Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MEGA facebook-grupper.. penge værd?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg fik i den forgangne uge den tossede idé at lave to grupper på Facebook - et kapløb: Sjælland vs Jylland - først til 10.000
.. på bare 6 dage var over 20.000 facebookere strømmet ind i grupperne, og på debatten føg det med dejlige tilsvininger. (Jyderne vandt)

I nat startede jeg Maraton-udgaven "først til 50.000"... og snebolden er allerede begyndt at rulle med over 500 ankomne kl 13.00

Alle ankomne glor på mit fjæs og et billede af hhv. jylland og sjælland, men en kollega gjorde mig opmærksom på, at billede-pladsen (som jeg administrerer suverænt) må være penge værd med så megen aktivitet.
Det kunne da være spændende om man kunne trække et par tusser ud af sådan et gimmick...

Men hvad hvordan?

"your logo here?"
http://www.facebook.com/group.php?gid=23673722030

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hvor sjovt. Jeg skal til at gøre det samme Cool

Du har haft stor success med trafikken til din group. Fedt. Tilykke med det.
Du kan bruge Affiliate Marketing til at lave penge på det. En ting er dit billede, noget andet er de links du kan indtaste.
Meld dig ind i et affiliate program, som henvender sig til den gruppe du har oprettet. Find linket fra dit program, og smæk det ind på din facebook side. Du har så mulighed for enorm traffik, og alt efter hvilken facebook gruppe du har, kan du lave en god portion penge.

Held og lykke med det.

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 257
Skrevet kl. 15:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror vi kommer til at se meget mere til dette i fremtiden. Med et kreativt sind kan man hurtigt danne en populær gruppe, der som din Jylland Vs. Sjælland, trækker mange besøgende til sig.

Ingen tvivl om at der også er et indtjeningspotentiale i det! (men hvordan du udnytter det, er selvfølgelig spørgsmålet) Stick out tongue

Mvh. Oza

Indehaver af searchbureauet OnlinePartners. 

Besøg vores blog om SEO, PPC & SMM.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 12. Jul 07
Indlæg ialt: 82
Fra  MSCH Media Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Det lyder som en sjov ide du har gang i. Set fra annoncørens side er det en stor ulempe at billedet ikke kan laves klikbart (det kan det vel ikke på Facebook, eller?)

Mht prisen så ligger CPM typisk mellem 10-50 (fx. 10 kr. pr. 1000 visninger). Prisen er selvfølgelig bestemt ud fra sitets kvalitet og relevans. For dit vedkommende vil man som annoncør kunne regne med 100.000 visninger fra både den sjællandske og den jyske gruppe. Det vil så svare til at du kan få 1000 kr. ved CPM 10. MEN som sagt er problemet at billedet ikke er klikbart.

Mvh Marlene

Tilmeldt 28. Dec 05
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hende her har skrevet lidt spændende ting, hvis man vil lave penge på Facebook the American way. Ser ud til at hun gået lidt sukkerkold de seneste måneder, men der er stadig hints at hente:

http://i-make-money-on-facebook.com/

 

Nye indlæg på min online marketing blog hver tirsdag

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa,

Det er en spændende debat, der er gang i her. Har flere gange overvejet, om jeg skulle tage mig sammen og lære noget mere om de famøse affiliate programmer.

Det lyder fantastisk let, når Greyzone skriver:

Greyzone:
Meld dig ind i et affiliate program, som henvender sig til den gruppe du har oprettet. Find linket fra dit program, og smæk det ind på din facebook side.

... som totalt og aldeles noob på dette område, er jeg nok nødt til at få uddybet et par ting.

  • Hvordan finder jeg nemmest frem til, hvilke (relevante) affiliate programmer, der eksisterer?
  • Er der nogle affiliate programmer, jeg bør holde afstand til?
  • Hvordan fungerer det rent praktisk, når det er links i en Facebook gruppe i stedet for en hjemmeside

 På forhånd tak :D

//Julie - the noob

 

 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 06
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Julie B.:

Hejsa,

Det er en spændende debat, der er gang i her. Har flere gange overvejet, om jeg skulle tage mig sammen og lære noget mere om de famøse affiliate programmer.

Det lyder fantastisk let, når Greyzone skriver:

Greyzone:
Meld dig ind i et affiliate program, som henvender sig til den gruppe du har oprettet. Find linket fra dit program, og smæk det ind på din facebook side.

... som totalt og aldeles noob på dette område, er jeg nok nødt til at få uddybet et par ting.

  • Hvordan finder jeg nemmest frem til, hvilke (relevante) affiliate programmer, der eksisterer?
  • Er der nogle affiliate programmer, jeg bør holde afstand til?
  • Hvordan fungerer det rent praktisk, når det er links i en Facebook gruppe i stedet for en hjemmeside? 

 På forhånd tak :D

//Julie - the noob

 

 

Behøver svar på samme :) 

Mvh, Marc Falk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

www.tradedoubler.dk ved jeg at mange bruger, men der er et også et par andre danske affiliate sites. Jeg bruger selv et par amerikanske.

I finder ud af jeres gruppes formål, interesser osv. Og finder et noget affiliate der omhandler det.
de fleste sites vil have at i har egen hjemmeside, og ikke bruger et direkte affiliate link, så det er først på jeres side, og derfra kan i lave en salgsside til deres site.

Emnerne og hvilke affiliates der virker er op til jer selv at finde ud af.

I en facebook gruppe, kan man i teksten af beskrivelsen smide et link ind.

Fra Kolding
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 257
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Indehaver af searchbureauet OnlinePartners. 

Besøg vores blog om SEO, PPC & SMM.

Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej...... nu læste jeg denne tråd igår og tænkte det samme som jeg ..... ja det er der penge i ..... jeg har et website med aff.pro. som omhandler liveshows...

Og jeg lavede BIG TITS vs SMALL TITS med billeder hvor mit link stod på billederne MEN:

Da jeg stod op i morges og kome ind på facebook var der denne advarsel fra facebook:

 The group "BIG TITS vs SMALL TITS" has been removed because it violated our Terms of Use. Among other things, groups that are hateful, threatening, or obscene are not allowed. We also take down groups that attack an individual or group, or advertise a product or service. Continued misuse of Facebook's features could result in your account being disabled.

Det er jo ret surt må man sige.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)