Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bliver skjult indhold indekseret?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Mar 08
Indlæg ialt: 124
Fra  Last Touch Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens

Er der nogen som kan svare mig på, om Google indekserer skjult indhold på en hjemmeside. Med skjult indhold mener jeg f.eks. en DIV med en display="none" style eller class, som i stylesheetet sættes til display="none".

På forhånd tak for hjælpen.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det bliver læst og indekseret. Men skjult tekst er mod Googles retningslinier og kan i værste fald medføre, at ens hjemmeside bliver sparket helt ud af indekset.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Jeg er uenig.

Det kan sammenlignes med at have skjult tekst i form af ajax tabs. Det er i øvrigt i meget diskuteret emne i seo verdenen, men den gængse opfattelse mellem dem der ved hvad det handler om er, at det ikke skader dig så længe det ikke er et forsøg på manipulation.

En sådan udmelding er naturligvis ikke meget værd uden personlige erfaring, og if. egne tests så bliver du ikke straffet for "skjult" tekst, med mindre det er tekst som forbliver skjult (ikke kan klikkes frem). I så fald, ville det være en no-brainer, da det ville være sort/hvid forsøg på snyd.

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,8 stjerner givet af 4 person

tony:

Jeg er uenig.

Det kan sammenlignes med at have skjult tekst i form af ajax tabs. Det er i øvrigt i meget diskuteret emne i seo verdenen, men den gængse opfattelse mellem dem der ved hvad det handler om er, at det ikke skader dig så længe det ikke er et forsøg på manipulation.

En sådan udmelding er naturligvis ikke meget værd uden personlige erfaring, og if. egne tests så bliver du ikke straffet for "skjult" tekst, med mindre det er tekst som forbliver skjult (ikke kan klikkes frem). I så fald, ville det være en no-brainer, da det ville være sort/hvid forsøg på snyd.

Sikke en gang ævl...

Tekst der kan klikkes frem, er ikke skjult tekst. .js layers eksempelvis er helt tilladt, sålænge det er tydeligt at teksten kan findes ved et klik.
Eksempelvis i form af et link: "Klik her for at læse mere"

Spørgsmålet går på en teknik som display none, og den tekst findes kun i koden, og kan ikke hentes frem af brugeren på nogen måde.
Den slags tekst er det der defineres som skjult tekst, og er imod retningslinierne.
Hvorimod tekst der kan klikkes frem ganske rigtigt er fint nok, men det spørges og svares der heller ikke på.

Ajax er såvidt jeg ved baseret på javascripts, og læses slet ikke af søgemaskinerne, da det eksekveres i browseren, og en søgerobot er ikke en browser.
Så det defineres heller ikke som skjult tekst, og det indekseres derfor heller ikke.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 213
Skrevet kl. 20:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Janno Damgaard Lassen:

Sikke en gang ævl...

Tekst der kan klikkes frem, er ikke skjult tekst. .js layers eksempelvis er helt tilladt, sålænge det er tydeligt at teksten kan findes ved et klik.
Eksempelvis i form af et link: "Klik her for at læse mere"

Spørgsmålet går på en teknik som display none, og den tekst findes kun i koden, og kan ikke hentes frem af brugeren på nogen måde.
Den slags tekst er det der defineres som skjult tekst, og er imod retningslinierne.
Hvorimod tekst der kan klikkes frem ganske rigtigt er fint nok, men det spørges og svares der heller ikke på.

Ajax er såvidt jeg ved baseret på javascripts, og læses slet ikke af søgemaskinerne, da det eksekveres i browseren, og en søgerobot er ikke en browser.
Så det defineres heller ikke som skjult tekst, og det indekseres derfor heller ikke.

I lige måde makker.

Måske du skulle klappe kaje en anden gang, når du ikke ved hvad du snakker om? Ku godt være det var en idé.. Specielt følgende er noget "ævl" som du så fint forklarer det: "Spørgsmålet går på en teknik som display none, og den tekst findes kun i koden, og kan ikke hentes frem af brugeren på nogen måde."

Nu forholder det sig sådan, at du sagtens kan skjule tekst m.m. med en display:none og hente det frem ved aktivering af js--dvs det er skjult indtil det bliver kaldt frem--Og jo, den kan sagtens "hentes frem" af brugeren.

Det er også noget vrøvl vedr. "Ajax er såvidt jeg ved baseret på javascripts, og læses slet ikke af søgemaskinerne" -- Det er rigtigt det er baseret på js, men js kan godt læses af søgemaskinerne.

 

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Mar 08
Indlæg ialt: 124
Fra  Last Touch Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarene indtil nu - også selvom de ikke er helt entydige Smile

Jeg kan lige forklare eksemplet, hvor problemstillingen er relevant for mig. Jeg har et website med en lille FAQ-boks nede i højre hjørne. I denne boks findes der nogle spørgsmål og når man klikker på dem vises en skjult DIV vha. javascript, hvori svaret står. Denne DIV findes altså i kildekoden, men har en class med stylen display="none". Når der klikkes på spørgsmålet animeres denne boks frem, hvorefter style på boksen ændres til display="block". Se eksemplet på siden her: http://mogens1.mcbtest.dk (websitet er under opbygning).

Vil I mene at indholdet i disse popup-bokse (animerede DIVs), altså svarene på FAQ spørgsmålene, vil blive indekseret i Google?

Fra København S
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 406
Fra  catch! Skrevet kl. 23:10
Hvor mange stjerner giver du? :

En mulig løsning på det er, at du ikke sætter display: none i koden, men istedet sætter det via javascrip onload. Derved opnår du tre ting:

  1. Du opnår stadig det visuelle udtryk, du ønsker (div'en skjules)
  2. Du giver brugere, der har aktiveret css, men deaktiveret javascript mulighed for at læse teksten.
    1. i denne situation kan teksten læses af brugeren, da den jo så ikke skjules onload = brugervenlig.
  3. Du risikerer ikke (umiddelbart), at søgemaskinerne anser det som cloaking.

Tre fluer med et smæk :-)

Gratis online magasin for bartendere på bartendermagasinet.dk - blandt andet med opskrifterne på nogle af verdens bedste drinks.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Kjeldsen:

En mulig løsning på det er, at du ikke sætter display: none i koden, men istedet sætter det via javascrip onload. 

Det lyder som en rimelig løsning, men: Bliver onload kørt inden eller når siden er loadet (dvs. divs vil være synlige). Hvis man kører noget javascript der skal hide divs så skal disse divs være læst ind i browseren for ellers vil de ikke eksistere.

Jeg har ikke selv haft afprøvet det så jeg kan ikke lige sige om det er korrekt eller ej.

Men hovedspørgsmålet er om det bliver indekseret ved en display: none.... Jeg tror det, men problemet kommer først hvis det ikke bliver synligt på noget tidspunkt.

 

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Last Touch:
Vil I mene at indholdet i disse popup-bokse (animerede DIVs), altså svarene på FAQ spørgsmålene, vil blive indekseret i Google?

Ja, for på den måde står svaret jo direkye i kildekoden således:

			<div class="goodToKnow_ent">
				<p class="goodToKnow_bullit" onclick="return hs.htmlExpand(this)">Hvordan bliver malerierne leveret?</p>
<div class="highslide-maincontent">
<h2 style="color:#b4142b; margin-bottom:4px">Hvordan bliver malerierne leveret?</h2>
<p class="deliveryInfo">HUSK AT NÆVNE MALERIERNE OGSÅ KAN AFHENTES. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Vestibulum auctor lacus et est pellentesque urna nulla.</p>
</div>

Og det er hvad en søgerobot læser, så ja det bliver indekseret.

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så er jeg alligevel en smule i tvivl, har ikke selv prøvet det...

Jeg ville prøve at lave en test...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)