Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man klare sig med blot en 9. Klasses eksamen?

Side 9 ud af 9 (88 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

> Vil du være selvstændig dyrelæge uden en uddannelse?"

Hvis du vil være dyrlæge så vil jeg bestemt anbefale dig at få en uddannelse :)
Det gælder også som advokat, tandlæge osv - der er masser af fag, hvor man kan blive iværksætter der kræver en uddannelse. Men der er endnu flere som ikke gør.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Hej Mikkel!

Jeg har sendt dig en PB - Jeg syntes du skal kigge på den :)

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

> Vil du være selvstændig dyrelæge uden en uddannelse?"

Hvis du vil være dyrlæge så vil jeg bestemt anbefale dig at få en uddannelse :)
Det gælder også som advokat, tandlæge osv - der er masser af fag, hvor man kan blive iværksætter der kræver en uddannelse. Men der er endnu flere som ikke gør.

hehe ja. Der er jo de fag hvor det er et "MUST HAVE" at have uddannelse. Men jeg syntes f.eks at Gymnasiet er fyldt med spildfag, fag som jeg godt kunne være foruden. jeg kan godt lide at komme ud i praksis og lære på den hårde måde. Det giver et bedre billed af virkeligheden.

Jeg griner f.eks af vores Logistik chef på mit arbejde som har indført et nyt lokations ssytem.. som istedet for at være 6 cifre til 9, og det går i flere dimensioner, forsinker vores arbejde og vores effektivitet..

En Kontornusser som har været inde for faget i 25år og været ude og arbejde på lageret i et par dage ialt.. HVAD KAN MAN BRUGE DET TIL!?

At komme frem til fronten og være med, er for mig det vigtigste og det jeg har lært mest af.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian iMARKETING:
Altså: Skolesystemet er bygget af ansatte og er udviklet til at fremstille ansatte.

Har ikke tænkt sådan på det før.
Men, derfor kan folk der vil være iværksættere vel sagtens få noget god læring alligevel på f.eks HHX, right?

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Reed:

Christian iMARKETING:
Altså: Skolesystemet er bygget af ansatte og er udviklet til at fremstille ansatte.

Har ikke tænkt sådan på det før.
Men, derfor kan folk der vil være iværksættere vel sagtens få noget god læring alligevel på f.eks HHX, right?


Selvfølgelig kan man det. Men man skal bare passe på at ikke tror at det er den eneste vej frem i livet. Jeg syntes det er mere tiltrækkende at tjene penge når man er ung også kunne gå tidligt af arbejdsmarkedet istedet for at bruge 3-10år på ens liv på at uddanne sig.

 

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Bautik:

Reed:

Christian iMARKETING:
Altså: Skolesystemet er bygget af ansatte og er udviklet til at fremstille ansatte.

Har ikke tænkt sådan på det før.
Men, derfor kan folk der vil være iværksættere vel sagtens få noget god læring alligevel på f.eks HHX, right?

Selvfølgelig kan man det. Men man skal bare passe på at ikke tror at det er den eneste vej frem i livet. Jeg syntes det er mere tiltrækkende at tjene penge når man er ung også kunne gå tidligt af arbejdsmarkedet istedet for at bruge 3-10år på ens liv på at uddanne sig.

Min oplevelse er, at skolesystemet ikke har brug for os.

Over de seneste 12 år har jeg tilbudt at komme ud i folkeskolen ca. 6 gange og på CBS ca. 5 gange og fortælle om iværksætterlivet.

Det er ikke lykkedes een eneste gang - og jeg har altså lidt for meget gang i hjulene til at stå med hatten i hånden  for at få lov til at fortælle i skolesystemet, at der ER et andet liv end at bytte tid for penge.

Ærgerligt for dem, der sidder i klassen og ikke kan følge undervisningen fordi det ikke siger dem noget. De føler sig "forkerte" - og det er de også i forhold til det selskab de er tvunget ind i af "samfundet" ("samfundet" er igen de timelønnede).

Hvis alle disse "utilpassede" fik at vide, at der var et andet liv end den tube "samfundet" prøver at presse dem ned igennem, så tror jeg, at vi kunne få en helt anden iværksætterkultur her i Danmark.

Sagen er, at "de timelønnede" ikke forstår iværksætterverdenen for de har aldrig lært at overskue deres egen situation ud fra et større perspektiv.

Hvis du skal dømmes, skal du dømmes af dine egne - ikke nogle timelønnede, der ikke har det fjerneste begreb om, hvilke mål vi har Wink  

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian

Min indgang til at komme på handelsskolerne var at fremvise et koncept med et

oplæg / indholdsbeskrivelse

opstart af Workshop

afslutning med evaluering.

Alt var gratis første gang, dog med besked om brød med god pålæg i middagspausen J

 

Min fornemmelse er, at særlig handelsskolerne mangler erhvervslivet fortælling og ikke kun teorien.

Mvh
Juul

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Juul:

Min fornemmelse er, at særlig handelsskolerne mangler erhvervslivet fortælling og ikke kun teorien.

Helt enig. Men det lader til at handelsskolerne ikke selv er klar over det Tongue Tied

Det kan selvfølgelig også være, at så mange byder sig til, at de ikke har brug for flere.

Jeg ved det ikke - Jeg kan kun konstatere at jeg ikke kan bruge mere tid på at hjælpe nogen der ikke vil hjælpes. 

Venlig hilsen,

Christian

Side 9 ud af 9 (88 indlæg)