Iværksætter Debatten Amino
bedømt af 0 Amino'er
Ikke besvaret Indlægget har 0 godkendte svar | 7 Svar | 4 der abonnerer på svar

første udkast og forsøg paa en presse meddelse

Top 200 Bidragsyder
Mand
Amino-karma 2.404
ProfileBelow50

Hej

Jeg har for første gang prøvet at bakse noget sammen til en presse meddelse.

Hvis der er nogen der vil tage et kig og give jeres mening til kende vil jeg blive glad.

Skal den skrottes helt? Er der noget af det som kan bruges? etc.

Tak

mvh anders

ps: den er paa dansk nu men skal selvf. oversættes til fransk da det er til frankrig den skal bruges.

7103.pressepdf2.pdf

http://test-test.dk/  bare en test side

• Amino Karma for indlæg: 7

Alle svar
Top 50 Bidragsyder
Mand
Amino-karma 8.835
Amino Plus
ProfileComplete

Nu er jeg ikke ekspert i pressemeddelser... men :

Jeg forstår ikke hvorfor den skal være så personlig , med snak om dine personlige drømme, kærester osv. Det er jo fint nok i privatlivets fred, men jeg ved ikke hvad kunden eller mediet skal bruge det til. Derudover kommer det til at lyde som en kældervirksomhed, som du sådan HÅBER skal gå godt. Skyd brystet frem og sig at du VED det her produkt er " the shit ". Man bliver usikker på produktet , hvis du selv lyder for usikker / sød at høre på.

I privatlivet kan man være ligeså sød, blød og åndelig som man vil være. Hvilket flere rigmænd end man tror ,er. Men business er business. Pas på du ikke undskylder for meget for dig selv. Kunden bliver usikker

Aktiv 3 - Det betyder noget

Økologisk rengøring til din virksomhed

Køreskoler i København

Ejendomsservice  Rengøring i København og trappevask.

• Amino Karma for indlæg: 4
Ingen Rang
Kvinde
Amino-karma 110
ProfileBelow60

Enig med movement

Hav i baghovedet at en pressemeddelelse skal fange læserne i de første ord/linier de læser, så de får lyst til at læse videre.

Skriv stikord ned om din målgruppe og prøv at formulere teksten ved at sætte dig ind i, hvad de mon gerne vil vide om produktet og hvorfor skal de lige købe dit produkt...- de personlige oplysninger er ikke særlig relevante i den sammenhæng - men klø bare på...

Kattebladet for hele familien - www.minvenkatten.dk

• Amino Karma for indlæg: 3
Ingen Rang
Mand
Amino-karma 320
ProfileBelow90

Hej Anders,

Du har efter min bedste overbevisning ikke skrevet en pressemeddelelse. Snarere en lille stil.

En pressemeddelelse skal ikke være en salgstale. Og som udgangspunkt skal det heller ikke være en personlig livshistorie, med mindre det er den, der er det mest interessante ved produktet/firmaet.

En pressemeddelelse skal være en historie, som i princippet skal kunne trykkes direkte i en avis eller magasin, fordi det kan være interessant/spændende/sjovt for læserne. (og samtidigt kan give opmærksomhed omkring dit firma/produkt). 

Du skal kaste det hele op i luften igen og starte forfra. Læg hovedet i blød og find frem til det allermest interessante ved dit produkt. Hvad vil andre end dig synes er spændende?

Det er basis, du skal have styr på, så jeg vil anbefale dig at få lidt inspiration fra andres pressemeddelelser og læse lidt om emnet. Evt tjek nogle nyheder i avisen ud og se, hvordan de præsenterer dem.

Held og lykke med projektet - og skriv endeligt igen.

Top 200 Bidragsyder
Mand
Amino-karma 2.404
ProfileBelow50

Hej

Tak for jeres hjælp. I har nok ret jo ;-)

Grunden til at den blev maaske lidt personlig er nok fordi jeg har misforstaaet lidt det jeg har læst af svar paa andres forsøg paa at lave en "presse meddelse". Der var bla en for et par uger siden med noget billiard salg via nettet. Han fik at vide at der var for meget salgstale og for lidt person i den. Han skulle "droppe" det med at "sælge" produkterne og skrive mere om manden bag.

Men ja det var ogsaa et hurtigt udkast saa nu ved jeg hvordan den ikke skal være. Jeg vil starte paa en ny og prøve at give den noget mere "frem med brystet" ;-).

Jeg havde nok ogsaa egentlig i tankerne at det kunne være en meddelse som jeg kunne sende ud til journalister for saa at komme  i  kontakt med dem og lave historien. Jeg havde nok ikke set paa det som om at det skulle være et "færdigt produkt" som jeg skulle sende ud til joirnalisterne.

Igen tak

mvh anders

Ingen Rang
Amino-karma 132
ProfileBelow50

Hej Anders

Nu har jeg jo ikke set den - men end ting som er vigtig i en PM, er opbygningen. Dvs. den består af en "lille" artikel som meget usælgende fortæller hvad det er du vil. En PM er faktisk meget faktuel, gerne med lidt tørre tal og fakta, hertil kommer et PRESSEKIT, som består af billeder, baggrund, logo, personlig baggrund osv - dette giver alle muligheden for at lave den lille korte notis, eller den fulde historie. SOm jeg kan forstå, har du nok som de fleste forsøgt at samle alt i en, og dette gør den bliver overset eller får et label: SALGS SNAK....

Men HUSK tal, fakta og glem alt om at skrive som "Sælger Helge med de brede fælge".. Det er svært, men når man rammer rigtigt er der meget god økonomi i det.

Mvh Henrik

Top 200 Bidragsyder
Mand
Amino-karma 2.404
ProfileBelow50

Henrik Ørum Nissen:

Hej Anders

Nu har jeg jo ikke set den - men end ting som er vigtig i en PM, er opbygningen. Dvs. den består af en "lille" artikel som meget usælgende fortæller hvad det er du vil. En PM er faktisk meget faktuel, gerne med lidt tørre tal og fakta, hertil kommer et PRESSEKIT, som består af billeder, baggrund, logo, personlig baggrund osv - dette giver alle muligheden for at lave den lille korte notis, eller den fulde historie. SOm jeg kan forstå, har du nok som de fleste forsøgt at samle alt i en, og dette gør den bliver overset eller får et label: SALGS SNAK....

Men HUSK tal, fakta og glem alt om at skrive som "Sælger Helge med de brede fælge".. Det er svært, men når man rammer rigtigt er der meget god økonomi i det.

Mvh Henrik

Hej Henrik

Tak for info. Jeg skal prøve.

Mvh Anders

Top 10 Bidragsyder
Mand
Amino-karma 20.531
Amino Ekspert
Amino Plus
ProfileComplete

Hej Anders

Jeg har givet en grundig introduktion her:

http://www.amino.dk/blogs/kjersogdin/archive/2009/09/06/k-230-re-presse.aspx

Hovedpointerne er de andre allerede kommet med i deres svar, men måske kan du finde inspiration i mit indlæg.
Jeg synes ikke at din personlige historie er uinteressant - kunne man lave en fransk provokation ved en overskrift og vinkel i retning af, "Hvad ved en dansker i parfumens land om hudpleje?" Jeg kan også sagtens i den sammenhæng se en dejlig selvironisk overdrivelse af kærlighedshistorien.

mvh Hans

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
RSS-feed

Top karmaliste (30 dage)