Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Google konkurrent !

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Slettet: double posting

Fra Næstved
Tilmeldt 26. Oct 08
Indlæg ialt: 562
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forestiller mig at et stykke open source software som kan integreres i "et hvilket som helst" program på PC'en vil kunne true Googles søgemaskine på sigt.

Forestiller mig at man har en box lige ved hånden (eller lige ved musen) som syndikerer resultater fra nettet lynhurtigt og præsenterer dem præcist som du ønsker dem i dit eget miljø - og ikke nødvendigvis i browseren.

Det kan godt være at dataene kommer fra Google, Yahoo og diverse andre sites, men det vil du ikke mærke - og du vil ikke have behov for at besøge disse sider.

"Det er ulovligt!" - jeps, det er det højest sandsynligt, men det er svært at styre hvad folk bruger de komponenter man udvikler til. Langt det meste af det der uploades på Youtube er også ulovligt, og det er måske ved at koste pladeindustrien livet. Når der kommer et intuitivt søgeværktøj der er stærkt nok, og uafhængigt, tror jeg det kan koste Google livet.

Man ved aldrig.. det er det eneste man med sikkerhed ved om nettet :-)

Mvh
Peter 

Change the story of your business into a story of success - www.231milesfromberlin.com

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke at Bing når samme højde som Google. For at blive den nye søgemaskinekonge skal man kunne levere nogle resultater der er meget bedre end konkurrenterne - hvilket bing ikke kan endnu (lige pånær deres billedsøgning der er fantastisk)

Hvis der blev satset en masse penge på at lave en helt ny søgemaskine - som folk ikke har prøvet før, der virkelig kunne give gode resultater ville det godt kunne lykkedes. Hvis de så fik aftaler med pc-producenterne så den fra starten ville stå som standartsøgemaskine ville det være et plus.

En bedre forståelse af synonymer på dansk ville være meget brugbart. Hvis man kunne lave det sådan at man kunne klikke på nogle flueben og vægte det mere i sin søgning (som google har det nu med fora, video, blogs, m.m) bare med webbutikker ville det også være dejligt

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo langt fra kun resultaterne, som skal vippe Google af pinden. Efter min mening, kan markedet ikke vindes på den måde.
Dertil skal det huskes at Googles Universal Search, er så god fordi de jo ejer YouTube, osv.

 

Så hvis Bing skal nakke Google, skal de tænke helt anderledes

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lagt min visionære hjerne i blød.

Det jeg tror der sker, er at der en grænse for HVOR meget man kan udvikle en søgemaskine , så den stadig beholder sin simpelhed. Så på et tidspunkt vil selv de mest kreative udviklere hos Google ikke kunne finde på mere inden det blot bliver tilbehør for tilbehørets skyld.

Og SÅ kan de andre indhente dem, ved simpelthen blot at kopiere deres viden.

Og mon ikke det så bliver open source uden pengeinteresser og små lokale søgemaskiner for hvert enkelt land ?

Det hele vil naturligvis bygge på den viden der allerede er nu, så  SEO og SEM bliver stadig vigtigt.

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Et stærkt søgemedie for mig ville være live søgning. dvs at du kunne søge den seneste ændring på den mindste lille side, med det samme. Det skulle samtidig være indekseret, lokalt og individuelt tilpasset. Det kan nok ikke lade sig gøre her og nu, men helt klart vil det være med til at ændre den måde hvorpå viden deles globalt - øjeblikkeligt. Det ville utvivsomt sætte nye standarder. 

Derudover så synes jeg at Google generelt er innovative og enormt fremsynede og ikke lader sig påvirke af fejlsatsninger og fiaskoer. Tværtimod så bliver de ved med at udvikle og udfordrer den måde hvorpå vi benytter nettet på. Så hvis de fortsætter på den måde og det lykkes dem at integrere sig i en større andel af vores internet adfærd end blot søgning - så bliver det svært at vippe dem af pinden. Her tænker jeg bl.a. på Google Voice og de mere velkendte iCalendar, gmail, docs, addwords, analytics. Der kommer nok mere og mere... 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ucar

Der skulle komme noget lignende her med Caffeine. Twitter og Facebook updates sekunder efter at du har skrevet dem, lige neden under description i søgeresultaterne. Og det skulle også kunne ændre, i en kort periode, din position i rankingen. Nok dog kun en mindre betydning, men noget a la det du efterspørger

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimi,

Så lærte jeg noget nyt idag. Men kan se at sandbox versionen af den er taget ned så man kan desværre ikke hlt se eller sammenligne den med regulær Google længere. Men det unerbygger lidt det om at Google er meget fokuseret på at være innovative og relancere sig selv igen og igen. Med sådan et markedsfokus og appetit på at være first mover på flere områder er det svært at se at de udkonkureres. Men det er ikke umuligt.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ellers køber de dem der er firstmovers / visionære. Ligesom Microsoft gør. Og mange andre firmaer gør

Styresystemer kan man dog udvikle på i lang tid, men hvor meget kan man udvikle en søgemaskine innovativt og banebrydende?

Fint nok med kalendere osv, men hvis ikke der jævnlig bliver opfundet noget som deres konkurrenter ikke så komme, des hurtigere bliver de indhentet af kopisterne.

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra Dragør
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg kan faktisk huske tilbage til dengang hvor jeg begyndte at bruge "Google" for alvor, hvad var grunden egentlig.? Det var helt konkret at jeg mente at Google var den søgemaskine, som var den hurtigste og den med færrest reklamer (specielt billed annoncer). Mange søgemaskiner blev overklistret med billedreklamer og det tog en del hastighed fra de i forvejen belastede servere, faktisk husker jeg også Jubii, AltaVista og Yahoo sådan. Google har altid været god til at begrænse indholdet på siderne til det relevante, plus det at deres reklamer som Adwords er primært tekstbaserede og dermed ikke optager den store båndbredde.

Den dag Google begynder at lave: et alt for smart interface, alt for mange reklamer, for tunge reklamer, osv. Ja så tror jeg at mange helt naturligt vil skifte til noget andet, selvom søgeresultaterne stadig er gode og måske blandt de bedste. Internettets forbindelser har dog også udviklet sig og de bliver hurtigere med tiden, men det er stadig rart at besøge en side som ikke er fyldt med reklame bannere for alverdens uinteressant stads og faktisk bare indeholder det man søger og har brug for som jeg mener Google stadig håndhæver.

Dertil vil jeg mene at Google har lavet den fedeste algoritme som hjælper dig med at stave korrekt, du kan næste skrive det vildeste volapyk og stave som en 2 årig, og statig ligger maskinens forslag for det rigtige stavemåde tit op af det rigtige du egentlig mente. Det ser man ikke i en grad som bare nærmer sig på de konkurrende søgemaskiner. Den slags "Goodies" skal nok holde lidt længere på de besøgende og få dem til at vælge Google frem for konkurrenten.

Mvh-

Daniel Holsko

Vanilla sound & Light Production | Udlejning af Lyd, Lys & AV udstyr!

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)