Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskabsprogram???

Side 5 ud af 7 (64 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Espresso

Du har en meget kraftig holdning til, at du overhovedet ikke kan tage en Amino seriøst, hvis vedkommende er anonym. Fuld respekt om det!

Tak

Men det hænger altså ikke sammen med, at du godt tør binde dig an med et regnskabsprogram, hvor du overhovedet ikke kender noget til, hvem der står bag. Vi taler om et firma som ikke engang overholder loven om at vise sit cvr-nummer på hjemmesiden.

Så min pointe med, at en bruger med +300 amino point, som forbliver at være annomyn, derved er useriøs, tager du nu for et rigtig udsagn og derved skynder du dig at skrive noget i din profil ??

Jeg skrev jo, at en fra mit godkendte netværk netop gav mig forslag omkring dette program, så det hænger fint sammen med min holdning. Et så vigtig emne som min bankkonto opsøger jeg information fra godkendte netværk og den rådgivning jeg får fra den del er et aktiv for mig.

Hvorfor er det lige at forhandleren af programmet, skal have mere åbenhed??  Gør det programmet bedre så ??

Igen kan jeg kun opfordre personer med bogføring som indtægtskilde til at brugerteste programmet og komme med en konstruktiv kritik, som alle os amatører kan bruge for bedre valg / fravalg af programmer.

Mvh
Juul

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Juul:
Hvorfor er det lige at forhandleren af programmet, skal have mere åbenhed?? 


Der er såment ikke nogen der ønsker mere åbenhed, men bare at smart-regnskab.dk overholder de lovkrav som  alle vi skal i forbindelse  internethandel. Herunder også de lovkrav der findes om hvilke oplysninger, der skal afgives på internettet når man er en registreret virksomhed. det er bla. oplysning om CVR-nr. og virksomhedens fulde navn, stiftelsesår mv.

Der er jo ikke nogen som har stillet spørgsmålstegn ved programmets funktionalitet.  Vi er blot nogle som ser ser vores valg af regnskabsprogram som mere end blot en hyldevarer. 

Det er ok for mig hvad du gør med dit regnskab. Jeg er mere skeptisk ved at lægge mit valg af regnskabsprogram hos et inkassofirma, hvis aktiver er 10.000 kr på kontoen og en lejlighed i Berlin (Jf. seneste offentliggjorte regnskab).

Henrik

Fra Helsingør
Tilmeldt 26. Feb 08
Indlæg ialt: 620
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Juul:
Hvorfor er det lige at forhandleren af programmet, skal have mere åbenhed?? 


Der er såment ikke nogen der ønsker mere åbenhed, men bare at smart-regnskab.dk overholder de lovkrav som  alle vi skal i forbindelse  internethandel. Herunder også de lovkrav der findes om hvilke oplysninger, der skal afgives på internettet når man er en registreret virksomhed. det er bla. oplysning om CVR-nr. og virksomhedens fulde navn, stiftelsesår mv.

Henrik

Da kun hvis man har oplysningerne.Smile

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

hej C5

Hvlket rigtigt mange programmer bærer uhyggeligt præg af .

Men ikke C5 ??

Hvordan vil du seriøst kunne kode et regnskabprogram uden at du selv har regnskabsforståelse og en hel del elementær viden om regnskab?

Som jeg ser det, bruger du et navn som dækker område IT firma, er det korrekt.??

HVIS

Det kan man ikke

Så burde du undersøge din påstand, idet du lige har nægtet dine IT ansatte at få arbejde andet sted efter endt ansættelse hos dig.

En person som udvikler IT programmer, behøver skam ikke have nogen som helst kendskab til det arbejdsområde som vedkommende nu har udviklingsarbejde på.

At inddrage de rigtige personer i forløbet er som regel projektlederen opgave, at man i analysefasen og senere i designfasen vælger at tilknytte "regnskabs personer" vil kun betyde juridiske goodwill, idet en revisor ikke har kendskab til de analysemetoder der nu engang blive brugt når man skaber et program til løsning af "problem domain". At men derefter i designfasen så kan bruge revisoren til at hente korrekte data i de forskellige registre er en hel anden snak, men nej du er forkert på den, hvis du tror en "problem domain" udvikler, SKAL være fagmand på de / det områder han udvikler systemer på.

Jeg har lavet en del water billing systemer og jeg har aldrig været i nærheden af en uddannelse som biolog, idet disse systemer skulle ”fra” regne beskidt vand, det kan jo kun gøres hvis man har måleinstrumenter tilknyttet som man henter data fra, og da jeg ikke kender disse parameter der bruges pr. diff.  At gøre vand beskidt, kan jeg kun holde mig til de data jeg får leveret af andet system (dataintegrations). Jeg er sikker på at samme systemmetode bruges i forbindelse med bogføring.

Derfor er omgivelserne omkring programmet vigtigt

Hvem står bag C5 Bolig?? du vælger da t være total anonym her, så det med åbenhed i omgivelserne er meget billigt for dig, udsagn med forbehold .hmmmm ser jeg misundelse i dit indlæg,??

hvem står bag, hvilken kode, hvilken database

Vil du være så venlig at sende mig kode på C5, jeg kunne godt tænke mig at skifte regnskabsprogram, men nu hvor du er så venlig, kan det godt være jeg ændre lidt i det og kalder det så for C and gone for new .....

Hvilken interesse skulle der være for kendskab til kodning samt databasse tilgang ?? For en alm. bruger af et regnskabsprogram.

Hvis jeg ser på C5 Bolig, ser jeg ikke en eneste trusted person, hvordan vil DU, gennem dit site gøre mig overbevist om, at du sælger et program kun for at tilfredsstille mig, ikke for at du skal tjene penge på mig ,men for at gøre mig tilfreds som bruger af C5 ??

Hvis programmet ikke overholder hvad det lover, er det jo vildledning og derved gøres det ulovligt at sælge, så du er mere end velkommen til at teste programmet og vende tilbage med konstruktiv kritik som vi andre på Amino så kan bruge for at vælge / fra vælge disse regnskabsprogrammer.

Når i nu slår på tromme for E-handel løsninger, så er jeg sikker på at i informerer jeres kunder om problemer med botnet-kode, osv. Sådan at de ikke ”aflæses” for data i forbindelse med bogføring gennem browser / mailsystem osv.
Som seriøs udbyder af sikker nethandelsoftware er jeg sikker på at i er helt på toppen af problemet med skjult information sendt som noise insertion.

Kan du garanterer, at der på nogen ingen måde vil opstå lav sikkerhed med bogføring gennem browser / mail systemer ??   

 

Mvh
Juul

 

 

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Nu mangler firmaet kun få punkter, så er det up to date med oplysninger , men hvilken firma vil du så opdrage efterfølgende, er det sådan at jeg kan give dig lidt Amino navne og du så efterfølgende vil sætte denne opdragelse i gang, Smile

Hvorfor sender du ikke bare noget information til dem om at overholde markedsføringsloven punkter 1 til 4

Mvh
Juul

 

 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke et spørgsmål om at "opdrage". Udgangspunktet er stadigvæk i tråden et ønske om at få anbefalet et regnskabsprogram. Jeg gav en anbefaling af et produkt og en forklaring til hvorfor jeg mener, at smart-regnskab.dk er en dårlig anbefaling.  Længere er den ikke.

Blot har jeg kunnet konstatere, at der er åbenlys forskel på, hvad folk tillægger vægt når de vælger regnskabsprogram. Det er vel ikke så meget anderledes end når vi vælger alle mulige andre produkter.

Henrik

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

C5 Bolig skilter skam både med ejerforhold og cvrnr på hjemmesiden.

Hvis man vil kode et nyt regnskabsprogram eller i et eksisterende regnskabsprogram, så nytter det jo ikke noget at man intet kender til det dobbelte bogholderis principper, ikke aner det mindste om debet/kredit eller ikke ved at en fakturanummerserie skal være unik og ubrudt. Det er ikke en del af min verden at der er projektledere ind over en opgave. Kunden bestiller et stykke funktion, og programmøren udfører den. Derfor skal programmøren vide hvad han foretager sig.

C5 er Open Source, ikke at forveksle med gratis. Derfor kan alle rette og ændre i koden som de har behov for.

Jeg er ikke fortaler for webbaserede løsninger, især ikke når man ikke selv har adgangen til serveren, det ligger på. Desuden er det generelt for dyrt og for dårligt.

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Henrik

Jeg er enig med dig ang. de manglende oplysninger vedr. firmaet som sælger programmet, men det gør jo ikke programmet godt / eller dårligt.
Dem som i sin tid har udviklet programmet, kan jo sagtens have ramt det helt rigtige og firmaet som nu sælger det, kan jo godt have gode intentioner men de formår ikke at give folk den rigtige information som skal til for at gøre dem synlig på seriøsitet.

Jeg kender ikke firmaet, ved ikke om der er ”fusk” bagved, men programmet dække de dele jeg har brug for. Jeg tror alle som er seriøs på at være selvstændig også bruger sit netværk for at optimerer rådgivning ang. Regnskab. Jeg syntes det er godt der er nogen som kommer med dybe kritiske ord omkring disse firmaer, da vi alle jo ikke kan holde øje med alt Smile, men derfor kan man sagtens rådgive omkring brug af et program, vel at mærke hvis man har brugerkendskab til programmet.

Mvh
Juul

 

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej C5

Hvis du vil kode noget som helst, skal du først have kendskab til hvordan man egentligt frembringer et stykke software, det du siger er useriøst særligt efter jeg lige fortalte dig, at man IKKE behøver at have kendskab til dobbelt bogholderi principper, da de dele vil blive analyseret og senere designet.
Det mest kedelige ved systemudvikling er selve programmeringsdelen, da alt det kreative er båndlagt gennem den analyse og design af datastrukturen som er forgået. Hvilken relationer data har indbyrdes, hvilke dele der indgår som dobbeltbogholderi vil dermed fremkomme som information for de folk som efterfølgende skal sammensætte en synstakst til brugbar kode.

Der står da ikke noget på C5 bolig, der giver mig wow de er seriøse c5 er det eneste firma jeg nu vil handle med.

Jeg har i min tid som konsulent lukket en del navision center, da de ikke fornyede deres licens som certifikeret forhandler, så det med et indsættelse af et styk grafik, giver på ingen måde trykkhed for god og seriøs handelspartner.

Hvis du vil være lidt seriøs på mine vilkår, så skrev du om nogle af de problemer der vil opstår mellem outlook og CRM delen osv .. men jeg ved godt det er "indkøbschefen" der indleder den forhandling og da han har tiltro til sin  IT afdeling og at de vil kunne håndterer dette problem. Som du kan se så er ordet seriøst bundet til en baggrund ved folk, som regel er det en faglig baggrund der vurderer om noget er seriøst.
Du burde kun forholde dig til det der bliver spurgt om, i den forbindelse var det et regnskabsprogram. Du havde chancen for at komme med forslag omkring C5, men du valgte at kritiserer et program du slet ikke har brugerkendsskab til.

Du du gør i C5 er at have adgang til en fortolker, som udfører de skærmvisninger der skal laves udtræk fra. (XAL)

{IF LagPris[VarePrisIdx,Varenummer,Prisgruppe].RecId THEN
    SET &ErrFld = "Prisgruppe"
    SET Box(2,"Prisgruppe "+Prisgruppe+" findes allerede.",0)
    RETURN 0
ENDIF}

Den underlæggende kode er helt sikket ikke lavet af en bogholder. Var Damgaard  uddannet i regnskab eller var den ene ikke Ingeniør og den anden forretningsmand ??  De sammensatte derefter et team og gennem denne proces skabtes Damgaard data.

Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Juul:

Hvis du vil kode noget som helst, skal du først have kendskab til hvordan man egentligt frembringer et stykke software, det du siger er useriøst særligt efter jeg lige fortalte dig, at man IKKE behøver at have kendskab til dobbelt bogholderi principper, da de dele vil blive analyseret og senere designet.
Det mest kedelige ved systemudvikling er selve programmeringsdelen, da alt det kreative er båndlagt gennem den analyse og design af datastrukturen som er forgået. Hvilken relationer data har indbyrdes, hvilke dele der indgår som dobbeltbogholderi vil dermed fremkomme som information for de folk som efterfølgende skal sammensætte en synstakst til brugbar kode.

Du fatter ikke en meter af den virkelige verden. Det er jo ikke AMANDA eller et nyt lønsystem til Københavns Kommune vi har gang i her.

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Side 5 ud af 7 (64 indlæg)