Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afstemning kun for e-butik ejere

Side 8 ud af 9 (86 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Martin Thorborg:
 

Jeg bliver ved lige så længe der er nogen der gidt at diskutere, for jeg mener det her er en del af kernen til hvorfor nogen mennesker har sværere ved at få succes og jeg elsker at hjælpe. Så må jeg leve med de kommentarer jeg får og de folk som bliver sure, for det er det værd .

Dbh Martin

Damn hvor jeg elsker din kampånd for "den gode sag" - at give alle iværksætter de bedste værktøjer til at blive en sucess, og ikke en fiasko som desværre er alt for let at ramle ind i.

Venligst

René Buch

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
At du ikke føler dig ramt er fint, men hvis du har lært lidt, så har det ikke været forgæves.

Jo for helved mand, jeg har lært en hel del:

1. Hvad mine kunder søger på og hvad de ikke finder (kikkede i shop systemet for første gang)
2. Hvor mange der søger
3. At jeg ville stemme anderledes hvis jeg vidste hvad jeg vidste i dag :=)

Lad os for gud skyld ikke stoppe denne debat, personligt er det her jeg lærer mest, når ideerne/meningerne er skæve og anderledes end mine egne

 

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:

Jeg bliver ved lige så længe der er nogen der gidt at diskutere, for jeg mener det her er en del af kernen til hvorfor nogen mennesker har sværere ved at få succes og jeg elsker at hjælpe. Så må jeg leve med de kommentarer jeg får og de folk som bliver sure, for det er det værd .

Dbh Martin

Nemlig og det er bare så fedt. Men du er nok ikke uddannet i kommunikation så derfor løber din begejstring af med dig - og så ELSKER jeg at hjælpe dig til - om ikke andet - så få chancen for at bruge en mere hensigtsmæssigt kommunikationsform. Jeg vil ikke ændre Martin, men kun din måde at formulere dig på, som nogle gange gør det svært for dem du vil hjælpe at se, at det er det du vil.

Nu ved jeg ikke om du så selv er interesseret i at blive klogere og dygtigere, men du har i hvert fald chancen! =P (det var manipulerende, hvis nogen skulle være i tvivl)

Mette

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

En søgemaskine sælger jo ikke varen, den kan lede kunden frem til varen og det kan så føre til et mersalg

Forudsætningen for det mersalg må jo så bare være at der er nogle kunder der ikke kan finde mine varer. 

Hvad er det så lige for nogen tal Thorborg eller andre har adgang til der fortæller at så og så mange kunder der kommer på en hjemmeside føler sig så fortabte, (eller er så pisse dovne) at de fluks bruger søgefunktionen, og at de i lutter begejstring over at have fundet varen, så rent faktisk også køber den? (retorisk)

Forudsætningen for at kunden køber varen må,  -efter min beskedne fatteevne- , i højere grad være betinget af shoppens evne til at konvertere besøgende til handlende, -og desto bedre man er til det i forvejen- , jo mindre vil effekten af en søgemaskine være målt i procenter.

Omvendt, så vil en dårlig webshop hvor kunden med søgemaskinens hjælp finder varen, heller ikke konvertere til et salg hvis præsentationen, leveringstiderne, betalingen m.fl. på webshoppen sucks......

Så hvordan pokker man kan komme med et postulat omkring hvor meget en søgemaskine vil gavne en webshop, og endda fastsætte sin pris på søgemaskine abb. ud fra det, - ja det forstår jeg så ikke en pind af. 

Har man derimod læst e-pusher m.fl. og fået bragt sin webshop i overensstemmelse med de råd og anvisninger som Thorborg giver, baseret på hans erfaringer omkring websalg, - ja så er det muligt at søgemaskinen er next step i optimeringen.

Så kan Aminos´serne være nok så meget hængerøve, hundehoveder, nokkefår og elendige amatører, - men hvis forudsætningen for tallene er e-pusher 3.0 niveau shops, - så var det måske nok så væsentligt en oplysning at få med i markedsføringen.

/Michael

PS. Jeg kan sælge dig en motorstyringsboks der kan få din bil bil til at køre 300 km/t, - men det er pisse ligegyldigt hvis du insisterer på at beholde dine 4 viborg dæk monteret for så skal du ikke køre en dag over 35 km/t alligevel.

 

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jun 08
Indlæg ialt: 242
Fra  Unique Play Skrevet kl. 18:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Puh - Det var godt nok en lang debat. Nu har jeg fulgt med det meste af idag, sideløbende med at jeg har arbejdet på min fars og lillesøsters pcere, der trængte til en reinstall.

Jeg har stemt ja tak. Godt nok vil jeg skulle finde pengene i mit budget, men jeg ville forsøge at gøre det. Omend ikke give it a try. Man kan altid ½ års tid senere reevaluere hvor vidt denne nye funktion på ens side er det værd. Er den ikke det, må man jo op på hesten og finde en anden måde at forbedre sin side - og skille sig af med den gamle funktion. Jeg søger faktisk selv en ny søgemaskine til mit site, lidt ud i fremtiden. Lige nu forsøger jeg at gøre den jeg har bedre, men det er skam HÅRDT arbejde. Den søgemaskine jeg har nu er lidt gebrokken, men nu må vi se om ikke nok det kommer til at gå for nu.

 

Jeg tror man skal tage debatter som disse alvorligt - omend ikke også med et glimt i øjet. Jeg synes tit debatter på nettet kan tage en "sjov" drejning, fordi vi alle har forskellige måder at formulere os på. Det giver på nogle tidspunkter store udfordringer.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Du læser ikke hvad jeg skriver. Jeg har aldrig sagt at man bliver en taber hvis man ikke køber en god søgemaskine (At man helt sikkert taber omsætning er en anden sag). Det jeg siger er, at man ender som "taber" hvis man har et mindset der siger at man ikke kan betale mere for en ting der betaler sig hjem mange gange, end for den e-butik man har købt. 
Ordet taber skal du læse som "Aldrig får den succes med sin butik som man kunne" og mere er der ikke i det.

 Du vælger selv om du vil bruge min information til at bliver fornærmet over, eller som brændstof til at blive bedre.

Du læser heller ikke, hvad jeg skriver..

Spørgsmålet lød;
Vil du betale 299 kr. om måneden for en søgemaskine, du uden opstartsgebyr og på få minutter kunne få i din butik med følgende features: (og her efter en masse om søgemaskinens kunnen..)

Spørgsmålet lød ikke; ville du give 299, hvis du vidste med sikkerhed, at det ville øge din omsætning.
Havde spørgsmålet lydt sådan, ville mit svar have været anderledes.

Jeg vidste ikke, at det kunne øge omsætningen - men det ved jeg så nu, så derfor ville jeg nok svarer ja på nuværende tidspunkt, med den viden jeg nu har tilegnet mig. Så jeg har IKKE noget mindset der siger, at jeg ikke vil betale mere for en ting, der betaler sig hjem mange gange. Jeg har et mindset der siger, at jeg ikke kaster penge ud til højre og venstre, hvis ikke jeg tror på ideen. Tror jeg på det, kaster jeg gerne masser af penge efter det!

Hvis du nu rent faktisk skulle bruge spørgsmålet til at finde ud af, om folk ville komme strømmende for at købe, hvis du lavede en søgemaskine til 299, så har du hermed mit svar - Så kan du jo bruge det til at slå folk i hovedet med, eller du kan bruge det til at finde ud af, at du nok skulle have lidt statistikker osv. klar, hvis du skulle sælge søgemaskinen til sådan en til mig. Men at fandt du beviser på at det virkede, ja, så ville jeg også købe.

Hvis jeg nu fortalte dig, at jeg kunne lave en emballage til trendybaby som bare gjorde det 10 gange nemmere for dig at ekspedere ordren, hurtigere for kunden at returnere varer sikkert, gav portobesparelser osv. Ville du så bare med det samme sige "Jamen så tager jeg lige et par tusinde af dem"
Nej, så ville du have en forklaring på hvorfor, se vareprøver, sammenligne kvaliteten med andre emballager, evt. prøve at sende en ordre, osv. før du blev overbevist -ikk?! Fordi der findes tusind andre på markedet, som alle sammen vil fortælle dig, at de har den bedste løsning.

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man så vender ryggen til en halv dag, så sker der sgu' pludselig noget. Det jeg har lært i dag er fx. hvordan min egen søgemaskine fungerer og så har min holdning taget en anden drejning. Jeg deltog i afstemningen med min uforbeholdne mening, uden at det var tænkt til bunds og det er jo det man gør, når man stiger ind i en ny tråd. Hvis vi kunne lave en afstemning nu, så den sikkert anderledes ud, for jeg tror ikke, jeg er den eneste hvis holdning er ændret. Jeg stemte først nej, men nu er svaret så ja.

Og ved I hvorfor?

Det er ALT takket være MARTIN. Hvis ikke han er så skide provokerende, ville jeg slet ikke have taget ham alvorligt. Så kan man vælge at lade sig fornærme og hvad ved jeg. Men man kan også vælge at lytte til det der rent faktisk bliver sagt. At Martin ikke har kaldt nogen for taber - at han er ked af folk lader sig bremse. Hvad han i virkeligheden er ked af, er at folk ikke holder fokus. Den med taberen er fx. opdigtet af den der bliver ramt.

Og hvem er det så, der bliver ramt? Er det DIG? Er det din pengepung? Når folk taler om pris, er der sjovt nok altid nogen der føler sig ramt. Hold dog op med det og kom videre. Af alle de råd og tips Martin har givet mig, har 98% virket - de sidste 2% passede bare ikke til MIN forretning - men det ville passe fint ind i en anden. Så tag ikke fejl af MARTIN. Han bruger oceaner af tid og kræfter på at hjælpe os HELT GRATIS og det her er også en del af det - at provokere sig frem til holdninger, så man ved om der er et marked for den nye idé eller ej.

Kom videre Sleep

Fra Ganløse
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg orker vist ikke at læse alle indlæg i debatten, men jeg har da læst ca. 70-80% af dem, så det må være grundlag nok.

Jeg har stemt ja, fordi jeg gerne ville betale mig fra det arbejde det koster mig at vedligeholde søgemaskinen. Jeg bruger fandens mange timer på at lave stavefejl og hvad ved jeg og alligevel er kundernes søgeord foran mig hele tiden.

Gi' mig et program der klarer det for mig, så klapper jeg i mine buttede barnenæver - det koster Så meget tid og søge maskinen er bare SÅ vigtig. jeg kan se, hvor meget folk søger og jeg ved godt fra mig selv, at hvis jeg ikke finder varen hurtigt er jeg smuttet videre.

Det eneste jeg kunne ønske var at få brandet mit navn - eller shop navn - lige så godt som Martin har fået brandet sit navn... Så snart der står Thorborg på et produkt er det (næsten) solgt på forhånd. Det er "klasse" - og så længe produktet holder det det lover er det jo super godt.

 

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

MetteSkagen:

 

Nemlig og det er bare så fedt. Men du er nok ikke uddannet i kommunikation så derfor løber din begejstring af med dig - og så ELSKER jeg at hjælpe dig til - om ikke andet - så få chancen for at bruge en mere hensigtsmæssigt kommunikationsform. Jeg vil ikke ændre Martin, men kun din måde at formulere dig på, som nogle gange gør det svært for dem du vil hjælpe at se, at det er det du vil.

Nu ved jeg ikke om du så selv er interesseret i at blive klogere og dygtigere, men du har i hvert fald chancen! =P (det var manipulerende, hvis nogen skulle være i tvivl)

Mette

 



Mette, du har ganske ret, jeg er ikke uddannet i noget særligt, men jeg syntes faktisk at jeg kommunikerer ganske udmærket på trods, jeg tror bare ikke folk kan lide budskabet. Men da jeg er af den overbevisning at kan lære dem noget vigtigt, så tager jeg balladen med sindsro.
Men jeg er da overoverdenligt glad for at min simple afstemning har givet så maget ballade, for så har den flyttet meget mere, end jeg havde forestillet mig.
Så mission accomplished x 2.

Dbh Martin

Side 8 ud af 9 (86 indlæg)