Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla 1.5 og SEO?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal til at bygge et nyt site op til vores virksomhed. Vi bruger jævnligt Joomla som CMS-løsning, da vi har rigtig gode erfaringer med brugervenligheden og designmulighederne.

Men jeg er i tvivl om hvor god Joomla egentlig er til SEO? Er der nogle ting man skal være særlig opmærksom på og eventuelt nogle extensions der bare er et must at få på?

Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 01:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Silkeborg
Tilmeldt 27. Nov 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen, jeg prøver at lege med de forskellige extensions.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Joomla er meget fleksibelt, og med diverse optimeringer kan det blive meget SEO venligt.

 - Husk at google godt kan li' sitemaps i dynamiske applikationer!

 - Husk at du kan lave SEO venlige url's i joomla.

 - Husk at der findes et hav af plug-ins, som kan hjælpe dig med at SEO'e din Joomla.

2. Joomla klarer ikke SEO'en for dig. Du er nødt til at sætte dig ind i begreber som søgeordsfrekvens, title-tags, metadata, o.lign, så du ved hvad der giver pote i søgemaskinerne. Når du har den viden, er Joomla dit værktøj til at implementere det på siderne i praksis. Der er altså også et arbejde med at sørge for at alle dine Joomla-sider er optimalt stillet op i forhold til søgemaskinerne. Fordelen ved Joomla, er at du kan styre stort set alt, hvilket du kan drage stor fordel af hvis du har kendskab til ovenstående begreber.

3. Link-building er VIGTIGT! Og det kender jeg ikke noget CMS der kan klare for dig... ;-)

4. Du kan komme langt med læselyst og lidt nysgerrighed, men forvent ikke at du bliver ekspert på en uge. Google er en sjov størrelse, og der er folk med mange års erfaring at trække på, som logisk nok har et større indblik end du selv lige kan tilluske dig. Lav derfor alt hvad du kan selv, og hyr derefter en konsulent til et chekc-up og de sidste fine-tunings - hvis dine ambitioner selvfølgelig er at komme til tops. 

Jeg tror det var mine primære SEO råd til en joomla bruger.. :-) Held og lykke med det!

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et par spørgsmål til jer Joomla nørder, fra en seo-nørd der ikke kender joomla.

Kan det pinge som standard?
Eller findes der en extension til ping?
Sådan at man kan integrere en blog udover artikeldelen?
Sidder selv og er ved at sætte mig ind i det, men et svar her ville nok spare mig for en del tid...

Har i erfaringer med Joomla virtue mart, eller en anden shopløsning... er det noget man selv kan sætte op?

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra Slangerup
Tilmeldt 21. Apr 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Har et specielt tilbud via en af vores samarbejdspartnere på et unikt SEO Joomla modul inkl. konsulentbistand og implementering for blot 4995 kr,-

Hvis det har din interesse, så send en mail til min kollega Morten Rønnebæk: morten@e-builder.dk

Held og lykke med dit Joomla projekt :-)

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Janno,

Man kunne sige: "Joomla kan alt.." uden at det ville være helt forkert. Det er jo open-source, så er der noget man ikke bryder sig om, kan man jo skrive det om... ;-) Og det kan jeg jo sagtens sige til alle de stakler, som ikke forstår et hak PHP-kode - eller i hvert fald ikke i det omfang som joomla systemet har.

Jeg ved ikke med ping. Prøv at søge på extensions.joomla.org.

Mht. blog, kommer det lidt an på hvordan du vil integrere den. Jeg ville overveje at bruge et blogging-plugin til joomla, eller have en seperat blog på f.eks. wordpress på "blog.domæne.dk" eller domæne.dk/blog. Det er der ikke noget i vejen for i joomla. :)

VirtueMart er et rigtig fedt system, som kan en hel masse. Det er dog meget minded mod det amerikanske marked (oplever jeg..) så vil du have et system der bare virker "out-of-the-box", skal du nok hellere vælge dan-domain, scannet eller lign. dansk system, og tage de begrænsninger med som det selvfølgelig giver.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

MichaelValentin:
Hej Janno,

Man kunne sige: "Joomla kan alt.." uden at det ville være helt forkert. Det er jo open-source, så er der noget man ikke bryder sig om, kan man jo skrive det om... ;-) Og det kan jeg jo sagtens sige til alle de stakler, som ikke forstår et hak PHP-kode - eller i hvert fald ikke i det omfang som joomla systemet har.

Jeg ved ikke med ping. Prøv at søge på extensions.joomla.org.

Mht. blog, kommer det lidt an på hvordan du vil integrere den. Jeg ville overveje at bruge et blogging-plugin til joomla, eller have en seperat blog på f.eks. wordpress på "blog.domæne.dk" eller domæne.dk/blog. Det er der ikke noget i vejen for i joomla. :)

VirtueMart er et rigtig fedt system, som kan en hel masse. Det er dog meget minded mod det amerikanske marked (oplever jeg..) så vil du have et system der bare virker "out-of-the-box", skal du nok hellere vælge dan-domain, scannet eller lign. dansk system, og tage de begrænsninger med som det selvfølgelig giver.

Hej Michael

Du skriver et blogging-plugin, det skulle man vel mene indeholdt ping funktionen... Nå, det vil jeg i hvert fald undersøge... for jeg søger noget der integrerer fuldt ud med joomla, ikke en WP-løsning.

Hvis jeg skal have en shop, vil jeg godt selv kunne styre den, så jeg får maksimal seoudbytte ud af den, det er ikke min oplevelse at mange hostede løsninger giver den mulighed, så derfor mit spørgsmål til virtuemart... jeg må nok sætte mig en smule mere ind i det selv... Big Smile

Jeg vil søge lidt på extensions, og takke og bukke for et fint svar... Altid rart at blive lidt klogere... Yes

Hav en fortsat god dag...

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Klaus Mogensen:
Men jeg er i tvivl om hvor god Joomla egentlig er til SEO? Er der nogle ting man skal være særlig opmærksom på og eventuelt nogle extensions der bare er et must at få på?

sh404SEF er din ven.

 

//Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)