Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabsprogram???

Side 4 ud af 7 (64 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hej Juul,

Lad os lige slå en ting fast. Jeg hverken sælger eller tilbyder regnskabsydelser. Min henvisning var alene til mine egne virksomheder og deres regnskaber.

Men hvis jeg nu skulle opgøre dit regnskab på baggrund af dine transaktioner in Smart-regnskab og jeg ikke kendte programmet. Så ville jeg fakturer dig ekstra for brugt tid på at sikre at datagrundlaget er i orden og omvendt, hvis jeg kendte Smart-regnskab og havde tillid til dette på forhånd ville det ikke være en meromkostning.

Jeg ville også i det tilfælde, hvor min egen revisor anbefaler et program ikke have problemer med at vælge dette. Dette er en del af den tillid jeg har til ham.

Tråden starter med en efterspørgsel efter et regnskabsprogram. Det er min opfattelse, at det er uheldigt at gøre regnskabsprogrammer til en hyldevarer. Det er lidt ligesom når du handler bil. Et er at købe en bil der kan transportere dig rundt, noget andet er den service der er omkring dit bilkøb hvis noget ikke fungerer som det skal. 

Det er et princip som du efter mening kan føre over på dit valg af regnskabsprogram. Hvad er det for en support der tilbydes, følger der den systemdokumentation med som gør, at du som virksomhedsejer kan overholde Bogføringslovens bestemmelser om bla. system beskrivelse af dit system mv, findes firmaet også i morgen osv.

Hvis trådstarters behov er 40 bilag i kvartalet så overlever man nok at taste bilagene engang til. Men med mere komplekse regnskaber er det ikke omkostningsfrit at skulle konvertere i værste tilfælde.

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Henrik..nu er smart.regnskab tiltænkt små virksomheder med op til ca. 200 bilag p.a......så synes at

den kompleksitet du omtaler næppe er tilstede i dette program.

Fra Roskilde
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

]Hej Juul

Jeg er ikke helt klar over hvad jeg fik skrevet så du fik den opfattelse:

 

Juul:

Hvordan kan du sammenligne et firma som udbyder et program (regnskab) = lige med den service de så på området yder ??

Smart-Regnskab.dk (Scandinavian Incasso eller hvad de nu hedder) tilbyder jo på hjemme siden, salg af et rengskabsprogram samt revisorbistand, endda med tilbud, om revisions bistand, udelukkende til brugere af smart-regnskab, faktisk skriver Christian Honore (ejeren af Scandinavia Incasso) "forklædt" som almindelig bruger på blogsiden http://regnskabs-blog.dk/ (eget af Chrstitan Honore) at man som bruger af et andet regnskabs program, godt kan gøre brug af tilbuddet, hvis -- bare man køber et licens til Smart-Regnskab !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Så sammenligningen virker i min optik som meget relevant.

Jeg kan forstå på tidligere indlæg at det ikke er Scandinavian Incasso eller Christian Honore der har udviklet programmet, og jeg kender heller ikke dets kvalitet, det jeg bare siger at personerne bag, åbenbart forsøger at skjule sig - det er nok i mine øjne til at jeg aldrig turde binde an på at handle der.

MVH

Kim

 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

> Juul, Jeg kan ikke lade være med at spørge dig.

Du har en meget kraftig holdning til, at du overhovedet ikke kan tage en Amino seriøst, hvis vedkommende er anonym. Fuld respekt om det!

Men det hænger altså ikke sammen med, at du godt tør binde dig an med et regnskabsprogram, hvor du overhovedet ikke kender noget til, hvem der står bag. Vi taler om et firma som ikke engang overholder loven om at vise sit cvr-nummer på hjemmesiden.

Du kan lade være med at læse indlæg fra en anonym Amino - men du skal leve med dit regnskabssystem i mange år! Det er da ikke underligt, at Klovn anbefaler lidt mere åbenhed fra ejerkredsen på et så vigtigt instrument for en virksomhed

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Peter - Revisor:

Henrik..nu er smart.regnskab tiltænkt små virksomheder med op til ca. 200 bilag p.a......så synes at

den kompleksitet du omtaler næppe er tilstede i dette program.

Det står det jo intet om å deres hjemmeside

Der markedsføres det som

"Professionelt firmaregnskab.
Dobbelt bogføringssystem.
Indbygget Fakturaprogram.
Professionel database med lynhurtige svar tider.
Ingen Begrænsninger."

og som

"Man kunne jo blive fristet til at vælge et online regnskabssystem. Men disse er efter min mening ikke de penge værd man betaler. Man betaler uden nogen sinde at få ejerskab, og kan let komme til at koste dig flere tusinde kroner om året!"

INTET sted på hjemmesiden markedsføres det et program der er beregnet til de få bilag....

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Juul:
Som programmør laver jeg mange programmer på arbejdsområder jeg ikke har baggrundkendskab i at udføre, men det er heller ikke det kunderne adspørg, de vil gerne have en som på baggrund af en analyse har splittet problemerne op i funktionelle principper, da det er hvad programmering drejer sig om.

 

Hvlket rigtigt mange programmer bærer uhyggeligt præg af . Hvordan vil du seriøst kunne kode et regnskabprogram uden at du selv har regnskabsforståelse og en hel del elementær viden om regnskab? Det kan man ikke. Derfor er omgivelserne omkring programmet vigtigt. Hvem har lavet det, hvem står bag, hvilken kode, hvilken database, kan man som køber stole på at det overholder bogføringsloven.

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:
"Man kunne jo blive fristet til at vælge et online regnskabssystem. Men disse er efter min mening ikke de penge værd man betaler. Man betaler uden nogen sinde at få ejerskab, og kan let komme til at koste dig flere tusinde kroner om året!"

Prøv iøvrigt at sige det til Google. Ja ja.. Software as a service er bare et modefænomen Stick out tongue

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Som udgangspunkt, hvis en bruger af amino spørger om regnskabsprogram, vil det i de fleste tilfælde være en som har et meget lille behov for bogføring af bilag, da jeg vil hold på at den første kontakt med en reg. stat aut. revisor også vil indeholde rådgivning omkring program til den daglige bogføring.

Sm du siger så er min revisor en del af mit netværk en betroede godkendt enhed, derfra blev jeg anbefalet brugen af programmet, da jeg har en del udenlandsrejser og har behov for "overblik" over disse tal hvor jeg ikke er på stolen hjemme i det dejlige Maribo.

Som du selv siger, så er dette program ikke et man vil vælge hvis man var stor og følsom på verdensmarkedet, men hvis du er et "stor" foretagende, ja så har du andre rådgivende netværk end lige Amino.dk, det er jeg sikker på.

Det som jeg reagerer imod er den dårlige omtale af et firma som du og jeg slet ikke kender noget til, at de ikke overholder lovgivning omkring alle punkter i markedsføringsloven kan jeg kun opfordre dem til, og alle andre også, heriblandt mig selv da jeg ikke har fuldstændig adresse på min hjemmeside osv. Det mest grelle ting jeg har set er da de Aps som slet ikke er reg. som virksomhed og desværre har jeg set dem gennem link fra bruger af Amino.

Et firma har lavet et billigt program, hvormed små firma kan have overblik over nøgletal, som udgør den daglige drift i deres virksmhed, og hvis det så viser sig, at være på baggrund af forkert programmering, er det jo netop et sted som Amino at man kan få den "oplysning" , derfor vil det være mere end velkommen, hvis personer med bogføring som indtægtskilde, vil komme med deres professionelle vurdering og kun på den baggrund vil udtale sig om et program og ikke kun fordi man syntes at en bestemt firma ikke gøre sig nok udadvendt.

Mvh
Juul

 

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kimvil

Jeg kan forstå på tidligere indlæg at det ikke er Scandinavian Incasso eller Christian Honore der har udviklet programmet, og jeg kender heller ikke dets kvalitet, det jeg bare siger at personerne bag, åbenbart forsøger at skjule sig - det er nok i mine øjne til at jeg aldrig turde binde an på at handle der.

Så programmet kan vel godt være et superprogram, mens firmaet bag som forhandler det, bare en en smule "smart" for meresalg.

Hvilken status får Summa, nu hvor et Norsk firma har overtaget dette, ikke engang nøglepersoner som forhandler af programmet blev informeret omkring salget, men alligevel bliver det gang på gang forslået, og det uden at nogen kender det firma som har overtaget Summa. Kan det tænkes det er blevet opkøbt for senere at lukke programmet ned og derved gøre rigtig mange afhængig af "overtagelse" af hvad der en måtte komme at smart opdatering fra det norske firma og dermed en uoverskuelig omkostning dukket op fra no where ??

 

Jeg gjorde opmærksom på programmet idet en Amino bruger spurgte omkring et regnskabsprogram, så vidt jeg kan se skrev jeg hverken godt om forhandler eller gav ros omkring andet i den forbindelse. Det må jo være op til hver enkelte at søge rådgivning og bruge den rådgivning der måtte komme til dem, men at begynde at kritiserer et firma og derved nedgøre et program på den bekostning ser jeg som meget forkert og det regerer jeg så på. Det der gør det hele lidt crooked, er jo at dem som kritiserer programmet slet ikke kender programmet ”brugerindhold”. I min optik er det den dårligste brugertest jeg har set

Mvh
Juul

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Syntes det meget vigtig, at leverandøren til regnskabsprogramer er i orden.

Man køber jo heller ikke en bil uden at have tillid til leverandøren. Et regnskabsprogram bør have samme levetid som et ægteskab og dermed skal man vælge sin partner med omhu.

Side 4 ud af 7 (64 indlæg)