Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Haiti katastrofen og firmaer der prøver at tjene penge på den

Side 7 ud af 7 (69 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige bortset fra "Rigtige iværksættere hjælper, er du rigtig?" kan jeg ikke se noget problematisk med Martins/Aminos kampagne. Tværtimod synes jeg det er et flot initiativ på linie med den type velgørenhedsprojekter hvor et firma tilbyder at supplere donationer med et vist procentbeløb op til en øvre grænse.

Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Så jeg har ikke tjent noget på Amino kontakterne endnu, men det kommer jeg vel til når jeg sælger professionelle svanemærkede rengøringsmidler superbilligt til dig mod at du tegner abonnement Cool

 

Vores område dækker ikke rengøringsmidler, så det overlever jeg nu nok alligevel ;-)

Handel med varepartier via Trademen

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan simpelthen ikke se problemet.

Om det er 5, 10 eller 100% man donerer - en indsamling er en indsamling. Virksomheder vil altid gerne hjælpe hvor de kan - det er altså ikke en ny idé. Det er ikke alle, der kan smide hele puljen på bordet. Nogle er små, andre er store og det er da også imponerede at Martin kan indsamle mere end Danfoss donerer ved en landsindsamling på TV.

Men ikke alle kan gøre det samme...

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin - at du har valgt at donere plus pengene til Haiti, synes jeg er helt vildt fantastisk. Det er så fin en tanke og god gerning. Det er simpelthen så fint.

Det samme er min holdning til ethvert lille bitte tiltag som kan hjælpe. Det betyder intet hvor meget folk giver - eller om det er ting der sættes på auktion, folk der tilbyder deres arbejdskraft eller om det er 5% af dagens omsætning. Bare det at nogle gør noget for at hjælpe mener jeg er fantastisk i sig selv.

Tilmeldt 18. Jan 10
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er meget tankevækkende og sørgeligt. :( De firmaer udnytter enhver lejlighed til at tjene lidt ekstra penge. Men der er jo godt nok ikke noget nyt i det efterhånden.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Martin - at du har valgt at donere plus pengene til Haiti, synes jeg er helt vildt fantastisk. Det er så fin en tanke og god gerning. Det er simpelthen så fint.

Det samme er min holdning til ethvert lille bitte tiltag som kan hjælpe. Det betyder intet hvor meget folk giver - eller om det er ting der sættes på auktion, folk der tilbyder deres arbejdskraft eller om det er 5% af dagens omsætning. Bare det at nogle gør noget for at hjælpe mener jeg er fantastisk i sig selv.

Helt enig, Helle.

De nødstedte har jo ikke den luksus, at de kan tillade sig at fordømme eventuelle kommercielle motiver fra de som yder et bidrag til nogen i nød.

Spørg de nødstedte, om de ha noget imod at modtage et bidrag, fordi det er 5% eller 10% af en virksomheds omsætning.

Ethvert bidrag er velkomment.

Står jeg og skal købe en vare, og to forhandlere leverer den samme varer, i samme kvalitet  - og den ene yder et bidrag til velgørende formål...
Ja gæt, hvor jeg så sandsynligvis handler. Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Simona - Uniquebook:

Jeg kan simpelthen ikke se problemet.

Om det er 5, 10 eller 100% man donerer - en indsamling er en indsamling. Virksomheder vil altid gerne hjælpe hvor de kan - det er altså ikke en ny idé. Det er ikke alle, der kan smide hele puljen på bordet. Nogle er små, andre er store og det er da også imponerede at Martin kan indsamle mere end Danfoss donerer ved en landsindsamling på TV.

Men ikke alle kan gøre det samme...

Så lad mig prøve at forklare problemet, som jeg ser det ...

Problemet er ikke om folk og virksomheder støtter eller med hvor meget - eller hvor lidt. Har du kun 5 kroner, så er det også fint. Alt hjælper.

Problemet er, hvis det du bidrager med, og den fokus du giver det kommer ud af proportioner. Det er f.eks. tilfældet for de meget udskældte (og det med rette!) "fund raising virksomheder", der sælger overprissatte kontorprodukter og dårligt slik for så at give 10% til velgørenhed - eller meget mindre end der merpris de tager for varerne. Jeg ville også synes det var for meget, hvis du sender et nyhedsbrev ud med et stort billede af en lille baby der redes ud af ruinerne og en helt overdreven fokus på hvor meget lige DU hjælper hvis dine kunder handler hos dig - og så i øvrigt faktisk bare giver et meget beskedent bidrag.

Hvis du gerne vil bidrage, fint. Hvis du ikke har råd til at bidrage så meget, så er det også fint. Men hvis du synes at dit ganske lille bidrag berettiger til at fremhæve det i din markedsføring, så er det klamt. Hvis du virkelig mener det af et godt hjerte, så er der ingen grund til at fremhæve det så meget.

Det synes jeg i hvert fald :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Så lad mig prøve at forklare problemet, som jeg ser det ...

Problemet er ikke om folk og virksomheder støtter eller med hvor meget - eller hvor lidt. Har du kun 5 kroner, så er det også fint. Alt hjælper.

Problemet er, hvis det du bidrager med, og den fokus du giver det kommer ud af proportioner. Det er f.eks. tilfældet for de meget udskældte (og det med rette!) "fund raising virksomheder", der sælger overprissatte kontorprodukter og dårligt slik for så at give 10% til velgørenhed - eller meget mindre end der merpris de tager for varerne. Jeg ville også synes det var for meget, hvis du sender et nyhedsbrev ud med et stort billede af en lille baby der redes ud af ruinerne og en helt overdreven fokus på hvor meget lige DU hjælper hvis dine kunder handler hos dig - og så i øvrigt faktisk bare giver et meget beskedent bidrag.

Hvis du gerne vil bidrage, fint. Hvis du ikke har råd til at bidrage så meget, så er det også fint. Men hvis du synes at dit ganske lille bidrag berettiger til at fremhæve det i din markedsføring, så er det klamt. Hvis du virkelig mener det af et godt hjerte, så er der ingen grund til at fremhæve det så meget.

Det synes jeg i hvert fald :)

Kunne ik have sagt det bedre Yes

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Problemet er, hvis det du bidrager med, og den fokus du giver det kommer ud af proportioner. Det er f.eks. tilfældet for de meget udskældte (og det med rette!) "fund raising virksomheder", der sælger overprissatte kontorprodukter og dårligt slik for så at give 10% til velgørenhed - eller meget mindre end der merpris de tager for varerne. Jeg ville også synes det var for meget, hvis du sender et nyhedsbrev ud med et stort billede af en lille baby der redes ud af ruinerne og en helt overdreven fokus på hvor meget lige DU hjælper hvis dine kunder handler hos dig - og så i øvrigt faktisk bare giver et meget beskedent bidrag.

Det kan jeg sagtens følge dig i. Sådanne virksomheder er jeg også blevet ringet op af - engang. Men hvad den lille iværksætter eller forretning, der bare gerne vil hjælpe fordi de har hjertet med? Skal de skæres over én kam? Hermed mener jeg jo, at beløbstørrelsen er underordnet og jeg tror også, det er der, mange andre vil hen i denne debat. Smile

Side 7 ud af 7 (69 indlæg)