Husk på at dine visninger du ser i adsense rapporten kan blive kraftigt slørede, hvis du selv eller det første geni sidder og arbejder med siden. Hver gang du reloader siden, eller går videre til en artikel så ryger der 16 visninger på tælleren. Alene det, at jeg har klikket mig rundt, har nok også givet dig 80-stykker... til gengæld fandt jeg et megaspændende link jeg var NØDT til at se nærmere på.
Du skal lade den være i nogle dage, for at få det rigtige indtryk af hvad trafik der er... evt. benytte google analytics, som ligesom adsense er en kode-bid du skal indsætte på dit site. Analytics giver dig mere udførlig statistik. Selvom du stadig selv mudrer tallene til, så kan du hurtigt drage konklusionen at det ikke er dig der ankommer fra en søgemaskine... man kan tilmed se hvad ord brugerne har søgt på - da de landede hos dig. Dvs du opdager hvilke emner dine næste artikler skal handle om.
De næste steps i din adsensekarriere er at opdage hvilke tricks du kan benytte dig af for at øge antallet af kliks. Jeg har ingen tricks til foræring, men sæt dig selv i dine læseres sted. Hvis en artikel dækker et emne så godt, at man kan slukke computeren og gå i seng bagefter, fordi alle vinkler er afdækket.. ja så er den dårlig. Hvis du derimod kan lave en artikel som ikke dækker hele emnet, men helt pr. automatik giver læseren lyst til at klikke sig videre for at få de sidste svar... bingo.
Jeg har artikler og undersider, hvor helt op til hver anden læser klikker på adsense når de er færdige med at læse... Opgaven her, er så at få trafik til netop disse artikler... og så er det jeg drømmer om at jeg havde levet i et land med mere end sølle 5 mio. mennesker... for det ville være 100 gange federe, hvis der var 100 gange flere der kunne læse dansk.. og dermed 100 gange flere der kunne klikek hos mig.
Shit, i should write a book on this stuff... det var også bare fordi du gav mig ret i, at jeg er et geni.. så rystede jeg nogle af disse hemmeligheder halvt ud af ærmet. (husk at give mig noget amino karma)
ps. synes ikke umiddelbart du skal bekymre dig om, at dit site ligner en blog. Læserne føler sig hjemme på layoutet.. og det giver i øvrigt øget troværdighed, at læse gode råd fra en blog - i forhold til indhold på et website... sæt dig i dine læseres sted. Hvis de gode råd er i jeg-form på en blog, så kommer det fra en der har mærket på egen krop. Hvis det står i man-form på et website.. ja, så er det deep down kommercielt.
Lukrer på bloggens styrker..
Skriv evt. endnu mere i jeg-form.