Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Haiti katastrofen og firmaer der prøver at tjene penge på den

Side 6 ud af 7 (69 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg vil da gerne redegøre for motivet for Amino's indsamling.
På SPAMfighters kontor i Boca Raton, der har vi et TV kørende hele dagen med nyheder.
Når man har det, så går der ikke lang tid før man får ondt i maven af sorg over de mennesker der har mistet alt og hvor mange stadigvæk ligger klemt fast i ruinerne. Jeg hørte så at man kunne donere 10$ til Røde Kors og var lige ved at gøre det, da det slog mig at det bare ikke var nok for en ressourcestærk person som mig. Jeg overvejede så at donere 500$, men jeg havde bare en flad fornemmelse i maven over ikke at gøre andet.

Så fik jeg ideen, at vi kunne lave denne event og på den måde samle mange flere penge ind. Det eneste problem var, at vi hver dag får nye Amino Plus medlemmer og at vi er meget afhængige af den likviditet og at jeg ved, at sådan en kampagne vil gøre at vi nok ikke får mere end et par nye medlemmer de næste 3 mdr. Dertil koster det mig penge at trykke min bog, porto, emballage og dankortgebyrer kommer også til. Dertil betaler mange med Mastercard og derfor skal vi lægge pengene ud i 4 uger og igen finde de penge.

Men jeg har lånt Amino 300.000 kr. lige før jul til løn etc. og jeg vidste at der var lidt tilbage af de penge, så jeg tænkte at dem kunne jeg godt undvære 1 -  2 måneder hvis det kom dertil. Det er sgu en meget lille pris for mig at "betale" for at hjælpe andre.

I mit "regnestykke" håber jeg selvfølgelig også, at nogle vil gentegne næste år og der på Amino kan komme et endnu større sammenhold, som vil give mere loyalitet og en endnu bedre stemning og måske en smule PR. Alt sammen noget der vil styrke den forretning jeg er medejer af.

Så nej, jeg vil ikke spille helgen og jeg vil klart indrømme at jeg også har tænkt på hvordan det vil påvirke vores økonomi på kort og langt sigt.

Status er lige nu, at det vel har kostet os godt 15.000 kr., 20-30 timers arbejde og et ret brutalt likviditetstræk, som vi kommer til at kæmpe med det næste lange styke tid. På Positivsiden, så har vi først og fremmest hjulpet nogle mennesker i nød og så måske fået lidt på pluskontoen hos nogle virksomheder og personer.

Så ja, vi gjorde det nok i affekt og ja, der er mange andre mennesker man kunne støtte. Men vi er kun mennesker og som alle andre bliver vi påvirkede i nuet af de grusomme billeder og får derfor en trang til at hjælp og det er årsagen til at vi lavede kampagnen.
Er det et forkert motiv?

Dbh Martin







Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin, for mig at se er der fin "etisk balance" i den måde du har grebet det an på. En af de vigtige faktorer for mig er, at du har brugt en eksisterende gruppe af mennesker - iværksætterne på Amino, til at genere en massiv støtte.

Hvis du derimod havde valgt, at at køre TV-reklamer med usmagelig svælgen i menneskelig lidelse for at sælge kampagnen, så var det gået over mine grænser.

Så det jeg synes du har gjort rigtigt er at: 1) Give så meget som du gør, så der ikke er meget tvivl om hensigten 2) Lade være med at misbruge lidelserne i usmagelig markedsføring for kampagnen

At dem der som du og Amino giver hjælp så også på sigt kan høste nogle - om ikke andet moralske, fordele af indsatsen kan jeg ikke se noget problem i.

At give 2, 5 eller 10% af et salg, og bruge det som salgsfremstød, synes jeg som mange andre her også er virkelig usmageligt. Jeg tror faktisk det meget vel kan skade disse virksomheder mere end det gavner. Det vil i hvert fald give minuspoint i min bog ...

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for et godt og troværdigt svar, Martin! Og tillad mig at bakke op om det: Jeg har talt med Martin et par gange de seneste dage, og motiverne beskrevet i Martins svar er 100 % identiske med dem, han nævnte for mig i private samtaler.

Her i det sydlige Florida bor der MANGE haitianere, og på sin vis er katastrofen ganske tæt på i hverdagen. Jeg synes, det afkræver total og betingelsesløs respekt for Martin og Amino, at det grebet an, som det er!

Jeg er fuldstændigt enig i, at tilbud om 10 eller 20 % af slaget, overskuddet og hvad ved jeg til Haiti er ganske smagløst - men det er jo på ingen måde, hvad der er tale om her. Her bløder Amino (og dermed Martin) direkte og mærkbart qva det initiativ, der har skaffet så sindssygt mange og tiltrængte penge til Haiti.

Flot Martin! Respekt herfra for et hjerte på rette sted.

Må alle, der taler ilde om dette initiativ, få en kløende røv og arme, der er for korte! 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes det er en hammer svær balance at lave den slags.
Dem der donerer en del af omsætningen syntes jeg nu også godt kan være gode mennesker.
En fattig iværksætter kan også have en trang til at gøre noget, uden at have råd til at give alt væk.

Men ja, at lave en kampagne hvor man scorer kassen for vildt og så lige giver et par procent til Haiti og så ellers blærer sig med sin generøsitet, det er klamt!

Dbh Martin 

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Som andre kan jeg måske hælde til at synes at et bidrag på 5 % af et salg er lidt sølle. Som forbruger kan jeg dog godt gennemskue det, så det kan ikke hidse mig op. 

På den anden side er jeg lige faldet over tilbudet om at donere 1000 kr. og få Amino plus. (Ser desværre ud til at det ikke gælder mere? - øv). Det fik mig til at se sagerne lidt anderledes.

Det centrale er at hvis tilbudet ikke havde været der, havde jeg hverken doneret penge eller købt Amino plus. Nu er jeg som forbruger villig til at købe Amino Plus hvis "bare" Martin og Crew skyder 300 kr. afsted til ofrene på Haiti. Da jeg både gerne vil støtte og have Amino plus. Men 1300 kr. for begge er bare lige i overkanten (ved at det er mærkeligt at 300 kr. betyder noget i denne sammenhæng, men nu skal jeg have en vis mænge "nytte" af de ting jeg køber - på sort/hvidt niveau)

På den måde "vinder" både ofrene og Amino. Så længe ofrene er bedre stillet kan det ikke genere mig. Tror de forældreløse børn er ret ligeglade om Amino omsætter for 700 kr. når jeg sender 300 kr. til dem.   - Det er vigtigt at se at alternative er 0, da jeg ikke har i sinde at sende 1000 kr. til ofrene. 

 

 

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Jeg syntes det er en hammer svær balance at lave den slags.
Dem der donerer en del af omsætningen syntes jeg nu også godt kan være gode mennesker.
En fattig iværksætter kan også have en trang til at gøre noget, uden at have råd til at give alt væk.

Men ja, at lave en kampagne hvor man scorer kassen for vildt og så lige giver et par procent til Haiti og så ellers blærer sig med sin generøsitet, det er klamt!

Dbh Martin 

Hejsa Martin

Alt respekt for jeres opbakning, jeg synes da helt sikkert det er godt gået!

Jeg kan også fortælle til den nysgerige læser, jeg ikke har købt PLUS, fordi jeg ikke hverken har eller vil bruge det til noget, så jeg har bare støttet direkte istedet ;-)

- Men martin??? - hvorfor f.... er det først nu i får øjnene op, der er jo masser af folk der mangler hjælp 365 dage om året?

 

Handel med varepartier via Trademen

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Kc rengøringsartikler:

Hejsa Martin

Alt respekt for jeres opbakning, jeg synes da helt sikkert det er godt gået!

Jeg kan også fortælle til den nysgerige læser, jeg ikke har købt PLUS, fordi jeg ikke hverken har eller vil bruge det til noget, så jeg har bare støttet direkte istedet ;-)

- Men martin??? - hvorfor f.... er det først nu i får øjnene op, der er jo masser af folk der mangler hjælp 365 dage om året?



Derfor:

"Så ja, vi gjorde det nok i affekt og ja, der er mange andre mennesker man kunne støtte. Men vi er kun mennesker og som alle andre bliver vi påvirkede i nuet af de grusomme billeder og får derfor en trang til at hjælp og det er årsagen til at vi lavede kampagnen."

Og når det så er sagt, så har jeg arbejdet for Røde Kors Klub 10, været i advisoryboard i SOS Børnebyerne (Hvor jeg forøvrigt betaler til et barn endnu), og sidder pt. i Præsidiet for WWF.

Dbh Martin 

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Og lige for en god ordens skyld, så læste jeg mit indlæg igen og kunne se jeg fremstod som den der har lavet det hele.
Min partner Nicolai overbevist mig om at vi skulle køre det i 3 dage og ikke 1 som jeg havde i tankerne. Og så har resten af Amino'erne lavet grafik og meget andet.
Så er det på plads :-)

Dbh Martin 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Kc rengøringsartikler:
Jeg kan også fortælle til den nysgerige læser, jeg ikke har købt PLUS, fordi jeg ikke hverken har eller vil bruge det til noget

Lige lidt off topic.

Jeg havde faktisk samme indstilling som dig, og da jeg efter Nytår besluttede at jeg ville blive Plus medlem, så skete det ikke fordi jeg har det indtryk, at de ting jeg får med giver mig en merværdi.

Min personlige årsag til at købe var, at når jeg tænkte efter, så serverer Amino mange spændende ting via debatterne og Amino har gjort der er knyttet nogle bekendtskaber som kan være givtige forretningsmæssigt og det synes jeg bestemt er pengene værd.

At jeg langt fra er enige med alle på Amino, og at jeg til tider får opstød over indlæg om søndagen, det er ingenting i forhold til de tanker nogle indlæg sætter i gang, og jeg er "doven" anlagt, så der er ingen grund til at gå over åen efter vand, når tingene kan serveres på et sølvfad som via Amino.

Jeg slog dog til da jeg kunne både få og støtte samtidig, da jeg mente det var et tilbud der ikke var til at afslå.

Så jeg har ikke tjent noget på Amino kontakterne endnu, men det kommer jeg vel til når jeg sælger professionelle svanemærkede rengøringsmidler superbilligt til dig mod at du tegner abonnement Cool

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kc rengøringsartikler:

- hvorfor f.... er det først nu i får øjnene op, der er jo masser af folk der mangler hjælp 365 dage om året?

Nu syntes jeg at dette spørgsmål rammer alle der lige har støttet.

Jeg ved, at via vores SKAT så støtte vi personligt allerede humanitær opgaver og katastrofer. Så hvad man gør selv yderligere skal ikke forsvars over for andre, da dette må være op til den enkelte person.

Skal vi ikke bare være glade for at vi har et system i Danmark, der gør at vi alle støtter kollektivt og Danmark gør det suverænt trods alt.. Yes

Side 6 ud af 7 (69 indlæg)