300-500 besøgende om ugen og 10 ordrer, giver en konverteringsprocent på 2-3,3 procent, hvilket bestemt ikke er dårligt. Dette betyder du i princippet "bare" skal drive flere besøgende ind på sitet, for konverteringen er faktisk allerede ganske god. Dermed ikke sagt der ikke kan gøre en masse ekstra for konverteringen, men det virker ikke til du er åben overfor det (her tænker jeg på designændringer eksempelvis).
Ja det er noget kode der skal integreres i din checkout, så salg bliver registreret i analytics, hvilket du skal have en udvikler til at gøre for dig tror jeg. Fordelen ved dette er at du f.eks. kan se hvilke trafikkilder der præcist giver salg, så du kan begynde at målrette din indsats, der hvor det giver bedst mening.
Det man skal passe på når man bedømmer den slags uden at have noget at have det i, er at man ofte tager sin egen holdning og tillægger andre. Du burde spørge f.eks. 25 kunder i din fysiske forretning, hvordan de har det med at handle på nettet, og om det betyder noget om shoppen er pæn og stilren eller ligner noget rod fra år 2000. Du skal ikke fortælle dem det er din shop du taler om men bare deres generelle holdning. Jeg kunne IKKE forestille mig flertallet ville svare at det for dem er fuldstændigt lige gyldigt. Spørgsmålet er faktisk om der er særligt meget at gøre for dig, måske du bare skal lade shoppen ligge (?), for det virker lidt som om du dybest set ikke er parat til at gøre noget af det der skal til for at drive den fremad. Analytics kan du sætte dig ned og læse om, der findes ekstremt meget stof om det på nettet. Hvis du vil drive flere besøg ind på siden skal du have læst en masse om markedsføring (SEO, Adwords, content marketing osv.) Der er ikke noget quickfix til bare at få flere ordrer, det kræver hård arbejde, og tilegnelse af MASSER af viden indenfor forskellige områder, hvis du vil noget med en online shop, og ikke vil betale dig fra det, og spørgsmålet er om du er parat til det. |
Sådan er det skam ikke ment. Måske formulerer jeg mig kluntet?Arne Graversen:Du får rigtigt mange positive input og foreslag til eventuelle forbedringer, men afviser dem alle sammen. Det er altså svært at hjælpe, hvis alt bliver skudt tilbage med argumenter om at målgruppen er +50 eller i har tidligere dårlige erfaringer :)
At jeg er skeptisk over for at behovet for nyt design, fordi kender kender lidt til mit segment, betyder IKKE at jeg ikke lytter. Det gør jeg bestemt.
Problemet er, at nyt system og nyt design vil koste en bondegård og det har vi ikke "råd til" for nuværende i vores prioritering af omkostninger i firmaet som helhed.