Køb et Amino Sponsorlink
Jeg ved dikke hvem jeg skal vælge, til at udsende min pressemeddelse. Det ene sted kan man selv vælge hvem der skal modtage, det kan så vidt jeg kan se ikke det andet.
Er der nogen af ovenstående der kan anbefales, eller er det andre man skal have fat i?
Jeg har personlig gode erfaringer med Pressport.
Tommy, Udviklingschefwww.wexo.dk • Vi vil være dks bedste magentoudviklere - har du en udfordring til os?
Jeg er meget tilfreds med Pressesystemet, som er mit foretrukne for tiden.Jeg har ikke brugt Presswire.Pressport har også levet fuldt ud op til mine forventninger.
mvh Hans
BEDRE BILLIGE TEKSTERJeg råder over Danmarks bedste hold af freelanceskribenter, som står klar til at levere billige tekster i ordentlig kvalitet.1/3 af skribenterne er studerende med topkarakter i skriftlig dansk. 2/3 er voksne med akademisk uddannelse og masser af erfaring.Alle har bestået en testopgave og arbejder under min professionelle supervision. Ring og hør nærmere - 2814 8403.3500 km rundt om Danmark i kajak - SPONSORER SØGES!
Hej
Her kommer lige en anden vinkel på udsendelse af pressemeddelelser!
Har I overvejet selv at udsende jeres pressemeddelelser til de udvalgte medier og journalister, som er relevante for jer og som kunne have interesse i jeres historie?Og ja, det kræver ekstra arbejde at finde e-mailadresserne på de journalister, som skriver om jeres stofområde. Til gengæld er det langt lettere at følge op på jeres pressemeddelelse, fordi pressemeddelelsen er sendt til en navngiven person, så I kan til ham/hende og følge op.
I kan også gøre det omvendt: Altså begynde med at ringe til de journalister, som kan have interesse i jeres historie. Så har I en dialog med journalisten med det samme. Journalisten spørger så altid, om I kan sende noget på skrift, hvorefter I trykker på "send"-knappen. Så har journalisten pressemeddelelsen i sin ind-bakke, mens I stadig er i frisk erindring fra telefonsamtalen.
Jeg har både prøvet pressesystemerne og direkte udsendelse mange gange. Jeg vil påstå, at resultaterne er 50 procent bedre ved selvstændig udsendelse samt opfølgning, opfølgning og opfølgning. Tidsforbruget er så også dobbelt så stort - men PR og pressedækning er efter min mening bare for vigtig en opgave til at man overlader den til et pressesystem. I hvert fald, hvis I tænker strategisk omkring jeres pressedækning og har nogle budskaber, der skal målrettes bestemte medier og målgrupper.
Venlig hilsenHallo! Kommunikation
Bertil K. Sall
Bertil Sall:Har I overvejet selv at udsende jeres pressemeddelelser til de udvalgte medier og journalister, som er relevante for jer og som kunne have interesse i jeres historie?
Såfremt vinklen er lagt på noget lokalt, eller et specielt emneområde, tror jeg det er en god ide. Eksempelvis hvis den reelt kun er interessant for medier i nordjylland eller medier omkring finans. I tilfælde hvor nyheden er almen interessant, ville jeg hellere bruge de ekstra timer på noget andet - men nu er jeg så også hæmmet, af kun at have 24 timer i døgnet.
Vi har lige udsendt via presseport, hvilket blev nævnt i de fleste radioer (to my knowledge: P3, Radio Limfjord, Radio Køge, Radio Fyn. Bornholms Radio) samt en del aviser (to my knowledge: Urban, avisen.dk, EkstraBladet) og diverse andre steder (to my knowledge: TV2 Finans, gamesection.dk, diverse websites). Det er jeg sådan set voldsom godt tilfreds med, men jeg kan også se fordelen i at følge op på visse medier specifikt, såfremt man forventer det har mere interesse for dem.
Det er altid en rigtig god idé, som sagtens kan kombineres med masseudsendelse.Enten kan man tilføje sine egne kontakter i masseudsendelsen, eller man kan skrive til dem, at man lige har udsendt den her meddelelse, og man synes lige, de også skal have den direkte.
Det er en god idé at høste e-mailadresserne løbende, når man læser en interessant og godt skrevet artikel om et emne, der ligger op ad ens egen faglighed.
Jeg anbefaler også telefonisk opfølgning til de vigtigste medier.
Svar til Tommy
Jeg anfægter ikke, at pressesystemerne virker og har deres berettigelse!!!Det har jeg også selv oplevet. MEN, som jeg også skriver, så er min erfaring, at resultaterne er langt bedre ved selv at udsende. Mit budskab var ikke at rakke ned på pressesystemerne men at give et andet bud på, hvordan spørgeren kan angribe opgaven.
Min kommentar drejede sig lige præcis derfor om, at hvis virksomheden har et strategisk sigte med deres PR og presseindsats, så er direkte udsendelse til medier eller navngivne journalister den ekstra indsats værd. Og i øvrigt skriver jeg jo lige præcis, at selvstændig udsendelse netop er vigtig, hvis man har nogle budskaber, der skal målrettes mod særlige medier og/journalister. Du har således ret i, at pressesystemerne er rigtig udmærkede til udsendelse af pressemeddelelser af almen interesse.
Til gengæld er jeg fuldstændig uenig med dig i, at specifik udsendelse kun har sin berettigelse i forhold til lokale medier. Jeg vil endda sige, at jo mere landsdækkende medierne er, jo mere udbytte får man af at henvende sig til en navngiven journalist. Især fordi de store medier - og journalisterne, der er ansat på dem - meget gerne vil have solohistorier.
Med hensyn til din kommentar om, at du er hæmmet af kun at have 24 timer i døgnet, så kan jeg sige, at jeg deler det problem
Svar til Hans
Jeg tror, vi er ganske enige
Tommy:- men nu er jeg så også hæmmet, af kun at have 24 timer i døgnet.
24??? er der ikke 48... det troede jeg. Det forklarer måske ét eller andet...
Hans
Jeg bruger selv, og kan anbefale pressestof.dk
/Hus