Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode ideer til at få vores facebook side igang søges

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi har aldrig rigtig fået gjort noget ved vores facebook side, men vil rigtig gerne igang - også for at blive en erfaring rigere i forhold til et nyt projekt vi har i støbeskeen, men savner gode ideer til hvordan vi får skudt liv i vores facebook side, så håber i kan komme op med nogle gode, sjove eller fjollede ideer til at vi kan få lidt flere til at følge os.

Siden hedder https://www.facebook.com/firstglass.dk og ja har ikke mange likes, men igen har som sagt heller ikke gjort meget ved den :)

Glæder mig til at høre fra jer alle.

/Bendtsen

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror allerførst i lige skal gøre op med jer selv hvad i gerne vil med jeres facebook side?
1. Skal den bruges til markedsføring, at få jeres budskab og kendskabsgrad ud?
2. Skal den sælge produkter og altså generere en indtjening?
3. Skal den bruges som salgsværktøj andet sted og bare have mange likes, men som ikke nødvendigvis behøver at være relevante?

Fremgangsmåden hvordan man laver en succesfuld facebook side er meget forskellig ift. overstående, nogle mere dyr end andre.

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej RL

Tænker et mix af punkt 1 og 2, hvilke jeg også mener høre nogenlunde sammen :)

Fra København
Tilmeldt 23. Nov 08
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bendtsen,

Hvis jeg var dig ville jeg gøre på følgende måde.

1. Inviter så mange venner, bekendte osv. du kan til at starte med.

2. promover din side med henblik på folk liker din side.

3. opdater din facebook side 1-2 gange om ugen, gerne mandag klokken ca. 11-11:30 eller 19-19:30 og/eller onsdag. I disse tidsrum er der flest der tjekker facebook.

4. Bliv ved med at opdatere en til tre gang om ugen, folk reagere kun på aktivitet.

5. Når du er noget op på et nogenlunde niveau (500-1000 likes) lav en konkurrence der giver dine brugere noget værdi. Sørg for at folk deler opslaget, liker din side og kommentere på opslaget (konkurrencen).

Hvis du bruger denne metode er du næsten sikker på at få nye likes hurtigt.

Held og lykke med din side!

Fra Odense
Tilmeldt 11. Feb 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 04:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bendtsen

Jeg kan se i allerede kører konkurrencer på jeres Facebook side, og derfor ville jeg anbefale dig en Online Julekalender som en sjov måde at få skabt mere liv på jeres Facebook- og hjemmeside. Med en online julekalender kan i lave quiz til jeres kunder, promovere nye produkter, udlodde præmier og meget mere. Det tager blot et par dage at få op at stå, og så varer det hele julemåneden. Jeres kunder opretter en bruger, og kan så invitere deres venner, familie og bekendte til også at lege med. 

Læs meget mere om muligheden her: http://www.christmascalendar.dk/ 

 
 Jeg håber det kunne inspirere!

Mvh

Peter 

Fra København
Tilmeldt 17. Sep 09
Indlæg ialt: 39
Fra  Jesper W. of Copenhagen Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bendtsen,

Du har allerede fået nogle gode råd - her er lige et til: Nøglen til din Facebook-side er personlighed. Prøv at tjekke dit eget feed, eller snak med nogle venner - der er ikke mange, der gider interessere sig særlig meget for firmaer, der bare vil like'es, så de kan sende dig reklamer, men firmaer, der har en fed personlighed, dem gider man godt følge, like og dele.

Du kan være sjov, eller interessant, eller skarp, eller faglig, eller noget helt andet - men du skal finde ind til en firma-personlighed, som du har det godt med (ikke mindst vis-a-vis firmaets aktiviteter, profil m.m.; det skal passe sammen), for - som Otto skriver - du skal kunne opdatere flere gange om ugen, der skal være rimeligt med kød på hver gang, og stilen skal holdes.

- og så skal du være klar over, at Facebook nok er den ringeste salgskanal på nettet - det er ikke for at være perfid eller noget, men det er vist de allerfærreste shops, der har nogen brugbar konversionsrate på Facebook-trafik. Det er bare ikke det, mediet er godt til - det er godt til netop at etablere din profil, din karakter, den storytelling, der skiller dig ud fra de andre spillere på dit marked, det er et godt sted at yde kundeservice og være i dialog og den slags. Men du skal nok ikke regne særlig meget med din Facebook-side som salgsgenerator.

Held og lykke med shoppen!

:)

Jesper W.

www.jesperwille.com

Jeg hjælper virksomheder med at værdiforøge gennem kundeoplevelsen: www.jesperwille.com

Fra Ringe
Tilmeldt 5. Jul 14
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper - der må jeg erklære mig uenig. Jeg bestyrer en facebookside for en af mine kunder, der har en fysisk butik, og det er med sikkerhed godt 80% af hans kunder, der kommer fra facebook - enten fra annoncer eller gennem boostede opslag. Så bruger man facebook rigtigt i forhold til sin målgruppe, er der gode muligheder for at skabe omsætning.

Men Facebook er ikke gratis markedsføring - og jeg tror heller ikke trådstarter får succes på facebook uden et budget der er sat af til formålet :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Igen

Og tak for alle jeres indlæg - vi har indtil videre mere end fordoblet vores antal likes, og der er sågar kommet positive interaktioner fra folk, samt positive anmeldelser, hvilket jo alt sammen er fint.

MEN vi vil jo gerne fortsætte den positive fremgang - og så ville jeg blot lig høre hvor i søger inspiration i forhold til at fylde interessant og kreativt indhold på sin facebookside, som folk gider læse - altså så det ikke bare bliver et langt spam af produkter, tilbud og konkurrencer? 

Og hvis i har nogle konkrete ideer til vores site, tager vi imod med kyshånd :)

Go dag derude.

Fra The Moon
Tilmeldt 2. May 14
Indlæg ialt: 854
Fra  Space Surfer Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes at i skal starte med at læse reglerne for konkurrencer på Facebook inden i går igang med at lave konkurrencer.

2 ting jeg meget hurtigt faldt over i jeres konkurrence.

1. i mangler Facebook fraskrivelse af ansvar overfor konkurrencer. Det står meget klart i Facebooks egne regler.

2. Oplysning vedr. vinder. Tidligere skulle man have deltagers accept for at kunne oplyse dennes navn som vinder. Reglen er dog blevet ændret til at man godt må oplyse om dette, men det er god stil at skrive dette ind i generelle konkurrence betingelser.

3. Jeg ville lave konkurrencebetingelser så man som virksomhed ikke kommer i klemme.

Hvis det giver værdi for jer at bruge Facebook som markedsføringskanal, vil jeg anbefale jer at bruge en udbyder som kan tilbyde jer en pakke af apps, rabatkupon, julekalender, konkurencemoduler osv.

Kig evt. på Deskwolf.

I forhold til regler er her en nogenlunde beskrivelse af hvordan man bør opfører sig.  http://bsocial.dk/facebooks-konkurrenceregler/

Fra Lyngby
Tilmeldt 19. Dec 08
Indlæg ialt: 1537
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fresno

Havde læst reglerne godt igennem, da jeg vidste der havde været skrevet en masse om dette før - men havde ikke lige fanget den med ansvars fraskrivelse - det husker jeg til en anden gang, og ja du har nok også ret i at man måske skulle skrive kort nogle generelle betingelser for sin konkurrence - good point and taken :)

Men hvis der er andre der har nogle gode erfaringer i form af vendinger der kan få folk op ad stolene, så sig endelig til - af en eller anden grund er jeg lidt hæmmet på kreativiteten, da jeg føler at det er en lidt anden måde at skrive på end normalt -  har jeg ret?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)