Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oscommerce eller magento eller ?

Side 2 ud af 6 (57 indlæg)
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Du bør nok tænkte må dine menuer og den skrifttype du bruger.

Noget af det der står grænser til ulæselighed og det er med til at skræmme kunderne væk

mvh

Mogens

Hej og tak

ja det er blevet paapeget og skal nok blive ændret til noget mere læseligt.

mvh

anders

Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

powerhosting:

Der er ingen tvivl om at Magento er et stort system og at det selvfølgelig ikke passer til alles behov, men jeg mener nu at det er bedre med for meget funktionalitet end for lidt når man nu vælger sin shopløsning. -Der findes jo også kunder som bare gerne vil have en løsning der er lidt fremtidssikret.

 

Jeg er fuldstændig enig i at det er bedre med for meget funktionalitet end for lidt.

Man skal dog bare tænke på at det hurtigt kan blive voldsomt med Magento hvis man egentlig "bare" vil have en "lille webshop". Men du kan jo sagtens få Magentos frontend til at fremstå mere simpel, så skal man bare lige sætte penge af på budgettet til en ny template Smile

Nå, men for at komme tilbage til trådens emne, så vil jeg nok vælge Magento hvis valget er mellem Oscommerce og Magento. Man kan også tage et kig på f.eks. PrestaShop.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

powerhosting:

Hej Mogens. Du kan smide mig en mail på support@powerhosting.dk, så sætter jeg gerne en magento op til dig så du kan få syn for sagen. :-)

Der er ingen tvivl om at Magento er et stort system og at det selvfølgelig ikke passer til alles behov, men jeg mener nu at det er bedre med for meget funktionalitet end for lidt når man nu vælger sin shopløsning. -Der findes jo også kunder som bare gerne vil have en løsning der er lidt fremtidssikret.

Hvorfor mener du det er usagligt når topic er: "Oscommerce eller magento eller?"  ? Spørger lægger jo op til at få belyst forskellene mellem de 2 systemer.

Vi vender lige bøtten på hovedet.

Hvad kan Magento som Virtuemart ikke kan ? Hvis svaret er ingenting, så synes jeg nok at begrundelsen for Magento til den normale "husmor" falder helt væk.

Desuden går udviklingen så stærk, så man kan ikke sige at man forsøger at fremtidssikre en webshop.

Fordi spørgeren måske ikke ved hvilke alternativer der findes, som kan det samme eller som måske bedre nærmer sig kundens behov.

Som jeg har skrevet tidligere, deltager der også normale brugere herinde og de kan ikke forventes at have en forudsætning for at kunne vide, hvilke systemer der findes på markedet.

Det er derfor lidt "forkert" bare at fortælle om det der bedes om, hvis der findes andre alternativer, som vedkommende måske bedst er tjent med.

Mogens

 

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

PWM:

Man skal dog bare tænke på at det hurtigt kan blive voldsomt med Magento hvis man egentlig "bare" vil have en "lille webshop". Men du kan jo sagtens få Magentos frontend til at fremstå mere simpel, så skal man bare lige sætte penge af på budgettet til en ny template Smile

Ja og dette anser jeg altså som et minus, da det er med til at fordyre processen.

 

Fra Vester Hornum
Tilmeldt 4. Mar 09
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Var selv ved at springe på Magento. Men kom til den konklusion at det krævede for meget af en ikke programør. Valgte Prestashop. For mig virker det noget nemmere at går til. Men hey bare min mening.

Med venlig hilsen / Best Regards 

Jimmy Rabøl Jørgensen.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Prestashop har så nogle andre mangler der ikke gør den anvendelig

 

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

www.easywebhost.org:

Prestashop har så nogle andre mangler der ikke gør den anvendelig

Hej Mogens. Kan du uddybe ?

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Bla. nogle ting med billed upload som ikke virker ordentligt i den nuværende version.

 

Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

det virker som om oscommerce ikke bliver benytte på nye webshops længere ??

fungerer magento som den er i standardudgaven, og er den gennemtestet ??

Er det ligetil at implementerer betalingsløsning på magento, er der et færdigt modul til download til det ?

Findes der mange moduler til fri download til magento som der gør til oscommerce ?

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :

hjensen:

det virker som om oscommerce ikke bliver benytte på nye webshops længere ??

Det tror jeg du har ret i.

hjensen:
fungerer magento som den er i standardudgaven, og er den gennemtestet ??

Ja. Det fungerer! Og med den nye ver. 1.3 er Magento blevet væsentligt hurtigere. Vi har allerede en del store kunder på magento.

hjensen:
Er det ligetil at implementerer betalingsløsning på magento, er der et færdigt modul til download til det ?

Ja. Fx. er alle vores løsninger er præinstalleret med ePay´s betalingsgateway. Jeg ved at Quickpay lancerede et modul til Magento igår også. Det tager blot få minutter at installere en betalingsgateway. En god guide fra ePay finder du på magentoguiden.dk

hjensen:
Findes der mange moduler til fri download til magento som der gør til oscommerce ?

Ja, tag et kig på magento connect  Magento, efter deres eget udsag, den hurtigst voksende open source e-commerce løsning pt. og kunne fejre 1års jubilæum i forgårs -Dog har OScommerce jo ca. 5-8års forsping mht. moduler og lign. 

 

Håber det giver svar på dine spørgsmål.

 

 

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Side 2 ud af 6 (57 indlæg)