Jeg har 2 sider jeg godt vil søge optimere, selve siderne kan jeg godt lave søgemaskine venlige.
Det jeg prøver at få gode råd til er en plan til at søge optimere til 6 ord / sætninger per website.
Er det for mange søgeord at optimere til?
Jeg havde tænkt mig at bruge:
Artikel databaser Sociale medier: Facebook, myspace, Twitter, Stumble upon og andre delingssider. Brugbar content på siderne. Der kommer videoer på de forskellige video sites såsom youtube.com Der kommer også videoer på siden streamet fra Youtube.com.
Er der nogen effekter ved at registrere sig i søgemaskinerne?
Er der en god guide til at bruge rss feeds til at få sine artikler vist på forskellige sider, når de bliver offenliggjort?
Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.
Artikeldatabaser er et godt redskab til at linkbuilde med. Hovedparten af de sociale medier får du ikke direkte linkjuice ud af - ment på den måde at de ikke giver linkjuice i sig selv, men måske kan få nogle til at linke til dig, og dermed give linkjuice.
Hvis du kan få lavet nogle gode film, som du derefter optimerer godt, kan du være heldig at få videoerne med i googles søgeresultater. Det står der lidt om i blogindlæget om Universal Search
Ang. RSS feeds - ja, det er en god måde at lokke besøgende (mennesker som robotter) ind på din hjemmeside når der sker noget nyt.
Det er ikke til at sige - det kommer helt an på konkurrenceniveauet samt hvor mange kræfter du ligger i projektet. Det er nemmere at ligge højt på "feriepasning af guldfisk, spis dig slank med bredbladet persille ect." end ord som "SEO, flybilletter, mobiltelefon, rejser, ect."
Men ellers send et pb med dine ord, så skal jeg nok give en tilbagemelding, hvis du ikke vil ud med søgeordene her
Når det er så konkurrenceprægede ord på engelsk som disse, så skal du huske at lægge noget arbejde i at finde frem til en lang række af de såkaldte long-tail søgeord, hvor konkurrencen er mindre.
"Easy ways to build residual income online from a website" er et eksempel, hvor konkurrencen er mindre end på "residual income online".
Arbejder du ikke aktivt med den slags long-tails undervejs i dit arbejde, kommer du nok til vente længe, før du ser ret mange resultater i form af flere besøgende.
Når man sidder og bruger Adwords, den bar som forklarer konkurrence på søgeord. Generelt er det en fyldt grøn bar, men hvad hvis der istedet står " - "
Hvad betyder det? Mangel på data eller ingen konkurrence på søgeordet?
Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.
Når man sidder og bruger Adwords, den bar som forklarer konkurrence på søgeord. Generelt er det en fyldt grøn bar, men hvad hvis der istedet står " - "
Hvad betyder det? Mangel på data eller ingen konkurrence på søgeordet?
Hvis du tænker i forhold til SEO, så skal du slet ikke bruge krudt på at se på de der grønne bjælker med "konkurrence". De er irrelevante i forhold til at vurdere, hvor hård konkurrencen er i søgeresultaterne.
Der skal du i stedet vurdere på top-10 (måske 20-30) konkurrenterne og se, hvad de har gjort, hvor godt de har optimeret og kvaliteten af de backlinks de har.