Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man klare sig med blot en 9. Klasses eksamen?

Side 7 ud af 9 (88 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion, du har ret med hensyn til mange børn - men ikke alle. Og det er jo det der er pointen. For hvis du siger at INGEN børn (f.eks. på 14, 15 eller 16 år) egner sig til at gå igang ed iværksætteri, og at INGEN kan klare sig med blot en 9. klasse, så er det jo ligeså forkert, som det modsatte.

Børn er forskellige, og ligeså vel som de fleste nok bare skal gøre skolen færdig og tage en uddannelse, så ER der altså også børn, som har meget større gavn af at kaste sig ud i deres passioner med det samme.  

Problemet er, hvis børn altid bliver konfronteret med en ensidig holding til hvad "man kan" og hvad man "ikke kan". Og det synes jeg desværre i alt for høj grad er tilfældet i dag ...

Mange mennesker - også børn, kan meget mere end mange andre mennesker tror de kan :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Fashion, du har ret med hensyn til mange børn - men ikke alle. Og det er jo det der er pointen. For hvis du siger at INGEN børn (f.eks. på 14, 15 eller 16 år) egner sig til at gå igang ed iværksætteri, og at INGEN kan klare sig med blot en 9. klasse, så er det jo ligeså forkert, som det modsatte.

Børn er forskellige, og ligeså vel som de fleste nok bare skal gøre skolen færdig og tage en uddannelse, så ER der altså også børn, som har meget større gavn af at kaste sig ud i deres passioner med det samme.  

Problemet er, hvis børn altid bliver konfronteret med en ensidig holding til hvad "man kan" og hvad man "ikke kan". Og det synes jeg desværre i alt for høj grad er tilfældet i dag ...

Mange mennesker - også børn, kan meget mere end mange andre mennesker tror de kan :)

Vi er enige, så skulle måske have skrevet de fleste børn og ik alle.

Det gælder jo blot om, at børn/unge/gamle (hva er der imellem ung og gammel?) får udfordringer, som giver mening og som de har en passion for...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 18:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er det vi ved med livet? Gennemføre det?
Er det ikke meget forskelligt?

Jeg har siden jeg var meget lille gjort en ting op med mig selv. Jeg vil ikke leve middel livet.
Jeg har da jeg var yngre været ude og lege med andre børn, hvor forældrene har været alkoholikere, advokater, stofmisbrugere, selvstændige, sekratære, slagtere.
Der var de lavest lønnede, de middel lønnede og de højst lønnede.
De højst lønede var den selvstændige maler og advokaten. Det var dem der tog deres børn 4 uger til USA eller 2 måneder til Autralien.
Og så var der middelgruppen som lever ganske normalt, lånt til hus og bil og betaler af.

Jeg har gjort det op med mig selv - Jeg vil ikke være middel, normal or what ever you call it.
Som folkeskolelære er der jo ingen fremtid. Man kan lave sit liv op i et exel ark - men det viser desværre ikke at man om 5 år kan have en fed bil - derimod skal man måske bruge det næste år på at købe COOP ting for at have råd til den fere til Italien.

Jeg er blevet skramt fra vid og sans af det normale liv, det er jeg virkelig. Jeg kunne ikke drømme om at leve på den måde den største del af Danmarks befolkning lever! Vil fandme hellere bo i en våd kælder og arbejde på mit næste projekt i stedet for at leve standart livet.

For nogen er lørdags LOTTO ugens store højde punkt - andre ikke.

Og når studievejledere ikke mener man kan få et CVR. nummer uden en uddanelse, så slår det slemt til.

Jeg kan slutte af med at sige jeg er kommet heldigt fra start og har kontor, varelager, fedt udstyr og en god månedsløn. Det er kun sjovt når folk fortæller en man aldrig får sig et job - og så man kun kan tænke; "du skulle bare vide"

 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:
Jeg kan slutte af med at sige jeg er kommet heldigt fra start og har kontor, varelager, fedt udstyr og en god månedsløn. Det er kun sjovt når folk fortæller en man aldrig får sig et job - og så man kun kan tænke; "du skulle bare vide"

Ja, det er det der må til - Grine af det.

Jeg går på HHX nu I tre år. - HVIS jeg i mellem tiden finder et projekt som ser ud til at kunne få må lidt længere, og et projekt der vil give mig kapital til endnu et projekt (hvis det bliver nødvendigt *smiler*)
Så vil jeg satse 100% på iværksætteri. - Men for nu, må jeg blive på skolebænken :)

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Reed:

Men for nu, må jeg blive på skolebænken :)

Jeg er lige begyndt i 8. klasse, så ja det må jeg også Geeked

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14995
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon:

Jeg har gjort det op med mig selv - Jeg vil ikke være middel, normal or what ever you call it.
Som folkeskolelære er der jo ingen fremtid. Man kan lave sit liv op i et exel ark - men det viser desværre ikke at man om 5 år kan have en fed bil - derimod skal man måske bruge det næste år på at købe COOP ting for at have råd til den fere til Italien.

Man skal bare passe på med at gøre livet op i materialistiske goder. Det er fedt at købe en stor ny fed bil, men den gør dig bare ik lykkelig og glad på den lange bane...

Ellers et godt indlæg ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 1468
Skrevet kl. 18:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Man skal bare passe på med at gøre livet op i materialistiske goder. Det er fedt at købe en stor ny fed bil, men den gør dig bare ik lykkelig og glad på den lange bane...

Ellers et godt indlæg ;D

Nej - Slet ikke! Kærlighed, børn og det sociale betyder altid mest. Men om man ikke er lykkelig i den lange baner over en fed bil, kan diskuteres. Men hvem siger man ikke kan have det hele?

Tusind tak Geeked 

 

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Mathias

Ja for pokker da!

Hvis man vil knokle, tænke, udvise empati og sælge igennem, når det er det, der skal til - så behøver man ikke papir på sine talenter.

Se i stedet de uddannelsesmuligheder vi har i Danmark som en helt fantastisk mulighed, for dem der har lyst.

Jeg har selv nydt både udfordringerne på universitetet og glæderne i gymnasietiden - men jeg er stensikker på, at hvis jeg var gået udenom bøgerne efter 9. klasse, var jeg også en glad mand i dag.

Sikkert en glad mand der lavede noget helt andet end at være skrivende og storævlende kommunikationsmand;-)

Ævle ville jeg dog stadig kunne ... sammen med mindst ti andre kompetencer, som jeg ubevidst har valgt fra ved netop at tage en uddannelse.

Hvis man er glad, når man vågner om morgenen - så behøver man ikke drysse bøger eller lærepladser over havregrynene for at kunne klare sig lykkeligt igennem livet.

Grib dagen ... og de bolde man konstant har muligheden for at få fingrene i, når man kigger sig for.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

René Gade Mikkelsen / K-Partiet:

Hej Mathias

Ja for pokker da!

Hvis man vil knokle, tænke, udvise empati og sælge igennem, når det er det, der skal til - så behøver man ikke papir på sine talenter.

Se i stedet de uddannelsesmuligheder vi har i Danmark som en helt fantastisk mulighed, for dem der har lyst.

Jeg har selv nydt både udfordringerne på universitetet og glæderne i gymnasietiden - men jeg er stensikker på, at hvis jeg var gået udenom bøgerne efter 9. klasse, var jeg også en glad mand i dag.

Sikkert en glad mand der lavede noget helt andet end at være skrivende og storævlende kommunikationsmand;-)

Ævle ville jeg dog stadig kunne ... sammen med mindst ti andre kompetencer, som jeg ubevidst har valgt fra ved netop at tage en uddannelse.

Hvis man er glad, når man vågner om morgenen - så behøver man ikke drysse bøger eller lærepladser over havregrynene for at kunne klare sig lykkeligt igennem livet.

Grib dagen ... og de bolde man konstant har muligheden for at få fingrene i, når man kigger sig for.

Årh! - For fanden da!

Det motivere mig at få sådan en besked - meget endda!

- Men du HAR en uddannelse - So you can't tell, can you?

 

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har også gennemført en uddannelse som ingeniør, men er slet ikke i tvivl om, at hvis jeg ikke havde haft denne uddannelse, så havde jeg klaret mig alligevel.

Selvfølgelig er der nogle muligheder som har været meget nemmere at gå til fordi de mennesker jeg har kommunikeret med kender til mine kompetencer som ingeniør, og det er derfor meget nemmere at opnå en troværdighed. Det er ikke nødvendigt at argumentere så meget for sine kompetencer, som hvis man er helt uden uddannelse. Det gælder især i samarbejdet med banker eller investorer.

I min verden er en person med den rigtige indstilling og gå-på-mod mere værd end en umotiveret og veluddannet person. Desværre er der mange mennesker (især på det traditionelle arbejdsmarked), som ikke ser det på samme måde.

I sidste ende, så synes jeg, at mine år på universitetet er givet godt ud, vel vidende at der er en masse muligheder som er gået min næse forbi.

Jeg fik muligheden for at starte op i Bulgarien som sælger af ferieboliger, men valgte i stedet at færdiggøre min uddannelse til ingeniør. Havde jeg valgt at sælge ferieboliger havde jeg måske tjent mange flere penge end jeg har i dag. Til gengæld fik jeg i stedet muligheden for at starte en virksomhed der leverede ydelser som freelance rådgiver til IBM Danmark. Den mulighed havde jeg aldrig fået uden min baggrund som ingeniør.

 

Side 7 ud af 9 (88 indlæg)