Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nu vågner folk så småt op

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det har desværre været for sent i en del år, og de punkter som Kim Fournais kommer med er jo ikke ligefrem nye forslag eller nye kritikpunkter, de er alle velkendte.

Den stor udfordring, mener jeg, er viljen og evnen til forandring i hvordan vi gør tingene. Ved ikke at være villige til at lave forandringer, så bliver man som bekendt forankret. Det kan I nogen situationer være fint, men i andre situationer katastrofalt.

Jeg mener dog at Kim Fournais nævner noget som allerede er for sent, og det er tiltrækningen af nye internationale virksomheder til Danmark, det er ganske enkelt for sent, og det har intet med skatteprocent at gøre.

Dette lille land Danmark, som har så mange stærke sider, har formået på en decade at smadre al respekt og fremsynethed og er på vej til zombielignende tilstande, og intet regeringsskifte kan ændre på dette.

Sangen skal snart skrives om til ... Der var et yndigt land... For det smukke er mere end falmende.

Globaliseringen har medført mange muligheder, og Danmark har i globaliseringens æra formået at forspilde alle chancer og har istedet nationaliseret og dermed tvunget virksomheder til udflagning ved ikke at udvise både menneskelig og økonomisk tolerance.

Med den økonomiske tolerance henviser jeg til det fri arbejdsmarked og EU borgernes manglende muligheder for at bosætte sig her og arbejde til en pris de mener de har brug for. De hårde og ikke omstillingsvenlige fagforeninger, vil hellere lade landet dø, end at være klar til at øge beskæftigelsen og dermed indtægterne og eksporten.

Vi har landsdele der er ved at uddø, hvor mange mennesker uden problemer kunne leve fint med en månedsløn på 18.000 ved 40% skat, da udgifter til boliger m.m. er langt lavere end de steder hvor der er kø for at finde boliger.

Der findes lande i verden, hvor folk arbejder mere end dem i industrien herhjemme og for mindre end 500 per måned, tænk hvilket paradis Danmark kunne være for folk der havde modet til at komme hertil og hjælpe med at gøre Danmark multinationalt frem for nationalt.

Vi bor små 6 millioner her, og befolkningstilvæksten er til grin i forhold til hvad der er plads til og muligheder for, så derfor vil Danmark aldrig vågne af Tornerosesøvnen.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fashion

Det er et kæmpe problem at vi har uduelig ledelse i det offentlige og politiske liv. Ingen kan/vil/tør tage upopulære beslutninger, alt skal understøtte en populistisk tilgang til vælgerne, alt daldrer der ud af på bedste Anker Jørgensen vis.

Lad mig komme med nogle eksempler store og små :

Kommunal reformen skulle give store rationaliseringsgevinster og flere "varme hænder", men hvad skete der, der bliver fyret "varme hænder" og ansat mange mange flere til at varme stole i administrationen, status er nu at der er mange flere ansat i den kommunale administration end der nogen sinde har været før, jeg har lige glemt tallet, men det er mange tusinde flere end før kommunalreformen.

Politireformen skulle medfører mere politi ude blandt borgerne, men hvad er der sket, Nørrebro og Voldsmose m.fl. er overtaget af kriminelle, så brandmænd og ambulancer ikke kan færdes der til at servicere borgerne, almindelige borgere kropsvisiteres og generes af kriminelle.

Skolelærerne dropper computerne i undervisningen på grund af dårlige netværk/programmer multimedieskat og jeg ved ikke hvad, det er da også helt rigtigt at vore børn ikke skal lære at bruge computeren integreret i undervisningen, det må da være nok at komme i et elendigt computerrum et par gange om ugen.

Alt sammen eksempler på slatten og uduelig ledelse - efter min mening, når det er holdningen blandt politikere og offentligt ansatte så kan det gå rigtigt galt.

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg synes egentligt at argumentationen er ret sjov,- fra en bankdirektør. Selv husker jeg tiden da bankerne nedlagde fillialnettet og afskedigede tusindsvis af medarbejdere, og henviste kunderne til at hæve penge i automaterne, eller benytte Dankort til betaling i forretningerne, så bankerne ikke skulle bøvle for meget med kontanterne, (og kunderne, vel sagtens) - for at kunne modstå konkurrencen.

Hvor blev konkurrencen af, - og hvor var det lige at al den effektivisering røg hen. Det var ihvertfald ikke kunderne (borgerne) der fik glæde af det, og jeg har da 30 års erfaring som både privat og erhvervskunde at bygge den erfaring på.

Bankrisen skal jeg være så høflig ikke at skrive mere om.

Vi er ikke på vej mod nogen afgrund. Et samfund er ikke statisk, der er en konstant bevægelse. Vi har i en længere årrække haft regeringer, både røde og blå, som har satset på individet, - ikke samfundet. Det betyder også at når der så endelig laves reformer, hvadenten det er indenfor politiet eller regionerne, - så lader man ledere der er født af samme ineffektive system stå for omorganiseringen, - og resultatet bliver så derefter. Det er der ikke noget nyt i, det er sket før og samfundet har klaret skærene alligevel.

Indenfor en radius af 1 kilometer fra min bopæl, har mine naboer skønsmæssigt udgifter for 50.000 kr. om måneden alene til bolig. Selvom realkreditten hellere vil brække en arm på langs end udløse en bølge af tvangsauktioner, så bliver den hjælp trængte boligejere vil modtage være en øjenåbner for rigtigt mange. Jeg kunne sagtens forestille mig, at økonomisk rådgivning, endda tvungen administration kunne blive et af de værktøjer realkreditten ville benytte, hvis husejerne vil blive siddende. Det vil betyde at borgerne vil skønne mere på de goder velfærdssamfundet byder på, - nu hvor man ikke længere får friværdien som sovepude. Når først de forgyldte boligejere erkender at de faktisk ikke har de valg for at betale sig til private løsninger når det offentlige ikke fungerer, - så rettes fokus helt automatisk på den del af problematikken. Og med den, også levebrødspolitikernes opmærksomhed, - det er sikkert som Amen i kirken. 

Jeg har fuld fortrøstning til at de forestående overenskomstforhandlinger vil åbne borgernes øjne for, at træerne ikke rækker ind i himlen.

Men afgrund,  - ikke tale om.

Michael 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Vi har landsdele der er ved at uddø, hvor mange mennesker uden problemer kunne leve fint med en månedsløn på 18.000 ved 40% skat, da udgifter til boliger m.m. er langt lavere end de steder hvor der er kø for at finde boliger.

Ikke for at øddelægge dit gode indlæg. Men dette, er en kort sigtet indstilling. For er der mulighed for arbejde, og eller offentlig transport, så vil disse områder desværre stige i pris og derved stavnsbinde folk i deres boligere.

Der jeg ser det største problem er i dagens DK er de bolig forhold, som vi alle lever under. Med egendomspriser og skatter, der ikke ses magen til andre steder i verdenen. Og alle de millioner som der er smidt efter hus ejere, på bekostning af dem der bor i almennyttige boligere.

Det er jo ikke unormalt at en almennyttig bolig er steget mere end 50-75% i husleje de sidste 5 år, det hænger sammen med at man maksimalt må stige et vist procenttal mener det er 15%. Sammen med at der ikke kan laves forbedringer i de områder, da det er de mest trængende foreninger der skal have først.

Tager man så og kikker på hvad erhvervs ejendomme koster, så vil man hurtigt få røde øre, specielt når der stilles bare lidt krav til hvad der skal være. Og typisk så starter det jo fra 6-10K for noget usselt.

Tager man den industrielle udvikling i DK så er der kommet en desværre mere blød indstilling fra lederne, der betyder at man ikke presser sine ansatte, da det er godtaget at man er syg med stress. Og typisk er det arbejdsforholdene som får skylden, selvom jeg personligt tror at det er de private ting, der gør udslaget. Da vi alle har forventninger om det perfekte bo bedre hjem, istedet for at vi vil nøjs med biva kataloget. Og derfor bliver de danske arbejdspladser desværre ramt på deres konkurrance evne. Selvom vi har noget af de mest intelligente arbejder i verden, specielt når der snakkes ufaglærte.

Personligt så tror jeg mere at det er de mere uddannelses orienterede stillinger som der gør udslaget, da det ikke er ens betydende med at man er en god leder, bare fordi at man har en god uddannelse. Jeg har set mange med fine diplomer der er så svage mennesker, at de ikke formårer at sætte deres ideer eller motivere folk, på en sådan måde, at produktiviteten, fejler fældt. Og det er også det som der typisk sker i det offentlige, og det som desværre også er ved at tegne den private sektor. Og derfor mener jeg ikke at det kan svare sig at man udliciterer.

Jeg ser ligeså at mange firmaer brænder nallerne på at udflytte dele af deres produktion, og at de efterhånden flytter deres produktion, hvert 4-5 år, hen til hvor det er billigst, og lige pt er det kina. Og jeg ser egentlig ikke dette som et problem for DK. Men mere som en teoretisk lære som bliver udført. Istedet for at se på fremtiden. Da det gang på gang viser sig at de skal flytte igen og igen.

Og tager man den offentlige sektor, så er det jo bevidst at det er de bløde værdier som der styrer tingene, istedet for de hårde indstillinger til det industielle, og køre en økonomisk ansvarlighed. Men med det uddannelses samfund som vi efterhånden gerne vil have, så vil der være en større efterspørgelse for at der skal mere administration til, da vi ikke kan vente 14 eller 30 dage på et svar fra det offentlige. Hvor man i sine fabrikker i udlandet accepterer at der kan være svar tider på over 6 månder. Så der er klart en dobbeltmoral som vi som virksomheder er med til at fødde overfor vores offenlige sektor.

/Kenneth

Dette er ikke kun et svar til Lagersalg123 - JEN

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige som note, så kender jeg udemærket problemerne, og har ved flere lejligheder postet links mm herinde, dog altid med lallede kommentarer til følge...

Men det er da på tide, at pressen samt de ansvarlige begynder at få øjnene op. Selvom POINT OF NO RETURN forlængst er passeret, så må man jo blot finde en brugbar løsning...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:
Ikke for at øddelægge dit gode indlæg. Men dette, er en kort sigtet indstilling. For er der mulighed for arbejde, og eller offentlig transport, så vil disse områder desværre stige i pris og derved stavnsbinde folk i deres boligere.

Jeg føler skam ikke at der ødelægges noget, men finder det ganske interessant at læse tråden når der er kommet mange forskellige synspunkter som jo et eller andet sted afspejler situationen og bud på samme når det koges sammen.

Kenneth:
Tager man så og kikker på hvad erhvervs ejendomme koster, så vil man hurtigt få røde øre, specielt når der stilles bare lidt krav til hvad der skal være. Og typisk så starter det jo fra 6-10K for noget usselt.

Ja og faktisk kan man i yderområderne få bedre luft, mere plads, en bolig med i købet for samme pris.

Men faktisk er jeg af den opfattelse, at noget af det mest ødelæggende der er sket for Danmark, udover de nationalistiske holdninger, er de rente- og afdragsfrie lån. Det har smadret økonimien fuldstændig og jeg tror ikke der sker ændringer før det fjernes og der kommer et prisskred som i starten af 90´erne.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er enrigtig god artikel.  Og jeg må erklærer mig helt enig.

Sålænge folk  ikke forstår at  danmark  altså ikke  er verdens mestre i alt.  Vi har ikke verdens bedste uddannelses system, vi er ikke IT- nation nr 1  osv.   men tilgengæld falder vi længere og længere ned at rangstien.   Vi er i en dyb krise og folk  opfører sig som intet er har forandret sig - Se bare på de igangværende overenskomst forhandlinger - det er rystende !

Men  nej, det er ikke for sent  og vi er et lille land der hurtigt kan vende skyden - men desværre  skal vi have problemerne  helt  ind på livet før ve ser og forstår alvoreb - og så er der jo sket det at vi har tabt tid og derved velfærd og vejen tilbage bliver derved længere.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
@ib: Nu er det lige søndag "morgen" og jeg har tømmermænd, så gider ikke sidde og stene statestik. Men er vi ikke stadig ganske fint med hvad angår udd. og IT? Det synes jeg da i hvert fald at have læst mig til flere steder. Der er selvfølgeligt plads til masser af forbedringer - men alligevel..

@ontopic: Et yderst interessant emne, som jeg ved også hr. Thorborg har omtalt inde på thorborg tv for ikke så lang tid siden.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Ib Nielsen:

Men  nej, det er ikke for sent  og vi er et lille land der hurtigt kan vende skyden

I forhold til Problem 2020, så kan der ik gøres noget internt. Der skal hjælpen findes udenfor DKs grænser, men spørgsmålet er blot, om man indser det i tide!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)