne faktureringsfremgangsmåde. Og altså får det spredt ud gennem medierne.
John de SUMMER-BRASON Tekst - Public Relations - Branding
John de Summer-Brason: Jeg synes nu ikke at pressemeddelelsen er så tosset endda. Den forsøger at gøre grin med sin manglende journalistiske væsentlighed gennem efter principippet "overdrivelse fremmer forståelsen" gennem rubrikker som "skyde finanskrisen i sænk" etc. Problemet er for mig at se, at nyheden næsten er for lille. Og da navnlig i en overkommunikeret verden, hvor langt de fleste pressemeddelelser helt og aldeles bliver arkiveret lodret. Måske en bedre tilgang ville være, hvis en eller anden kendis eller semi-kendis fremhævede det fede ved denne faktureringsfremgangsmåde. Og altså får det spredt ud gennem medierne.
Uhm kewl ja en kendis ville gøre det. Men Lars Bom gør det ikke til 147,- kr... :/
PHP, SQL, JQuery & SEO FreelancerNår du skal ha' tingene gjort ordentligt Fra kun DKK 349,00/timen.NU OGSÅ optimering af din Markedsføring (Site, reklamer, SEO, Adwords osv.)
Hobby projekter » Vores Byg » Lottotal lørdag, onsdagslotto & joker vindertal
(Jeg studerer PR, medier og marketing. Har selv skrevet et par pressemeddelser og er uddannet til det.)
Den pågældende meddelse er meget lang. Når man skriver den slags er det vigtigt, at man gør det så let for journalisten som muligt at sige "interessant". Derfor skal man bruge den omvendte nyhedstrekant (kan findes online).
1.25 ord til at fange opmærksomheden i begyndelsen.
2. Besvar: Hvem, hvad, hvor, hvordan og hvorledes i de første par lininer.
3. Brug gerne et par citater til at gøre meddelelsen interessant.
4. Konklusion til sidst.
3. Få overskriften til at lyde interessant som en nyhed (noget, der har relevans for mange og er "nyt")
Journalister får hobevis af pressemeddelser og det er vigtigt at kunne skille sig ud fra mængden.
Yderligere spørgsmåle/henvendelser modtages gerne.
Mange hilsner
Lisbeth Kure
Hej Tom
Mit råd vil være, at du betaler René det, som det koster at få gjort tingene ordentligt eller helt undlader at prøve dig frem med pressemeddelelser.
Det kræver al den årelange erfaring som René har, hvis du skal få et ordentligt resultat ud af det.
Venlig hilsen,
Christian
Christian iMARKETING: Hej Tom Mit råd vil være, at du betaler René det, som det koster at få gjort tingene ordentligt eller helt undlader at prøve dig frem med pressemeddelelser. Det kræver al den årelange erfaring som René har, hvis du skal få et ordentligt resultat ud af det. Venlig hilsen, Christian
Oki - hvor meget koster det så? :P