Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google indexering , og amino

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
jeg sad i går og skrev et indlæg i debatten, omkring e-conomic og kasseapparater.
og blev lidt forundret da jeg lidt senere skulle tjekke en samarbejdspartners plasering på google.

jeg søgte på kasseapparat e-conomic
og til min store forundring lå mit amino indlæg plaseret lige under e-conomic som nummer 3
og her efter kom den side jeg skulle tjekke(har lavet lidt små ting på siden der skulle gøre den kom lidt længere frem, og det havde virket, målet var bare den skulle om på side 1)

hvordan kan google indexerer amino så hurtigt, jeg lavede søgningen på google ca 15-20 min efter jeg havde postet indlæget ?

har dette noget med activitet at gøre ?

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Aktivitet er guf for google.Derfor kigger google forbi amino rigtig mange gange om dagen, hvis ikke i timen.

Det samme gælder med de andre store feks. dr, tv2 eb.dk osv.

Jeg har forstået det sådan, at jo mere man opdatere sit site, jo gladere bliver google,og jo flere gange kommer de forbi.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep, det har noget med aktivitet at gøre.

Jo hyppigere der blive postet og opdateret på en side, jo hyppigere kan man forvente besøg af google.

Her på Amino sker det så hyppigt, at google mere eller mindre har en bot på siden hele tiden.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Egebjerg:

Jeg har forstået det sådan, at jo mere man opdatere sit site, jo gladere bliver google,og jo flere gange kommer de forbi.

Det er vel ikke nok med at opdatere sin side. Der skal vel nyt indhold på siden ikke? Ellers er det jo ret nemt at sætte nogle cron jobs igang.

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo med opdatering menes selvfølgelig nyt indhold.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Jacob Ipsen:
hvordan kan google indexerer amino så hurtigt, jeg lavede søgningen på google ca 15-20 min efter jeg havde postet indlæget ?

15-20 minutter er faktisk ikke hurtigt. Min egen rekord (da jeg testede det lidt mere omhyggeligt for noget tid siden) er 12-13 sekunder! Det vil sige, 12-13 sekunder efter jeg trykkede SEND på et nyt indlæg på min blog lå det nummer 1 i Google på sidens vigigste keywords.

For at blive så hurtigt indekseret kræver det dels at websitet opdateres meget jævnligt. Det holder søgemaskinerne øje med og justerer deres besøgsfrekvens efter det. Den anden vigtige faktor er links. Hvis der kommer nye links til i takt med at du publicerer nyt indhold, så styrker det indekseringshastigheden dramatisk. Og det er jo også tilfældet for både Amino.dk, min egen blog på www.demib.dk og masser af andre community sites.

Og med Google og Bings nye real time search kan det faktisk gå endnu hurtigere i dag. Det gælder så kun for Twitter indhold lige nu, men med Twitter indlæg kan du komme helt ned på noget der ligner real time - altså med det samme eller indenfor et par sekunder.

 

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Relativt ukendte sites kan også blive hurtigt indexeret, hvis de får kvalitetslinks fra hyppigt opdaterede hjemmesider (anyhed.dk, overskrift.dk, blogbot.dk, amino.dk ect.)

Jeg har før fået en ukendt site indexeret på 3 minutter ved hjælp af Facebook, Twitter, Anyhed, samt en masse rss-kataloger der blev pinget.

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene folket !
det giver rigtig god mening.

Dette vil vel så også sige at en Blog med jenvnlige posts er en rigtig god ide for et website.
men bloggen skal vel ligge på selve sitet ... ?

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Overvejede faktisk at skrive at er ok hurtigt med 20 min, med mindre man er deMib og får det indekseret efter 13 sek.

Jeg kan kraftigt anbefale Mikkels bog SEO 2.0, jeg øgede mit besøgstal med 3-400 % efter at have læst de første 700 sider (50% af bogen).
Bemærk at jeg kun hurtigt lavede de rettelser jeg hurtigt kunne se mig ud af, og ikke behøvede hjælp til.

Bogen fås både som e-bog og som trykt verison. Jeg syntes den er god, og har også købt den trygte, så er den hurtig at bruge som opslagsværk.

Tak for en god og let forstålig bog.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Egebjerg:
Tak for en god og let forstålig bog.

Mange tak! Jeg er glad for du har fået gode resultater ud af det. Det er jo det der er meningen. Og det understreger så også, at hvis man bare gider sætte sig lidt ind i tingene, så kan man faktisk komme rigtig langt helt selv :)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)