Køb et Amino Sponsorlink
Hej
Jeg har for første gang prøvet at bakse noget sammen til en presse meddelse.
Hvis der er nogen der vil tage et kig og give jeres mening til kende vil jeg blive glad.
Skal den skrottes helt? Er der noget af det som kan bruges? etc.
Tak
mvh anders
ps: den er paa dansk nu men skal selvf. oversættes til fransk da det er til frankrig den skal bruges.
7103.pressepdf2.pdf
cosmetique BIO
Nu er jeg ikke ekspert i pressemeddelser... men :
Jeg forstår ikke hvorfor den skal være så personlig , med snak om dine personlige drømme, kærester osv. Det er jo fint nok i privatlivets fred, men jeg ved ikke hvad kunden eller mediet skal bruge det til. Derudover kommer det til at lyde som en kældervirksomhed, som du sådan HÅBER skal gå godt. Skyd brystet frem og sig at du VED det her produkt er " the shit ". Man bliver usikker på produktet , hvis du selv lyder for usikker / sød at høre på.
I privatlivet kan man være ligeså sød, blød og åndelig som man vil være. Hvilket flere rigmænd end man tror ,er. Men business er business. Pas på du ikke undskylder for meget for dig selv. Kunden bliver usikker
Aktiv 3
Ejendomsservice og Erhvervsrengøring. Chatsupport dagligt. Kvalitetskontrol. System og struktur
Aktiv 3 Ejendomsservice Rengøring i København og trappevask med gode priser
Enig med movement
Hav i baghovedet at en pressemeddelelse skal fange læserne i de første ord/linier de læser, så de får lyst til at læse videre.
Skriv stikord ned om din målgruppe og prøv at formulere teksten ved at sætte dig ind i, hvad de mon gerne vil vide om produktet og hvorfor skal de lige købe dit produkt...- de personlige oplysninger er ikke særlig relevante i den sammenhæng - men klø bare på...
Kattebladet for hele familien - www.minvenkatten.dk
Hej Anders,
Du har efter min bedste overbevisning ikke skrevet en pressemeddelelse. Snarere en lille stil.
En pressemeddelelse skal ikke være en salgstale. Og som udgangspunkt skal det heller ikke være en personlig livshistorie, med mindre det er den, der er det mest interessante ved produktet/firmaet.
En pressemeddelelse skal være en historie, som i princippet skal kunne trykkes direkte i en avis eller magasin, fordi det kan være interessant/spændende/sjovt for læserne. (og samtidigt kan give opmærksomhed omkring dit firma/produkt).
Du skal kaste det hele op i luften igen og starte forfra. Læg hovedet i blød og find frem til det allermest interessante ved dit produkt. Hvad vil andre end dig synes er spændende?
Det er basis, du skal have styr på, så jeg vil anbefale dig at få lidt inspiration fra andres pressemeddelelser og læse lidt om emnet. Evt tjek nogle nyheder i avisen ud og se, hvordan de præsenterer dem.
Held og lykke med projektet - og skriv endeligt igen.
Tak for jeres hjælp. I har nok ret jo ;-)
Grunden til at den blev maaske lidt personlig er nok fordi jeg har misforstaaet lidt det jeg har læst af svar paa andres forsøg paa at lave en "presse meddelse". Der var bla en for et par uger siden med noget billiard salg via nettet. Han fik at vide at der var for meget salgstale og for lidt person i den. Han skulle "droppe" det med at "sælge" produkterne og skrive mere om manden bag.
Men ja det var ogsaa et hurtigt udkast saa nu ved jeg hvordan den ikke skal være. Jeg vil starte paa en ny og prøve at give den noget mere "frem med brystet" ;-).
Jeg havde nok ogsaa egentlig i tankerne at det kunne være en meddelse som jeg kunne sende ud til journalister for saa at komme i kontakt med dem og lave historien. Jeg havde nok ikke set paa det som om at det skulle være et "færdigt produkt" som jeg skulle sende ud til joirnalisterne.
Igen tak