Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oscommerce eller magento eller ?

Side 1 ud af 6 (57 indlæg)
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejer at lave en webshop, og ved ikke hvilken løsning der er bedst indenfor open source.

Overvejer pt Oscommerce eller Magento.

Hvad er fordele og ulemper ved de 2 nævnte ??

Regner med at tilpasse shoppen selv, så det skal være til at gå til, og der må også godt være god mulighed for at hente support på nettet hvis jeg får problemer med shoppen.

Har nogen kendskab til PHP og MySql

Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen der har et indspark her ?

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Fordele og ulemper ?

Der er såvidt jeg ser det ulemper ved begge to.

OS Commerce er forældet teknologi.

Magento er for tungt at have kørende.

Når dette er sagt vil jeg anbefale dig en løsning i stil med :

Joomla + virtuemart.

Fordelen er, at skal du udvide senere med en rigtig hjemmeside, har du et fuld CMS til styring af siden.

Det kan godt være at Magento / OS Commerce har disse funktioner, men de er og bliver webshops.

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er rigtig mange tråde om de forskellige webshops typer der findes her inde.

bl.a. Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4 http://www.amino.dk/forums/t/51137.aspx?PageIndex=1 ellers prøv søgefunktionen, der vil du sikkert kunne finde noget godt.

Men efter hvad jeg ved og har hørt skulle Magento gerne være vejen frem, da Oscommerce er en ældre form. Men dette afhænger efter hvem du snakker med.

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

hjensen:

Hej

Jeg overvejer at lave en webshop, og ved ikke hvilken løsning der er bedst indenfor open source.

Overvejer pt Oscommerce eller Magento.

Hvad er fordele og ulemper ved de 2 nævnte ??

Regner med at tilpasse shoppen selv, så det skal være til at gå til, og der må også godt være god mulighed for at hente support på nettet hvis jeg får problemer med shoppen.

Har nogen kendskab til PHP og MySql

Hej Hjensen. Vi mener at Magento er det eneste sande når det kommer til opensource e-commerce løsninger. -Men vores holding kan godt være en smule farvet :-)

Når det er sagt, så kan man sige meget godt om OScommerce, men det er ved at være ældgammelt og arkitekturen i magento er af meget bedre kvalitet. Tjek evt. denne tråd En hurtig søgning på google giver mange resultater.

Valget står vel mellem noget ældgammelt (men meget veldokumenteret) eller den nye spiller i branchen som er i rivende udvikling men sparsomt dokumenteret

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har ikke forstand paa det men jeg er ved at faa lavet en webshop i magento. Du kan se den her www.organicdreams.eu

der er som du ser ikke færdig inu.

Jeg ved ikke om den er "tung" som en skrev, hvad menes der med at Magento er tung?

Hvad min udvilkler sagde til mig var at Osc. er forældet og Magento er nyt og stærkt paa vej frem.

Ja hvad ved jeg Wink

 

Tilmeldt 20. Dec 08
Indlæg ialt: 249
Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Sorensen:

Hej

Jeg har ikke forstand paa det men jeg er ved at faa lavet en webshop i magento. Du kan se den her www.organicdreams.eu

der er som du ser ikke færdig inu.

Jeg ved ikke om den er "tung" som en skrev, hvad menes der med at Magento er tung?

Hvad min udvilkler sagde til mig var at Osc. er forældet og Magento er nyt og stærkt paa vej frem.

Ja hvad ved jeg Wink

 

Når man omtaler en hjemmeside eller et system som værende "tungt", så menes der at siden er langsom og/eller tager mange ressourcer på serveren. Dette er sikkert rigtigt mht. Magento.

Magento har mange funktioner, men der er også opstået ret uheldige fejl i systemet hen ad vejen, og man kan hurtigt få problemer med systemet.

Jeg synes dog stadig Magento er et ganske fint system.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Sorensen:

Hej

Jeg ved ikke om den er "tung" som en skrev, hvad menes der med at Magento er tung?

Hvad min udvilkler sagde til mig var at Osc. er forældet og Magento er nyt og stærkt paa vej frem.

Hej

Du bør nok tænkte må dine menuer og den skrifttype du bruger.

Noget af det der står grænser til ulæselighed og det er med til at skræmme kunderne væk

mvh

Mogens

 

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

PWM:

Magento har mange funktioner, men der er også opstået ret uheldige fejl i systemet hen ad vejen, og man kan hurtigt få problemer med systemet.

Lige den passus jeg ledte efter, som er en af de væsentligste årsager til at jeg mener kunderne bør fravælge den.

Jeg har efterhåden prøvet 10-15 forskellige shoppingsystemer og for mig at se forsøger de enkelte sælgere/udviklere, at fremhæve netop det de arbejder med istedet for at kigge på hvad kunden har brug for.

Det er usagligt når man forsøger at fremhæve Magento til den almindelige butiksindehaver, da deres behov højst sandsynligt ikke er til Magento, desuden minder det en del om løsningen, hvor man sælger kanoner for at skyde gråspurve. Lidt kejserens nye klæder.

mvh

Mogens Jørgensen
Easy Webhost

http://www.easywebhost.dk/

 

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mogens. Du kan smide mig en mail på support@powerhosting.dk, så sætter jeg gerne en magento op til dig så du kan få syn for sagen. :-)

Der er ingen tvivl om at Magento er et stort system og at det selvfølgelig ikke passer til alles behov, men jeg mener nu at det er bedre med for meget funktionalitet end for lidt når man nu vælger sin shopløsning. -Der findes jo også kunder som bare gerne vil have en løsning der er lidt fremtidssikret.

Hvorfor mener du det er usagligt når topic er: "Oscommerce eller magento eller?"  ? Spørger lægger jo op til at få belyst forskellene mellem de 2 systemer.

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Side 1 ud af 6 (57 indlæg)