Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afstemning kun for e-butik ejere

Side 9 ud af 9 (86 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dyrebilen.dk:

Hej igen.

En søgemaskine sælger jo ikke varen, den kan lede kunden frem til varen og det kan så føre til et mersalg

Forudsætningen for det mersalg må jo så bare være at der er nogle kunder der ikke kan finde mine varer. 

Hvad er det så lige for nogen tal Thorborg eller andre har adgang til der fortæller at så og så mange kunder der kommer på en hjemmeside føler sig så fortabte, (eller er så pisse dovne) at de fluks bruger søgefunktionen, og at de i lutter begejstring over at have fundet varen, så rent faktisk også køber den? (retorisk)

Forudsætningen for at kunden køber varen må,  -efter min beskedne fatteevne- , i højere grad være betinget af shoppens evne til at konvertere besøgende til handlende, -og desto bedre man er til det i forvejen- , jo mindre vil effekten af en søgemaskine være målt i procenter.

Omvendt, så vil en dårlig webshop hvor kunden med søgemaskinens hjælp finder varen, heller ikke konvertere til et salg hvis præsentationen, leveringstiderne, betalingen m.fl. på webshoppen sucks......

Så hvordan pokker man kan komme med et postulat omkring hvor meget en søgemaskine vil gavne en webshop, og endda fastsætte sin pris på søgemaskine abb. ud fra det, - ja det forstår jeg så ikke en pind af. 

Har man derimod læst e-pusher m.fl. og fået bragt sin webshop i overensstemmelse med de råd og anvisninger som Thorborg giver, baseret på hans erfaringer omkring websalg, - ja så er det muligt at søgemaskinen er next step i optimeringen.

Så kan Aminos´serne være nok så meget hængerøve, hundehoveder, nokkefår og elendige amatører, - men hvis forudsætningen for tallene er e-pusher 3.0 niveau shops, - så var det måske nok så væsentligt en oplysning at få med i markedsføringen.

/Michael

PS. Jeg kan sælge dig en motorstyringsboks der kan få din bil bil til at køre 300 km/t, - men det er pisse ligegyldigt hvis du insisterer på at beholde dine 4 viborg dæk monteret for så skal du ikke køre en dag over 35 km/t alligevel.



Hej Michael

Jeg ved dårligt hvor jeg skal starte eller slutte med at svare.
Jeg har givet dig et link til en undersøgelse lavet af et af de bedste sites for marketing på planeten. Alle andre undersøgelser jeg nogen sinde har set, siger det samme. Nemlig at rigtigt mange mennesker starter med en søgning. Tallet kan godt være lidt lavere i Danmark, da de danske søgemaskiner er så dårlige, at en del kunder har opgivet dem. Men derfor kan du roligt regne med at miste en pæn del af din omsætning, hvis din søgemaskine er prominent placeret og du har mange varer. Så nej, jeg postulerer intet, jeg bygger det på facts. Jeg kan desværre ikke huske hvor hurtigt saxo.com tjente en meget dyr søgemaskine hjem, men de har lige bestilt en til 750.000 kr. der er endnu bedre og over i det beløb, kommer et årligt fee på godt 20 % så vidt jeg husker. Så ved jeg at hjem.dk har købt en søgemaskine har som betalte sig hjem på 3 uger og så kom Thomas  Rosenstand også med nogle spændende tal. Så skal vi ikke bare blive enige om at det er fakta og ikke gætteværk?

Men igen, så ja, hvis man kører en hobbyshop hvor man ikke engang har besværet sig med at tage imod dankort, så skal man nok startet der. Og der har vi da alle været og ikke et ondt ord om det.

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jakodan:

Hvis jeg nu fortalte dig, at jeg kunne lave en emballage til trendybaby som bare gjorde det 10 gange nemmere for dig at ekspedere ordren, hurtigere for kunden at returnere varer sikkert, gav portobesparelser osv. Ville du så bare med det samme sige "Jamen så tager jeg lige et par tusinde af dem"
Nej, så ville du have en forklaring på hvorfor, se vareprøver, sammenligne kvaliteten med andre emballager, evt. prøve at sende en ordre, osv. før du blev overbevist -ikk?! Fordi der findes tusind andre på markedet, som alle sammen vil fortælle dig, at de har den bedste løsning.



Nu har jeg ikke haft noget med Trendybaby at gøre i et års tid, men jeg forstår din pointe.
Hvis du var en person som var kendt for at være dygtigt inden for emballage og jeg stolede på dig, så kan jeg garantere dig for at jeg lavede en test med dit produkt samme dag. Jeg har travlt og det har du sikkert også, derfor er det ofte en god ide at skabe relationer til folk som man har tillid til og hvis forslag man kan følge, uden at skulle teste 10 ting. Jeg vil tro at mange mennesker har den tillid til mig, fordi jeg holder mig til sandheden og er ret erfaren inden for e-handel. Nu lyder det som om jeg ikke har den position i dit liv og det er så fair nok. Men mange andre lytter til det jeg siger, fordi jeg forsøger at fortælle om ting jeg har erfaring med og de dertil har haft positive erfaringer med mine råd.

Nuvel, nu ved du hvad jeg mener og jeg kender din holdning og lad os være lige gode venner for det.

Dbh Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth Boysen:

Martin Thorborg:
At du ikke føler dig ramt er fint, men hvis du har lært lidt, så har det ikke været forgæves.

Jo for helved mand, jeg har lært en hel del:

1. Hvad mine kunder søger på og hvad de ikke finder (kikkede i shop systemet for første gang)
2. Hvor mange der søger
3. At jeg ville stemme anderledes hvis jeg vidste hvad jeg vidste i dag :=)

Lad os for gud skyld ikke stoppe denne debat, personligt er det her jeg lærer mest, når ideerne/meningerne er skæve og anderledes end mine egne

 

Så har det sgu ikke været forgæves, super! :-)

Dbh Martin

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Wauu, sikke en debat dette emne har skabt...

 

Jeg ved ikke om dette overhovedet bidrager med noget nyt til dette emne, men sådan her tænker jeg vedr. søgninger:

Vi søger allesammen og det endda næsten hele tiden... Et af mine egne yndlingseksempler er, når min mand skal have nyt tøj.. Han aner simpelthen ikke hvilken størrelse han bruger i bukser.. Hvad gør han så ? Han går ind i sin herretøjsbutik og går målrettet efter en ekspedient.. Først siger han "Jeg skal have et par bukser" (første søgning). Og så bliver han målt og størrelsen findes (2. søgning). Manden vil have Hugo Boss bukser i denim (3 søgning). Kan butikken levere, så er det jo fint og ellers vil den dygtige sælger jo forsøge at sælge ham nogle andre, som ligner..

Min pointe er at vi bruger søgninger hele tiden i det virkelige liv. Nogle selvfølgelig mere end andre.. Der er jo også dem, som bare vil ose :O). Min egen holdning er, at hvis vi handler på en bestemt måde i det virkelige liv, så vil vi også gøre det på nettet.. Og min mand køber sjældent tøj på nettet, for der findes meget få butikker med en ordentlig søgefunktion og han gider altså ikke at ose.. Han ved hvad han vil ha' og dem som kan honorere det, de får ordren..

sådan tror jeg at mange har det og at endnu flere vil få det sådan i fremtiden.. Udbudet af alting bliver større og større på nettet og dem, som kan give kunden lige præcis det han/hun søger vil få ordren. Vores tid er en kost faktor.

Der vil stadig være kunder, som vil ose og det skal de endelig bare gøre.. Det med søgninger er en ekstra funktionalitet, som man giver sine kunder og du skal stadig ha' de rigtige varer, for at få ordren. Det hjælper jo ikke med den gode søgefunktion, hvis manden ikke kan få sine Hugo Boss'er.. Så jeg ser altså mere Martins søgefunktion, som en ekstra service, som jeg ikke kan undvære (hvis den ellers kan det der med f.eks. størrelserne :o)) for jeg vil gerne binde nogle flere kunder til mig, som siger at her får de en ekstra god service - og så ad den vej tjene pengene hjem igen.

Jeg kan dog sagtens se butikker hvor det slet ikke vil være relevant og hvor man fint vil kunne undvære en sådan funktion og det gør jo ikke disse butikker til ringere butikker eller tabere i nogen forstand.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 01:22
Hvor mange stjerner giver du? :

For at runde denne rare debat af, er her lidt fra E-pusher om site søgemaskiner:

Et vigtigt, men næsten altid overset værktøj i en e-butik, er en god søgemaskine. Ifølge Jupiter Research starter mere end 30 % af alle brugere med at søge i en e-butik i stedet for at bruge den normale navigering. Det amerikanske online marketingfirma MarketingSherpa skriver endda at tallet er mere end 40 %, og derfor er det uhyggeligt vigtigt at den er hurtig og effektiv.

For det første skal du vurdere om du skal have en søgemaskine. Hvis du har få varer og en god navigation i butikken, så vil jeg mene at du helt skal undlade den.

Men hvis du har mange varer, så er det umuligt at lave en navigation der gør at alle kan finde de varer de gerne vil købe, og derfor er søgemaskinen et must.

Husk først at søgebjælken skal være synlig og nem at bruge. Dertil skal selve søgningen være yderst fejltolerant. Hvor ofte har du ikke selv søgt på Google og fået tilbudt en alternativ stavemåde til dit søgeord? Med andre ord, meget få mennesker kan stave, og derfor er det yderst vigtigt at din søgemaskine tager højde for stavefejl. Og her hjælper det ikke at arbejde med en søgemaskine der tager højde for engelske stavefejl, men det giver jo sig selv.

Men det er ikke kun stavefejl der er vigtige. Flertalsendelser, synonymer, slang og andre sproglige blomster skal der også tages højde for. Tænk blot på hvor forskelligt jyder, bornholmere, københavnere, unge, gamle, jurister, indvandrere etc. taler og skriver.

En anden væsentlig faktor er søgning på varemærker. I en radiobutik vil mange måske søge på "Apple Ipod" og sælger man ikke den, så er det jo dumt at komme op med et "Søgningen gav intet resultat". Det ville være noget kvikkere at skrive "Vi fører ikke Apple produkter, men har du set den nye MP3 spiller fra Sony?". At levere alternative forslag er helt klart noget der fører mere salg til forretningen og selv om det er et stort stykke arbejde, så kan det ofte betale sig.

Hvis ikke din søgemaskine er fejltolerant, kan du regne med at min. 25 % af de 30/40 % der bruger din søgemaskine, vil undlade at købe i din forretning. Med andre ord kan du her skære 7,5-10 % af din omsætning.

Mange springer over hvor gærdet er lavest, og bruger Googles sitesøgemaskine, men den er langt fra god nok til en e-butik. Den tager ikke højde for det danske sprog, og den giver så godt som ingen statistik. Dertil opdateres den simpelthen ikke ofte nok. Så brug pengene på at få noget der virker ordentligt.

Jeg kan benytte lejligheden til at gøre lidt reklame for Ankiro der netop laver sådan en maskine, og mig bekendt findes der ikke andre i Danmark der kan løfte den opgave lige så godt. Jeg har selv været medejer af firmaet engang, men jeg er ude af det i dag desværre, og nej, jeg får desværre ikke provision.

Mange undersøgelser viser, at op mod 40 % af alle besøgende i en e-butik, starter med at bruge den interne søgemaskine, også kaldet site-søgemaskinen. Det er den søgemaskine du sikkert har på dit website, så kunderne kan finde dine varer hurtigere og nemmere. Med andre ord er den søgemaskine af meget stor betydning og det er derfor vigtigt at du vælger den rette.

Men site-søgemaskinen er ikke blot et supportredskab, den er faktisk et af de allervigtigste redskaber til at "læse" din butik. En god søgemaskine gør det muligt i realtid at se hvad folk søger efter, og hvad de efterfølgende finder. Det giver et detaljeret indblik i om butikken er brugervenlig, om man har de rigtige varer på lager, og om folk generelt finder hvad de søger.

Hvis der er ekstraordinært mange søgninger, så kan det være at du skal arbejde med din menu-struktur, for at gøre det lettere for kunderne at finde varerne. Det kan også være at de mange søgninger er et udtryk for at søgemaskinen ikke virker som den skal. Måske skal folk søge på mange forskellige måder, for at finde de varer de vil købe. Det er jo vigtigt at site-søgemaskinen tager højde for stavefejl, flertalsendelser, synonymer m.m.

Der er også gode muligheder for at se hvilke varer kunderne gerne vil købe af dig. Der er helt sikkert søgninger på varemærker og ydelser, som du i dag ikke tilbyder, og her er der så en god mulighed for at bruge disse oplysninger, til at finde nye varer og leverandører.

Dertil giver søgemaskinen et godt indblik i om du rammer din målgruppe ordentligt. Har du en eksklusiv butik, og der er mange søgninger på lavprisprodukter, er der måske noget galt med din markedsføring, eller designet af din butik?

Gør det til en god vane at kigge på resultaterne med jævne mellemrum. Gør man det, så begynder man langsomt men sikkert at opfatte trends over tid og man lærer utroligt meget om sin butik og sine kunder på den måde.

En anden bonus ved at holde løbende øje med søgninger er, du måske kan se at dine kunder forventer at du har specielle varer til jul, sommer, op til fodboldsæsonen eller ved andre begivenheder. Disse trends kan du måske nå at "læse" før det rigtig går løs og du kan så sørge for at have de pågældende varer på lager og i hvert tilfælde være klar året efter.

Som før nævnt, så bruger jeg selv www.ankiro.com som jeg var med til at stifte for mange år siden. Jeg er desværre ikke med i den forretning mere, men de gør et godt stykke arbejde og jeg kender ingen andre der kan klare jobbet med søgninger og søge-information på dansk i den kvalitet.

Så det er meget vigtigt at din site-søgemaskine giver dig adgang til så mange informationer som muligt og kan den ikke det, så har du helt sikkert valgt en forkert søgemaskine.

I søgeloggen fra SPAMfighter er der en del brugere der søger efter ordet "Thunderbird". Det kunne indikere at der var kunder der efterspurgte en SPAMfighter til Thunderbird, og det er meget værdifuld information!

Fra Frederiksberjg
Tilmeldt 27. Jul 09
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg ville gerne betale 3x299 om måneden hvis det bare betød at jeg tjente 3x299 og så havde kunder som havde letter ved at bruge mit site og derved har en bedre oplevelse på mit site.

Jeg kan ikke forestille mig andet end at det ender med at hjælpe min shop gennem bedre tilfredshed hos mine kunder!

 

 

 www.broncosystems.dk     -     GPS sporings løsninger til erhvervslivet.

Side 9 ud af 9 (86 indlæg)