Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blog - og hvad så?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har læst om dether med at tjene lidt på blogging og har nu oprettet denne:

http://netauktioner.blogspot.com/

Men kan det virkelig give noget med de reklamer?

Jeg vil gå i gang med at tilmelde den linkkataloger, og selvfølgelig fortsætte skriftstrømmen. Det er et emne jeg virkelig har erfaring med og det interesserer mig - så uanset hvad er det også meget sjovt.

Men det kunne jo også være rart med lidt håndøre, så nu tillader jeg mig at spørge (alle i andre hjælpsomme sjæle) om der er noget jeg skal gøre anderledes, bedre osv?

 

På forhånd tak.

Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Er der mon nogen der kan hjælpe med at få sat koden ind det rigtige sted, så jeg kan have rullemenuer i stedet for de meget lange indlæg?

Jeg har brugt nogle timer på hjælpesiden uden at dette hjalp - koden ser simpelthen anderledes ud end de beskriver. Jeg har ikke nogen style tag fx.

 

Gad vide om jeg har oprettet mit spørgsmål i en forkert kategori?

nettet er der jo tusinder der skriver om at tjene penge på blog, men det er vel mest fordi det er dem der tjener mest på reklamerne - og det i sig selv gør jo informationen utroværdig, derfor dette spørgsmål.

Fra Aalborg
Tilmeldt 24. Sep 07
Indlæg ialt: 445
Fra  LOEVGAARD ApS Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

På trods af, at jeg ikke selv bruger QXL og dets lige sønderligt meget, så fandt jeg faktisk dine tekster interessante, så der vil jeg sige, at du har ramt nogle gode emner, og du forstår at få dem kommunikeret godt.

Men for at få et større antal besøgende, og dermed tjene nogle "håndører", så kan jeg komme i tanke om to ting:

  • Du kunne spørge QXL og de andre sites, om de linker til såkaldte hjælpesider (ligesom din egen), og hvis de ikke gør det, om det så er noget de har overvejet. Det gjorde arto.dk før i tiden, og jeg ved da, at de folk, som havde de hjælpesider trak 90% af deres trafik fra disse links.
  • Det kunne også være, at auktionssiderne havde et forum, og hvis det er tilfældet, så gælder det bare om, at være aktiv derinde, så du kan få smidt dit link så mange steder som muligt.

Foruden det du selv er inde på, så vil jeg tro, at ovenstående kunne generere en okay trafik.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

lytter med

 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Får at være ærlig så tror jeg også at jeg ville overveje at få siden på mit eget domæne og evt. dog ikke noget der er nødvendigt mit eget design. Da det vil få siden til at fremstå mere interesant og sandfærdig..

Mvh Kristoffer

Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tusinde tak for svar - det er selvfølgelig dejligt at du fandt informationen brugbar.

 

Jeg har faktisk oprettet et link på både dba og qxl, og så må jeg se om jeg kan blive optaget i de par linkkataloger der virkede da jeg forsøgte at skrive mig ind i dem Tongue Tied

nu er jeg ved at være lidt tung i hoved af det, så måske jeg skal vente med mere til i morgen...

Særligt det med de lange indlæg irriterer mig og jeg tror det vil skræmme mange læsere væk.

Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det lykkedes mig at opstøve et geni på nettet, så nu ligner min side lidt mere end rigtig hjemmeside.

 

Håber flere vil kommentere Big Smile

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Findes der andre genier end mig - jeg har ik hørt fra dig?

Fjern nederste adsense skyscraber.. den får din footer adsense til at ryge for langt ned.
Jeg væder en uges adsense indtægt på ($40 for mit vedkommende), at den nederste skyscraber giver nada, mens den i din footer er den der kan give bedst.

Din Footer-adsense skal du lave om til at have mørkegrøn baggrund og hvid tekst, hvid overskrift.. orange link.. så den mere ligner den er en del af artiklen. Det kan også være det giver bedre at lave den halvt så bred. Meget Adsense er ikke nødvendigvis ikke lig med større sandsynlighed for meget indtjening. En halvt så bred adsense-blok sikrer end højere klikpris fra de læsere som klikker... og har tænkt sig at klikke uanset om der er to links eller fire links... når du har to, får du sandsynligvis højere klikpris end hvis der er fire.

Hvis det er muligt på blogspot, skal adsense slet ikke ned i footeren.. den skal sidde som det sidste i artiklen.

Det er en god idé at lave "kanaler" på adsense, inden du sætter noget nyt op. Hermed kan du se hvilke af de dine placering der giver bedst.
Da jeg startede på det med kanalerne, kunne jeg heller ikke lade være med at oprette en ny kanal for hver artikel, bare for at sikre mig viden om hvad hulen der virkede. Det gav mig meget læring i den første tid.
(En kanal for en artikel kan kun lade sig gøre hvis du kan få adsense ind i slutningen af artiklen. Dem i footer og sidebar er generelle for hele bloggen.. men stadig enorm nyttigt at lære hvad der virker.)


 

Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det (andet) geni kunne hjælpe med at lave bloggen om, så den ligner en hjemmeside... Du kan noget jeg helt sikker har brug for, hvis det skal blive til noget.

 

Først lige et svar - grunden til jeg satte to ude i siden er, at det passer med mine indlæg på de andre sider, men jeg vil fluks fjerne den ene - har tænkt samme tanke, at den ikke nytter det store. Det er faktisk også kun den øverste, der giver relevante links ind til videre. Det skal selvfølgelig helst være QXL, Trendsales osv der synes min side er interessant - derfor fjernede jeg faktisk også mine egne liks til disse sider, men det er måske for udspekuleret Embarrassed

Jeg kan godt lave adsence i enden af hvert indlæg, men google blogspot har en grænse ved tre - jeg vil se om jeg kan blive kanalklog og eksperimentere.

 

Der har været et halvt tusinde henvisninger hvilket jeg selv synes er ret meget, men det er godt nok ikke mange der klikker...

Heldigvis, er der rigtig mange der bifalder indholdet - så om ikke andet, har jeg vist gjort noget godt.

 

Jeg er ved at forsøge at få meta tag ind fra alle siderne, men ind til videre er placeringen i søgemaskinerne ikke noget at prale af, så jeg skal vist gøre en del mere...

 

Tilmeldt 20. Aug 06
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Husk på at dine visninger du ser i adsense rapporten kan blive kraftigt slørede, hvis du selv eller det første geni sidder og arbejder med siden. Hver gang du reloader siden, eller går videre til en artikel så ryger der 16 visninger på tælleren. Alene det, at jeg har klikket mig rundt, har nok også givet dig 80-stykker... til gengæld fandt jeg et megaspændende link jeg var NØDT til at se nærmere på.

Du skal lade den være i nogle dage, for at få det rigtige indtryk af hvad trafik der er... evt. benytte google analytics, som ligesom adsense er en kode-bid du skal indsætte på dit site. Analytics giver dig mere udførlig statistik. Selvom du stadig selv mudrer tallene til, så kan du hurtigt drage konklusionen at det ikke er dig der ankommer fra en søgemaskine... man kan tilmed se hvad ord brugerne har søgt på - da de landede hos dig. Dvs du opdager hvilke emner dine næste artikler skal handle om.

De næste steps i din adsensekarriere er at opdage hvilke tricks du kan benytte dig af for at øge antallet af kliks. Jeg har ingen tricks til foræring, men sæt dig selv i dine læseres sted. Hvis en artikel dækker et emne så godt, at man kan slukke computeren og gå i seng bagefter, fordi alle vinkler er afdækket.. ja så er den dårlig. Hvis du derimod kan lave en artikel som ikke dækker hele emnet, men helt pr. automatik giver læseren lyst til at klikke sig videre for at få de sidste svar... bingo.

Jeg har artikler og undersider, hvor helt op til hver anden læser klikker på adsense når de er færdige med at læse... Opgaven her, er så at få trafik til netop disse artikler... og så er det jeg drømmer om at jeg havde levet i et land med mere end sølle 5 mio. mennesker... for det ville være 100 gange federe, hvis der var 100 gange flere der kunne læse dansk.. og dermed 100 gange flere der kunne klikek hos mig.

Shit, i should write a book on this stuff... det var også bare fordi du gav mig ret i, at jeg er et geni.. så rystede jeg nogle af disse hemmeligheder halvt ud af ærmet. (husk at give mig noget amino karma)

ps. synes ikke umiddelbart du skal bekymre dig om, at dit site ligner en blog. Læserne føler sig hjemme på layoutet.. og det giver i øvrigt øget troværdighed, at læse gode råd fra en blog - i forhold til indhold på et website... sæt dig i dine læseres sted. Hvis de gode råd er i jeg-form på en blog, så kommer det fra en der har mærket på egen krop. Hvis det står i man-form på et website.. ja, så er det deep down kommercielt.
Lukrer på bloggens styrker..
Skriv evt. endnu mere i jeg-form.


 

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)