Som iværksætter bliver man udfordret på mange måder. En af de sværeste områder er kontakt til virksomheder og mulige fysiske butikker. Jeg sælger plakater, og vil gerne nå ud til en større gruppe mennesker. Har optimeret på mange fronter (SEO, Facebook annoncering, blogindlæg, konverteringsoptimering osv), men kommer desværre ikke ud til flere end dem som kender til mit produkt.
I den forbindelse ser jeg muligheden for kontakt til relevante blogsider, bloggere, online magasiner og andre nyhedsformidlere som kunne være interesseret i en artikel eller indlæg på deres side. Synes selv jeg sidder inde med en god og inspirerende fortælling som andre iværksættere og boliginteresserede kunne have interesse for.
- Mit spørgsmål går på hvordan man skaber den bedste kontakt til mulige forhandlere og blogsider. De kender dig ikke. De tænker højst sandsynligt du vil sælge noget. Det er nemmere at lade vær at svare tilbage eller takke nej tak inden man har fortalt om sit projekt.
Hvis I skulle kontakte en butik eller en blogside som fx Bobedre.dk eller fysisk butik som Sinnerup, hvordan vil I gøre det? Vil i ringe først og spørge om I må sende en mail afsted, eller vil I sende uopfordret nogle vareprøver til adressen, for dernæst at skrive en mail?
Hvad har I af gode råd for at skabe en god kontakt til de virksomheder og sider?
De bedste iværksætter hilsner Kasper Benjamin Indehaver af www.kasperbenjamin.com