Hej igen.
En søgemaskine sælger jo ikke varen, den kan lede kunden frem til varen og det kan så føre til et mersalg.
Forudsætningen for det mersalg må jo så bare være at der er nogle kunder der ikke kan finde mine varer.
Hvad er det så lige for nogen tal Thorborg eller andre har adgang til der fortæller at så og så mange kunder der kommer på en hjemmeside føler sig så fortabte, (eller er så pisse dovne) at de fluks bruger søgefunktionen, og at de i lutter begejstring over at have fundet varen, så rent faktisk også køber den? (retorisk)
Forudsætningen for at kunden køber varen må, -efter min beskedne fatteevne- , i højere grad være betinget af shoppens evne til at konvertere besøgende til handlende, -og desto bedre man er til det i forvejen- , jo mindre vil effekten af en søgemaskine være målt i procenter.
Omvendt, så vil en dårlig webshop hvor kunden med søgemaskinens hjælp finder varen, heller ikke konvertere til et salg hvis præsentationen, leveringstiderne, betalingen m.fl. på webshoppen sucks......
Så hvordan pokker man kan komme med et postulat omkring hvor meget en søgemaskine vil gavne en webshop, og endda fastsætte sin pris på søgemaskine abb. ud fra det, - ja det forstår jeg så ikke en pind af.
Har man derimod læst e-pusher m.fl. og fået bragt sin webshop i overensstemmelse med de råd og anvisninger som Thorborg giver, baseret på hans erfaringer omkring websalg, - ja så er det muligt at søgemaskinen er next step i optimeringen.
Så kan Aminos´serne være nok så meget hængerøve, hundehoveder, nokkefår og elendige amatører, - men hvis forudsætningen for tallene er e-pusher 3.0 niveau shops, - så var det måske nok så væsentligt en oplysning at få med i markedsføringen.
/Michael
PS. Jeg kan sælge dig en motorstyringsboks der kan få din bil bil til at køre 300 km/t, - men det er pisse ligegyldigt hvis du insisterer på at beholde dine 4 viborg dæk monteret for så skal du ikke køre en dag over 35 km/t alligevel.