Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Plakater til privat kunde i Norge – hvad gør jeg helt konkret

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Gaard og Dahl Design:
Men god ide med et skrifteligt svar.

 

Det kan du jo ikke bruge ret meget til.  Har i øvrigt selv også modtaget forkerte skriftlige svar fra SKAT

Start altid med at spørg " Amino eksperterne" først, mange  af os har " hands on" erfaring , så vi kan normalt give et rigtigt svar, er du i tvivl om svaret er korrekt så spørg efter en henvisning til lovgivningen. 

 

Hilsen

Ravn

Tilmeldt 30. Sep 10
Indlæg ialt: 36
Fra  Gaard & Dahl Design Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo langt ude ... Eksperterne ved ikke det de skal vide!

Jeg spurgte også herinde ... men svaret kom for sent i forhold til min afsendelse :)

Og i er helt sikre på at I ikke får et smæk fra Skat så?

Surprise

Tilmeldt 30. Sep 10
Indlæg ialt: 36
Fra  Gaard & Dahl Design Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Desuden kan jeg ikke forstå at det skal være så kringlet at finde ud af hvad reglerne er. ;(

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 07:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Gaard og Dahl Design:

Og i er helt sikre på at I ikke får et smæk fra Skat så?

Surprise

Jeg kan godt forstå du tænker tanken, når nu du har fået den info fra Skat du har.

Men i et tilfælde som det her, hvor både momsloven, den juridiske vejledning og skat´s egen hjemmeside alle helt klart konkluderer at der ikke skulle have været moms på dit salg til Norge, så vil jeg ikke umiddelbart være bange for en ligningskontrol fra Skat.

 

Lige en note; turistmoms som Skat har refereret dig til, er når du sælger en vare til en kunde som selv henter varen hos dig i DK og derefter transporterer den til hans bopæl udenfor EU (eksempelvis Norge).

Tilmeldt 30. Sep 10
Indlæg ialt: 36
Fra  Gaard & Dahl Design Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:

 

Lige en note; turistmoms som Skat har refereret dig til, er når du sælger en vare til en kunde som selv henter varen hos dig i DK og derefter transporterer den til hans bopæl udenfor EU (eksempelvis Norge).

Ja, den med turistmomsen forklarede damen hos SKAT mig. Hun sagde som du skriver det, at det er når kunden selv er i landet og køber det.

Men hvordan skal min moms så egenligt gå op i forhold til at jeg har betalt moms for mit produkt? Hvis jeg solgte det hele til Norge, så ville jeg ikke få momsen ind igen. Eller hvad?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Gaard og Dahl Design:
Men hvordan skal min moms så egenligt gå op i forhold til at jeg har betalt moms for mit produkt?

Det du har betalt af moms for dine vare er Købsmoms.  Når du afregner Momsen fratrækkes købsmomsen salgsmomsen. Så du få din momsen igen på de vare du eksportere.

Tilmeldt 30. Sep 10
Indlæg ialt: 36
Fra  Gaard & Dahl Design Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår det ikke helt. Som jeg ser det, så ville jeg ikke have en salgsmoms hvis jeg solgte det hele til privatpersoner i Norge (uden moms). Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

din købsmoms har du hvis du har købt produktet - og har du selv lavet det så er der jo ikke købsmoms. Nu har du så taget 25% mere for varen til din kunde - og kaldt det moms. Hvis du gør det, og beholder de 25% er det jo svindel, så du må indberette de 25% som salgsmoms 

Det er jo helt normalt som hvis du havde solgt i danmark med moms. I det øjeblik du har lagt moms på så skal den indberettes og betales. 

Det rigtige her var formentlig en kreditnota så væk med moms og så en ny faktura uden moms - men du må aldrig skrive moms på, og så ikke indbetale beløbet uanset fejl. Det koster dig jo intet. Du skulle slet ikke ha haft de 25%

[Signaturlink udenfor signatur fjernet af moderator]

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Sep 10
Indlæg ialt: 36
Fra  Gaard & Dahl Design Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Ja, jeg forstår godt at jeg skal indberette momsen. Det sker jo nærmest automatisk når fakturaen er kørt igennem mit regnskabsprogram. Ingen snyd her. Jeg er dog ked af at jeg fik sat moms på min faktura når jeg ikke skulle havde haft det. Mest pga at den norske kunde skal betale meget mere. Men fakturaen er jo vedhæftet produktet som et krav for at sende det med posten, så jeg kan ikke ændre det nu.

Mvh Louise

Fra København
Tilmeldt 14. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Fra  DinText Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Dejligt med et forum som dette. Tak John og andre. Jeg har i mange år ikke lagt moms på varesalg til Norge. Fik så en revisor, som fortalte mig at jeg skulle lægge moms på. Så det har jeg gjort i nogle år. Og nu finder jeg så ud af at det skal jeg ikke. Det bliver de norske kunder glade for Big Smile

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)