Iværksætter Debatten Amino
Indlægget har 51 Svar | 16 der abonnerer på svar | 6.801 Visninger | bedømt af 0 Amino'er

Afstemning - Vind en pressemeddelelse som tak for hjælpen: Hvor ofte udsender din virksomhed pressemeddelelser?

Top 150 Bidragsyder
Mand
Amino-karma 3.260
Amino Plus
ProfileBelow80

Vi er i gang med at videreudvikle en række af vores PR-ydelser, og i den forbindelse kunne det være interessant at få et overblik over, hvor ofte aminoerne udsender pressemeddelelser.

PR-arbejde er naturligvis meget andet end blot udsendelse af pressemeddelelser, men det er altså alene antallet af udsendte pressemeddelelser, vi ønsker at blotlægge med denne lille afstemning.

I er meget velkomne til at uddybe jeres svar i tråden, og når vi den 1. november afslutter afstemningen, udvælger vi det uddybende svar, der på den ene eller anden måde har bidraget mest til konceptualiseringen af vores PR-ydelser.

Det kan være et svar med forslag til PR-produkter, interessante spørgsmål eller gode og dårlige erfaringer med PR. Vi ved endnu ikke, hvad vi vil udvælge efter - så skyd endelig løs i øst og vest og husk at 'stemme';-)

Det svar vi udvælger, vil blive offentliggjort her i tråden d. 5. november kl. 12.00 - og den pågældende amino vil som præmie og tak for hjælpen få skrevet og målrettet en færdigproduceret pressemeddelelse af Kommunikationspartiet.

På forhånd tak for hjælpen.

Hvor ofte udsender din virksomhed pressemeddelelser? (Vind en pressemeddelelse som tak for hjælpen)

I er meget velkomne til at uddybe jeres svar i tråden, og når vi den 1. november afslutter afstemningen, udvælger vi det uddybende svar, der på den ene eller anden måde har bidraget mest til konceptualiseringen af vores PR-ydelser. Det kan være et svar med forslag til PR-produkter, interessante spørgsmål eller gode og dårlige erfaringer med PR. Vi ved endnu ikke, hvad vi vil udvælge efter - så skyd endelig løs i øst og vest og husk at 'stemme';-)

Det svar vi udvælger, vil blive offentliggjort her i tråden d. 5. november kl. 12.00 - og den pågældende amino vil som præmie og tak for hjælpen få skrevet og målrettet en færdigproduceret pressemeddelelse af Kommunikationspartiet.

På forhånd tak for hjælpen.

Hvor ofte udsender din virksomhed pressemeddelelser?

• Flere gange om ugen (2%)
  • En gang om ugen (1%)
  • Hver anden uge (2%)
  • En gang om måneden (ca. 10-14 gange om året) (2%)
  • Hver anden måned (ca. 5-7 gange om året) (6%)
  • Hvert kvartal (ca. 4 gange om året) (5%)
  • Hvert halve år (8%)
  • En gang om året (4%)
  • Sjældnere end en gang om året (13%)
  • Vi har aldrig udsendt en pressemeddelelse (57%)
  • Totalt antal stemmer: 100
  • Afstemning sluttede: 01-11-2009

Ordfører, René Gade Mikkelsen

Tekstforfatter nr. 1. I Hjælp til PRI Udsend pressemeddelelser fra kr. 300,-

• Amino Karma for indlæg: 16
Top 150 Bidragsyder
Mand
Amino-karma 3.260
Amino Plus
ProfileBelow80

40.000 aminoer (eller noget i den retning) og kun otte svar på 24 timer ... kom nu lige lidt ud af PR-busken ;-)

Merci.

• Amino Karma for indlæg: 7
Top 200 Bidragsyder
Mand
Amino-karma 2.357
ProfileBelow70

Så er der svaret - det kunne da være rigtig dejligt at prøve :)

(har aldrig udsendt en pressemeddelelse)

MvH

Simon Tørring

• Amino Karma for indlæg: 4
Top 50 Bidragsyder
Mand
Amino-karma 8.780
Amino Plus
ProfileBelow80
WideEyes.dk & AAimport.dk
svarede: 08-10-2009 22:22 | IP-adresse er gemt

Hej René

jeg har lige set din tråd, og svaret: aldrig udsendt en pressemeddelelse.

Og hvorfor så ikke? Tja... jeg kan uden tvivl komme med en masse "gode" undskyldninger såsom: Vi har ikke haft tid, det virker ikke for vores produkter, det har vi ikke råd til, vi kan ikke finde ud af det etc etc etc.

Ved lidt nærmere overvejelser så tror jeg snarere at det grunder i at udbyttet er rimelig diffust. Køber jeg en banner annonce, så bliver den vist overfor målgruppen. Hyrer jeg en sælger, så forventer jeg han laver nogle salg. Uddeler jeg brochurer, så er jeg ét skridt nærmere et salg. Deltager jeg på en messe, så får jeg feedback fra kunderne.

Men hvad får jeg med en pressemeddelse? ja - jeg får MÅSKE noget mediedækning. Men hvike mediedækning, og hvad vil det give mig? Et stærkere brand, en masse opmærksomhed, fokus på mig som person? Det er også skide vigtigt, men ikke så håndgribeligt som fx det salgsmøde jeg fik telemarketingfirma-A til at booke for mig.

Giver det mening?

Og så er der da noget du har taget helt fejl af. Du / I sælger ikke pressemedeleser. Du/ i sælger indirekte reklame. Du/i sælger branding. Du/I sælger en anden måde at markedsføre sig overfor målgruppen etc

Hilsen Morten

Ladcykler fra 7.500,-
Vi sælger også engros! Elektrisk Ladcykel kr. 9.999,- Gratis tilbehør

• Amino Karma for indlæg: 9
Top 150 Bidragsyder
Mand
Amino-karma 3.260
Amino Plus
ProfileBelow80

Tak for din stemme, Simon.

Og ligeledes dine meget relevante tanker, Morten. Det er lige sådan nogle, vi har brug for.

Jeg forstår dog ikke helt, hvad du mener, jeg har taget fejl af..?:

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Giver det mening?

Og så er der da noget du har taget helt fejl af. Du / I sælger ikke pressemedeleser. Du/ i sælger indirekte reklame. Du/i sælger branding. Du/I sælger en anden måde at markedsføre sig overfor målgruppen etc

Ingen Rang
Amino-karma 1.600
ProfileBelow10
slettet_bruger
svarede: 08-10-2009 22:34 | IP-adresse er gemt

Jeg så dit indlæg for første gang her til aften og har svaret "Vi har aldrig udsendt en pressemeddelelse"

Mit firma er lille og jeg opererer mest under overfladen, eller bag facaden

Jeg annoncere ikke rigtigt nogle steder og kommer nok heller aldrig til det, for jeg har ikke kapacitet til en større uplanlagt kundetilgang

René Gade Mikkelsen:

40.000 aminoer (eller noget i den retning) og kun otte svar på 24 timer ... kom nu lige lidt ud af PR-busken ;-)

Merci.

• Amino Karma for indlæg: 3
Top 100 Bidragsyder
Amino-karma 4.247
ProfileBelow20

Hej

Jeg ønsker ikke at deltage i konkurrencen, men jeg vil godt uddybe lidt.

Jeg er gået lidt væk fra pressemeddelsen i den traditionelle forstand, fordi gennemlæsningen af forskellige net-aviser lader mig forstå at det tilsyneladende er langt mere effektivt at "plante" historier i de store net-aviser og så følge op med en notis til den/de mere lokale/relevante medier.

Det er jo blevet betydeligt nemmere da der er mange medier, og en forholdvis begrænset nyhedsstrøm og jeg oplever at copy/paste er flittigt brugt medierne imellem. Jeg har endda set artikler i trykte magasiner, baseret på netindhold.

Jeg vil ikke save grenen over og komme med eksempler og står derfor udenfor konkurrence, men det må jo også være noget i kender til. Ligesom "web-folket" satser på viral markedsføring, så tror jeg mere på disse historier fremfor at meddele at man nu i sin genialitet kan lave det hele til halve dobbelt så hurtigt, - som da også er den slags jeg springer over, da der er så meget andet man kan læse om.

Derfor har jeg færre pressemeddelser end før.

/Michael

Top 150 Bidragsyder
Mand
Amino-karma 3.260
Amino Plus
ProfileBelow80

Rigtig godt svar, Michael.

... og "sav endelig grenen over" - og kom med et par eksempler på din tese.

Dette indlæg/denne afstemning skal nemlig ikke sælge men netop save i både PR-branche og pressemuligheder ;-)

En pressemeddelelse er ikke saliggørende for alle brancher og budskaber, men det er netop jeres konkrete erfaringer, der gør, at vi kan gøre op med både vores egne og de potentielle kunders fordomme.

Top 50 Bidragsyder
Mand
Amino-karma 9.491
WikiModerator
Moderator
ProfileComplete

Jeg sagde "Sjældnere end en gang om året "

Det der med pressemeddelelser er vanskeligt og rent ud sagt interesserer det mig ikke at lave dem. Salgstekster er sjove at lave, men det er nok fordi jeg er stærkere der.
Jeg har kun en gang tidligere været med-udsender på en pressemeddelelse, og den fik vi intet ud af, selvom emnet ellers havde potentiale i min optik.

Desværre har jeg en pesimistisk holdning til at få fed presseomtale ud af mit fag. Jeg tror simpelthen inderst inde ikke nok på at IT branchen trækker nok interesse for god presseomtale, med mindre man er en af de store spillere. Jaja, når jeg tænker mig logisk om ved jeg da godt at jeg tager fejl, men når jeg brain'er på markedsføringsplaner, så falder PR agter ud for de ressourcer jeg her og nu kan se at jeg kan omsætte til direkte kroner.

Jeg har nogle kommende projekter hvor jeg gerne ville opbygge brand omkring det, men igen er de IT relateret og pressemeddelelser er ikke der hvor mine tanker falder først. Af en eller anden grund ikke engang som prøveklud.
Hvis jeg et eller andet sted vidste at det gav et her og nu afkast ville jeg gøre det på stedet. Den langsigtede positive effekt af PR falder nok ikke rigtig i god jord på iværksætterbudgettet :-)

Så tja, jeg ville elske at blive modbevist, men som det er nu er jeg ikke solgt.

• Amino Karma for indlæg: 3
Top 50 Bidragsyder
Mand
Amino-karma 8.577
Amino Plus
Amino Ekspert
Moderator
ProfileComplete
John Nielsen
svarede: 08-10-2009 23:22 | IP-adresse er gemt

(har aldrig udsendt en pressemeddelelse)

Kunne helt sikkert godt bruge hjælp til at gøre det.
Men jeg har oplevet en prissætning uden nogen som helst indikation af, om jeg kunne forvente, at pressemeddelelsen faktisk ville blive publiceret.
Jeg har nok ikke spurgt nok ind til det.

Den lokale avis bragte en artikel i forbindelse med min start som selvstændig. Det gav en fin respons.

Det kommer nok an på, hvilken journalist, hvilket prisniveau, hvilken historie man kan fortælle, og hvilken aftale man får forhandlet.

Side 1 ud af 6 (52 indlæg) 1 2 3 4 5 Næste > ... Sidste »

RSS-feed

Top karmaliste (30 dage)