Nu er jeg jo ikke ekspert i babyalarmer, men sådan helt generelt skal et nyhedsbrev jo ikke kun sendes ud til tidligere kunder, men til folk, som har lyst til og har accepteret at modtage det. Der er masser af B2B-virksomheder, der sender nyhedsbreve, og det kan sagtens virke fint.
Du mener, at det ikke vil virke, fordi det er et engangskøb. Jo, MEN: De færreste vil være klar til at investere mange penge i et stort alarmsystem, første gang de lander på jeres hjemmeside. Det er derfor, der kan være penge at hente ved at lokke dem på et nyhedsbrev. Det er gratis for dem, og I får muligheden for at vise læseren, hvorfor I er tilliden værd, FØR han bruger penge hos jer.
Tænk på konverteringen som en trappe - først liker læserne fx jeres side på Facebook eller læser et blogindlæg fra jer på et socialt medie - derfra lokker I læserne over på nyhedsbrevet - endelig sælger I til en procentdel af læserne, når I har sendt gode nyhedsbreve i en periode.
Derfor skal I efter min mening heller ikke være så salgsorienterede på bloggen, som I er nu, men reservere bloggen til oplysende og underholdende indlæg om jeres emne. Det kan være test af babyalarmer - solstrålehistorien om en babyalarm, der reddede liv - interview med en ekspert - gode råd om babys søvn osv. Der er masser af muligheder. Desuden kan I - hvis I ikke gør det allerede - arbejde aktivt med at skaffe mange læsere til bloggen ved at dele blogindlæg på sociale medier. Og her er det så, jeg gerne så et nyhedsbrev komme ind i billedet. :)