Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Quest - Danmark bedste søgemaskineekspert?

Side 2 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt at vi rammer nogle søgemaskineeksperters faglige stolthed med dette indlæg, men der er ikke rigtig nogen standarder på området, og alle kan slå sig ned som såkaldt ekspert.

Jeg har ikke set nogen dokumentation for efter hvilke kriterier man kan vælge en god rådgiver på området, men vi har brugt dyrekøbte lærepenge på såkaldte ”eksperter”.

Nu er vi dog kommet langt de sidste 4 år, men har taget dette initiativ for at få vores egen objektive vurdering af, hvem vi kan vælge i det videre forløb

.....og vi har ikke nogen problemer med at skrive banneret som du foreslår ”Danmarks bedste søgemaskineekspert, blandt dem der ville deltage og havde evnerne til at få 16 ord frem i løbet af 2-3 dage”

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 01:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Af ren nysgerrighed: Du skriver, at annoncen er tilføjet den 1. juli, ikke?

Men i Googles cachede version fra 26. juni er den med: http://209.85.135.104/search?q=cache:i0G7fPRAJgAJ:www.anbefaljob.dk/+Immikkoortortaqarfik+Kujataani+ini&hl=da&ct=clnk&cd=3&gl=dk

Det er da temmeligt forudseende af Google. De bliver sejere og sejere, gør de. Men hvordan det lige hænger sammen med, at I har fået siden ind på en topplacering på én dag, forstår jeg ikke - især ikke fordi der på jeres side står, den er oprettet den 24. juni. Tilgiv mig - jeg er jyde.

At komme på en p.t. 5. plads på søgningen "Immikkoortortaqarfik Kujataani Ini" kræver ikke eksperthjælp - der er 156 resultater, hvor af flere er PDF filer etc. Havde I f.eks. styr på sidetitler etc. på sitet, vil jeg næsten tro, I kunne have ligget nr. 1 med den. Det gør så i stedet amino.dk, som har fået eksperthjælp af den rigtige slags i sin tid. Så nogle af eksperterne dur da Wink

Held og lykke med konkurrencen alligevel.

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 02:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår ikke rigtigt opgaven.
Er meningen, at man skal få sin egen side til at ranke højset med nogle sætning fra jeres side? Eller skal alle kæmpe om at få jeres side højest på de samme sætning? I fald det er det første, hvad får I ud af dublicate content spredt ud på nettet og i fald det sidste, hvordan finder I ud af hvem der fik sætningen i top (hvis alle kæmper om samme sætning).
Tilgiv mig - jeg er københavner :)

Malene anbefaljob:
Indenfor 2-3 dage burde en ekspert kunne få ordene frem

Selv den bedste ekspert, har ikke en dejlig lille bagdør ind i Google datacenter (hvis jeg tager fejl, så giver jeg gerne en pæn sjat for lidt hjælp til at få egen dør).
Man kan med SEO påvirke resultaterne i søgemaskinerne, men man kan ikke bestemme over Google og hvornår de (gen)indekserer en side. (jaja, jeg ved godt man kan påvirke lidt om hvor ofte, men trods alt ikke at de skal gøre det indenfor et par dage).

Held og lykke med konkurrencen, håber ikke at I bliver snydt igen...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 02:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt opsamling.

Vi har ikke behov for en traditionel tænkende søgemaskineekspert.

Som tidligere skrevet har vi brugt mange penge tidligere, på et andet domænenavn, og hvor resultatet slet ikke stod mål med regningen der skulle betales!

Det virker som om at de fleste folk på området, kører frem efter den samme opskrift….råd tråd i teksten, titellinjer, ordtæthed etc…og hvad hjælper det så, når der er over 1 million danske domænenavne og man forsøger at placere en given siden efter samme opskift.

Opgaven med at få 16 ord frem er derfor særdeles relevant, da vi her finder den person, der kan tænke lidt ”udenfor boksen”, og ved at bruge en grønlandsk tekst er vi sikker på, at udgangspunktet er ens for alle.

Vi har over 700 annoncer liggende på vores sider, og de ligger i gennemsnit i 23-24 dage på siden.

Det er disse dynamiske tekster vi gerne vil have mere frem, og her dur de traditionelle opskrifter altså ikke. Det må være noget med at få sig tilmeldt de rigtige steder, på den rette måde…..Amino er blot en side man kan anvende, men Martin Thorborg, vil nok ikke være så glad hvis vi skrev 700 indlæg for at få vores annoncer endnu mere frem, plus at vi slet ikke rammer målgruppen her.

Så igen det er fint med den kritik der er kommet, men det skinner helt klart igennem, at den er skrevet at folk der tænker alt for traditionelt på området, og det er ikke dem vi søger og vil anbefale andre, for så drukner ens side blot i mængden af andre sider, der er såkaldt søgemaskineoptimeret!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har INTET forstand på søgemaskine optimering.....MEN du opretter en tråd hvor flere der arbejder med det til dagligt kommer med indlæg...som du TOTAL overhører. Så forstår jeg dælmene da godt at du har brugt masse af penge på SEO.

Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej vi overhører ikke noget, men det er blot den samme sang der kommer hele tiden, hvis du læser hele tråden....og det er ikke dette vi har behov for, så jeg skriver lige igen....

______________________________________

 

Lidt opsamling.

Vi har ikke behov for en traditionel tænkende søgemaskineekspert.

Som tidligere skrevet har vi brugt mange penge tidligere, på et andet domænenavn, og hvor resultatet slet ikke stod mål med regningen der skulle betales!

Det virker som om at de fleste folk på området, kører frem efter den samme opskrift….råd tråd i teksten, titellinjer, ordtæthed etc…og hvad hjælper det så, når der er over 1 million danske domænenavne og man forsøger at placere en given siden efter samme opskift.

Opgaven med at få 16 ord frem er derfor særdeles relevant, da vi her finder den person, der kan tænke lidt ”udenfor boksen”, og ved at bruge en grønlandsk tekst er vi sikker på, at udgangspunktet er ens for alle.

Vi har over 700 annoncer liggende på vores sider, og de ligger i gennemsnit i 23-24 dage på siden.

Det er disse dynamiske tekster vi gerne vil have mere frem, og her dur de traditionelle opskrifter altså ikke. Det må være noget med at få sig tilmeldt de rigtige steder, på den rette måde…..Amino er blot en side man kan anvende, men Martin Thorborg, vil nok ikke være så glad hvis vi skrev 700 indlæg for at få vores annoncer endnu mere frem, plus at vi slet ikke rammer målgruppen her.

Så igen det er fint med den kritik der er kommet, men det skinner helt klart igennem, at den er skrevet at folk der tænker alt for traditionelt på området, og det er ikke dem vi søger og vil anbefale andre, for så drukner ens side blot i mængden af andre sider, der er såkaldt søgemaskineoptimeret!

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Malene

Hvis du opnår det du gerne vil, så har du gjort det rigtige. Hvis du ikke opnår det, så har dit forsøg på at få fat på "udenfor boksen" SEO'er fejlet, og du må i givet fald overveje om der er noget i din kommunikation der kan forbedres.

Pt. ser det ud til at toppen af de "traditionelle" SEO'er ikke kommer til at kontakte dig. Fred være med at det alligevel ikke er de traditionelle du ønsker, men har du overvejet følgende:

1) At de traditionelle søgemaskineeksperter du har brugt enten har været for billige eller på for lille et budget til at skabe resultater?

2) At "opskrifterne" måske er gode nok, men at det er udførslen og ressourcerne til det der afgør successen?

Hvis dine traditonelt tænkende SEO'er udelukkende har koncentreret sig om on-page / teknisk SEO, og ikke har anbefalet linkbygning, så har du været svært uheldig med dit valg af SEO'er. Linkbygning er det eneste der kan sikre dig høje placeringer på konkurrenceprægede søgeord, og der findes traditonelle såvel som utraditionelle måder at skaffe links på. Men har i budgettet til at betale det kvalitetshåndværk koster?

 

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Malene, grunden til at de fleste søgemaskineeksperter bruger den samme fremgangsmåde er givetvis, at den virker og det er den som søgemaskinerne kan lide. Som Jesper også korrekt skriver, så kommer du ikke udenom linkbuilding, men for at få det optimale udbytte af bestræbelserne her er det vigtigt at basis på selve sitet er i orden.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper,

Læser man andre tråde fra traditionelle SEO er der mange der anfører at Links ikke er vejen frem, men vi tror helt klart at dette kunne være en måde at gribe tingene an på, da man jo blot kan se hvordan en side som Amino kan placere nogle få ord på søgemaskinerne.

Så der skal helt klart bruges noget energi og ressourcer på at dette arbejde, og dette har vi også midlerne til, da det er vigtigt i vores markedsføring!

Med venlig hilsen

Malene

Side 2 ud af 6 (58 indlæg)