Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tjener man seriøst penge?

Side 3 ud af 10 (93 indlæg)
Tilmeldt 16. Apr 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 5 person

Tak for svarene, både de konstruktive og de mindre konstruktive. Håber da at nogle af jer fik afstivet selvværdet lidt. ;-)

Jeg er lidt irriteret over at få den der "du skal ikke forvente at blive millionær i morgen" i hovedet.. Har jeg sagt noget om dét? - Er det ikke en stråmand som folk selv skaber, for at have et jantelovsargument mod mig, så de ved at presse mig ned, kan hæve dem selv lidt over mig og få de lidt bedre?

Jeg ved sgu godt at jeg ikke bliver millionær i morgen. Hvis jeg troede det, ville jeg så sidde her og lukke mit lort ud? - NEJ! Godt så!

Men en ting jeg ikke fatter, er hvordan små, snottede 14-15-16-årige knægte, kan sidde og tjene boksen, selvom de dårligt kan finde ud af at stave til deres eget navn.

Dét jeg efterlyser, er lidt ala nettets nedrivningsarbejde - noget ALLE kan gøre, uden det kræver 7 universitetsuddannelser og 46 års kurser i IT. - Entiendo gentes??

Jeg HADER uddannelse, og det bliver ALDRIG NOGENSINDE en mulighed. Jeg KAN ikke sidde og lytte til en lærer. Jeg tænker lynende hurtigt, omend jeg måske ikke er den smarteste af alle. Men det er SERIØST noget der dræner mig for energi, når jeg skal sidde i en klasse, dag ud og dag ind og høre på det samme slowmotion ævl, når jeg bare gerne vil have MAST komprimeret viden ind i mit sølle kranium.

Men sådan fungerer verden ikke. 99% af alle mennesker er zombie-agtige, aspartam-guffende kvæg, der kun lige er intelligente nok til at betjene maskinerne, og akkurat dumme nok til aldrig at stille spørgsmål til noget. Jeg ORKER ikke en skole. Jeg brænder sammen i bægeret over deres pis. Det er utåleligt. Og uddannelsessystemet er tilrettelagt dem. Der er ikke plads til os, der lærer på andre måder, som kræver langt mere stimulans for ikke at nærmest sidde med selvmordstanker i klasselokalet. Jeg kan blive umådeligt irriteret over, at dette samfund er skabt til for og af idioter. Det er jo faktum! - Hvis man har en sløv hjerne med "Jah jah, taaag deeet rooooooooligt, taaagh eeen uuuuddaaannnneeellleseee, liiiigeessooomm miiiig" så er det nemt nok! Men når ens hjerne kører i et fem gange hurtigere tempo end andre menneskers hjerner, så KAN man ikke. 8 timer i en klasse føles som en EVIGHED. Og jeg KAN IKKE holde det ud. Bliver komplet sindssyg af det. Så FAT at uddannelse IKKE er en mulighed!!!

Og jeg vil ALDRIG, ALDRIG, ALDRIG arbejde for nogen anden, medmindre det er sort. Og hvorfor? - Fordi tænk over det.. Jeg arbejder 37 timer om ugen.. Halvdelen af pengene går til SKAT, og halvdelen af min produktivitet går til min "ejer". Ergo; jeg får kun ca. 25-30% udbytte af den arbejdskraft jeg lægger i det. Derefter skal jeg gå ned i netto og bruge alle mine penge på moms og afgifter.. Hvad er der tilbage? - En skaldet mand, der alt af mest har lyst til at lave et røveri, fordi det er det nemmeste.

Et samfund begynder at blive rigtig, rigtig idiotisk, når det er 10 gange nemmere at lave kriminalitet, end det er at skaffe lovlig mønt.

Og ja, jeg bliver sikkert overhældt endnu mere lort nu. Og fuck det.. Næste gang du har haft indbrud i din virksomhed, så tænk på at det kunne være mig, fordi du sad og ikke gad at komme med noget konstruktivt. Jeg har ikke skabt det her samfund, ergo; det er samfundet der har skabt mig. Der er ikke plads til min slags i dette debile system.

Og nej, jeg siger ikke at er et hak mere intelligent end nogle andre, men jeg er fem gange hurtigere, mindst.

Mht. nettet og det at blive autodidakt.. Så kom dog med nogle guides eller et eller andet. Det er så nemt at sidde og snakke. Og jeg bliver også drevet totalt til vanvid over, hvordan alting skal SKÆRES ud i pap for en, som om at man slet ikke kan regne noget ud selv. Hvorfor  helvede skal al indlæring være så forbandet firkantet???

Og ja, jeg er fucking bitter, og grin bare og kald mig taber, fjols, troll, klynker og hvad du ellers kan finde på. Det skal nok gavne i sidste ende, fordi det er ikke det jeg har hørt de sidste snart 30 år.








Tilmeldt 16. Apr 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Og hvad jeg mener med alting skåret ud i pap, er at jeg ikke behøver guides, som ja, skærer alt ud i pap. Jeg behøver fucking ikke at vide hvad et tastatur består af, før jeg kan skrive på det. Jeg behøver ikke at kende mekanismen i en termostat, før jeg kan dreje på den og tænde en radiator. Jeg behøver ikke at kunne lave en lyspære for at kunne tænde for den.

"Der er ingen nem vej" - Muligvis ikke, men der må da være en NEMMERE vej end det lort man bliver præsenteret for allevegne. Hvorfor skal jeg behandles som en fucking 2 årig, hver gang jeg starter på en uddannelse mv? - Mit problem er at startniveauet er alt, alt, alt for lavt.. Og hvis jeg fortæller dem det, så rykker de mig op på et niveau, der er alt for højt, fordi jeg ikke har den forudgåeende viden. Og så siger folk "Ja, og det er derfor du skal tage det helt fra starten" - men det er dér kæden hopper af, fordi det går ALT ALT ALT for langsomt. Min indlæringsevne er ualmindeligt god, og derfor kan jeg ikke sidde og lytte til slowmotion lort i 4 år, det føles som 35 år for mig. Jeg KAN ikke.

Jeg forventer ikke at nogle af jer forstår det mindste. Jeg glæder mig til at mit indlæg bliver dissekteret, til at jeg bliver kaldt alt muligt, til at I skal sidde og pille i små detajler, fordi I ikke kan koble to og to sammen, men blot vil skabe modargumenter, da I til dels lider af Stockholmsyndrom overfor det store system. - Hvis hele verden ramler, så er det ALDRIG systemet. Heller ikke selvom vi ender op i en politistat med love mod alt, vel?


Den her verden består af rovdyr og byttedyr, og hvis man ikke kan blive et rovdyr på en lovlig måde, så må man blive det på en "ulovlig" måde. Ellers ender man som byttedyr uanset hvad. Og ja, jeg ender med at havne i et fængsel, men der får jeg i det mindst mad hver dag. Det er jeg sgu ikke garanteret herude.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 18:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bliversnartkriminel:
Men en ting jeg ikke fatter, er hvordan små, snottede 14-15-16-årige knægte, kan sidde og tjene boksen, selvom de dårligt kan finde ud af at stave til deres eget navn.

Men kender du mange af den slags. Der er tusinder der forsøger, men man hører om et par stykker der lykkes, alle de tusind der ikke lykkes reklamerer jo ikke med det.

Bliversnartkriminel:
Dét jeg efterlyser, er lidt ala nettets nedrivningsarbejde - noget ALLE kan gøre, uden det kræver 7 universitetsuddannelser og 46 års kurser i IT. - Entiendo gentes??

Nedrivningsarbejde giver rimelig godt i det virkelig liv, men på nettet er det arbejde det kan laves næsten uden nogen kompetencer f.eks. lavkvalitets SEO-artikler. De skrives fra 10 øre pr. ord, det er totalt sygt, og giver en ringe løn. Jeg kender personligt ikke godt lønnet arbejde på nettet som ikke kræver man kan et eller andet virkelig godt.

Bliversnartkriminel:
Jeg HADER uddannelse, og det bliver ALDRIG NOGENSINDE en mulighed. Jeg KAN ikke sidde og lytte til en lærer. Jeg tænker lynende hurtigt, omend jeg måske ikke er den smarteste af alle. Men det er SERIØST noget der dræner mig for energi, når jeg skal sidde i en klasse, dag ud og dag ind og høre på det samme slowmotion ævl, når jeg bare gerne vil have MAST komprimeret viden ind i mit sølle kranium.

Jeg har det lidt på samme måde. Jeg ELSKER at lære, skolen var bare ikke det rigtige sted for mig. Du kan lave dit eget selvstudie uden lærere og skole, men du skal have disciplin og være villig til at investere tid i det.

Bliversnartkriminel:
Der er ikke plads til os, der lærer på andre måder, som kræver langt mere stimulans for ikke at nærmest sidde med selvmordstanker i klasselokalet.

Jo der er masser af plads. Nettet er FYLDT med gratis viden, det ligger lige for dine fødder. Du kan sidder derhjemme og blive ekspert, hvis du altså gider.

Bliversnartkriminel:
Mht. nettet og det at blive autodidakt.. Så kom dog med nogle guides eller et eller andet. Det er så nemt at sidde og snakke. Og jeg bliver også drevet totalt til vanvid over, hvordan alting skal SKÆRES ud i pap for en, som om at man slet ikke kan regne noget ud selv. Hvorfor  helvede skal al indlæring være så forbandet firkantet???

Så du vil ikke have ting skåret ud i pap, men efterlyser præcise guides? lidt selvmodsigende, men okay. Hvis du vil tjene penge på nettet er et godt sted at starte hver morgen inbound.org, der flyder over med gode artikler om alt muligt omkring online marketing m.m.

Lidt on-page SEO kan du finde her http://www.jonathanlindahl.dk/on-page-seo/ der er helt sikkert en masse du ikke forstår, men det kan googles gratis.

På G+ er der også en masse seriøse folk samlet, hvis du vil have min marketing cirkel, så skriv til mig på tf@webcoders.dk, så deler jeg den med dig, der er masser af spændende viden hver eneste dag.

Du kan også investere i et par bøger om f.eks. SEO, det kunne være Rosenstands SEO Lex eller Henrik Bondtoftes bog om linkbuilding. Hvis du er hurtig kan du vist stadig downloade Demibs SEO 2.0 gratis, men det kan Googles.

Måske du vil vide noget om Adwords, så start her http://ppcprofit.dk/gratis-adwords-bog/

Spørgsmålet er dog om du reelt vil investere den tid det tager at komme dertil hvor man kan tjene penge på nettet uden noget uddannelse af nogen art, for det er ikke nemt. Det har det i hvert fald ikke været for mig.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Bliversnartkriminel:
Og ja, jeg ender med at havne i et fængsel, men der får jeg i det mindst mad hver dag. Det er jeg sgu ikke garanteret herude.


Med dit "held" så stopper de sgu med at fodre fangerne lige så snart du kommer ind og sidde.

Med hensyn til især IT, har jeg oplevet enormt meget dårlig undervisning "i gamle dage". Og bøger der var dyre, stærkt forældede når de nåede til biblioteket (eller også var der mange måneders ventetid). 

I dag er det en helt anden sag at blive "autodidakt".  Der er SÅ meget superprofessionel online undervisning fra mange af de dygtigste IT-folk. De nyeste bøger kan købes for en slik på Amazon og andre steder - og du skal ikke engang vente på bogen får sneglet sig til en. Den skal bare downloades. 

Plus det at markedsføre sig selv også er lettere end nogensinde. Eksempelvis her på Amino og sociale medier. En blog kan sættes op med få klik, og det giver selvfølgelig en masse mennesker, der er ramt af Dunning-Kruger Effekten i illusionen om at være superdygtige til noget de har brugt 5 minutter på at lære. Men virkeligheden er bare en anden og det er egentligt sjældent at se nogen der virkeligt er superdygtige.

Tiden er virkeligt en hvor det aldrig har været lettere at få adgang til at dygtiggøre sig, uden at være bundet til en kedelig underviser fra 8-16. Og uden at du skal godkendes med andet end en mindre betaling for det. 

Det virker dog ikke til at der er så mange igen, der vil betale det det reelt koster: tid og indsats.  

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 16. Apr 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja, du siger noget, haha.

Al undervisning er latterligt, synes jeg. Der er intet at sige til, at så mange unge nu til dags aldrig får en uddannelse. Langt over halvdelen af det man skal lære under en given udd. er jo komplet ubrugeligt. Det er vel at sammenligne med algebra i folkeskolen. Og ikke nok med dét, det går umådeligt langsomt. Hvis de nu bare kunne fjerne alt det unødige lort fra deres uddannelsesprogrammer, og så lave to hold - et for de hurtige og et for de langsomme ("normale").

Meget kan man sige, men man kan fandeme ikke benægte at skolesystemet er som en computer - det kører efter de langsomste ram. Hvis der er bare én i klassen, der er tabt bag vognen, så bliver alle elever behandlet efter samme forskrift. Og det er ikke sjovt, når man hele tiden er 5 skridt foran og bare sidder og higer efter at lære nyt og ikke mindst noget der er brugbart.

Jeg synes bare, at det er en jungle uden lige, det med nettet. Det er virkelig svært for mig på stående fod at gennemskue hvad der er profitabelt og hvad der ikke er, fordi det vrimler med selvmodsigelser derude. Dét, den ene siger er rentabelt, kalder en anden noget scam, og omvendt.

Hvordan kan det tage 3-4 år at tilegne sige tilstrækkelig viden om affiliate marketing og SEO f.eks.? - Det kan da umuligt tage så lang tid. Sæt jeg bruger 6-8 timer om dagen og husker 95% af alting første gang?

Problemet er jo, at de guides man finder derude, er tilrettelagt på samme måde som folkeskolen.

Det kan egentlig godt være, at jeg skal have skåret alting ud i pap, men det skal i så fald være med en lynhurtig laser, og ikke en rusten stanley-kniv. Jeg kan downloade hvilken som helst bog om hvad det end skal være, og halvdelen af det er ubrugelig, selvpromoverende lort, som jeg kører surt i. Jeg vil bare lære fra NU af. Ikke mere snak, ikke mere lort, ikke flere barnagtige introer i alle mulige online bøger. Bare kompakt viden ind i mit kranium, skudt ind som et projektil - den kan klare det!

Hvad folk skal bruge 5 år på, kan jeg gøre på 1-2 år. Tro mig. Mit problem er bare, at mit hoved er så forbandet rodet fordi det går så stærkt. Jeg aner ikke hvor jeg skal starte eller slutte, og jeg sidder bare og tænker; bare jeg dog havde en guide, der punkt for punkt kan fortælle mig præcis hvad der er op og ned, i stedet for jeg skal sidde og gætte mig frem til, hvem der lyver og hvem der ikke gør, og hvad der giver mening og hvad der ikke gør.

Det er som om, at uanset om man tager en officiel uddannelse, eller om man søger den autodidakte, så skal man igennem SÅ meget ubrugelig viden og info, at man kører sur i den, hvis man er et så hurtigttænkende individ som jeg. Det er seriøst en straf at tænke så hurtigt som jeg gør, især når jeg ikke er mere end gennemsnitligt begavet. Jeg føler mig som en toptunet Skoda på vej mod en mur.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hvad med at tage en billet på det første tog på København, tage ud på Christiania og ryge en pibe hash og tænke lidt over tingene? Så skal de nok ordne sig :-)

Tilmeldt 16. Apr 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvad skulle det hjælpe? At drukne sine personlige problemer i stoffer, har nok aldrig nogensinde hjulpet noget menneske. Det skubber blot problemet længere ud i horisonten, så det kan vokse sig endnu større, til næste gang man konfronterer det.

Men bevares, vi har jo alle vores måder at takle stress over livet på, og at bedøve min hjerne med hvad det end må være, er ikke min måde.

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bliversnartkriminel -> der er sådan set kun en måde at blive styrtende rig på meget hurtigt. Og det er at banke en virksomhed op så den er en "guldgås" og så sælge pisset.

En af mine bekendte, Stefan Schmidt, solgte sin virksomhed. Den pågældende virksomhed var højer autodele som blev solgt til T-hansen. Hans personlige bid af kagen var et godt stykke over 600mio kroner. 

Så kan man jo diskutere hvornår man er rig. For mit eget vedkommende har jeg en lignende plan. Den nuværende virksomhed jeg arbejder på at få op at stå skal også op at stå i en fart, lave et godt overskud, og så vil jeg afhænde den for et to cifret million beløb i den bedre ende af skalaen.

Her tror jeg bare at man skal passe rigtig meget på når vi taler online løsninger. Det er svært at ramme "rigtigt" og selvom man gør skal man presse igennem. Nogle af nyere tids store successer på nettet i DK har været just-eat og smartguy. Smartguy er i dag et aktieselskab og omsatte sidste år for 405 mio kroner.

Det er en jungle og netop som du beskriver kan hvilken som helst idiot oprette en webshop og sælge covers til smartphones, hvilket der så også er 90 andre webshops der gør..

Det man skal er at finde en niche. En niche er et område hvor det ikke er umiddelbart rart for de store virksomheder at lægge, og de små virksomheder slås om at stjæle de store kunder fra de store virksomheder. Det gør at de små kunder ofte bliver overset og her kan man skabe sig en fantastisk niche. 

Ikke at det endte godt (for jeg meldte mig selv konkurs i 2010) men jeg startede i slutningen af 07 på det tidspunkt Danmarks eneste dørmandsbureau. Alle vagtselskaberne solgte også dørmænd til diskotekerne, men de havde (og har stadig) mega travlt med at stjæle store kunder fra G4S og Dansikring. Det betød at ingen havde fokus på diskotekerne. 

Det bedste år (09) havde jeg overskud på 3 mio, et forholdsvist beskedent beløb, men ikke desto mindre var det rigtig godt. Det første kvartal omsatte jeg for 502.000.- kr.

Dét er opskriften på at få det til at lykkedes i min bedste overbevisning. Analysér markedet, find nichen, udforsk det område til du er så stor at de store lægger mærke til dig, og så sælg pisset til dem. 

Ovenstående skal ikke anses som en generel opfattelse af hvad der skal til for at have succes som iværksætter, det er alene undertegnedes personlige holdninger der kommer fra både op og nedture.

Mvh

Ruben

Tilmeldt 16. Apr 14
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret, Ruben.

Jeg har ikke nævnt noget om, at jeg vil være millionær i morgen eller på noget andet tidspunkt. Jeg bliver nok ikke millionær før den dag der er så meget hyperinflation, at jeg knapt kan købe et rugbrød for dem. Jeg er skam realistisk nok, hvad angår indtjening.

Jeg vil bare kunne leve af det i længden. Jeg ville være rigeligt tilfreds med 15-20.000 kr. om måneden. Det er rigeligt til min livsstil. Jeg behøver ikke mere.

Og lad lige være med at kalde 3 millioner et beskedent beløb, tak. Jeg har 102 kr. tilbage til lønningsdag, og der er allerede et rungende ekko i min køler. Dét er beskedent. For hver 5 kr. jeg får ind, så er der 6 kr. i regninger føler jeg. Hver dag handler om overlevelse, og ikke om selve livet. Og det bliver man bitter af i længden. Man giver op. Man bliver kaldt taber osv. Og til sidst så indser man, at folk nok har ret, og at man lige så godt bare kan gå hele vejen og prøve lykken som kriminel, fordi det nytter jo heller ikke noget at slikke samfundet i røven. Kommunen osv. har jeg for længst opgivet - du hører mig heller ikke nævne dem (andet end lige nu), fordi de kan kun bidrage til endnu mere forfald. De har aldrig hjulpet ét eneste menneske.

Jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal formulere det her.. Men kort fortalt, så har jeg ingen passion overhovedet. Der er intet der interesserer mig. Jeg tror ikke på mig selv, jeg tror ikke på andre, jeg tror ikke på verden mere. Jeg har givet op. Er kørt sur i den. Jeg er blevet paranoid og tror at alle, der kontakter mig er ude efter mine penge - fordi sådan har det været hidtil.

Jeg sidder nede i et fucking hul og beder om en fucking stige, men alle står og spytter mig i hovedet og griner med hver deres stige i hænderne og siger: "Du kan da bare kravle op selv". Men nej, det kan jeg ikke. Jeg får hovedpine af det her. Virkelig. Det føles som en hveps i mit hoved, der stikker min hjerne gentagne gange.

Man skal ikke dømme en anden, før man har gået en mil i hans sko.

Tilmeldt 9. Nov 11
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

"Man skal ikke dømme en anden, før man har gået en mil i hans sko."

- Jo, det kan man godt... Nu oprettede du selv indlægget så må du også stå model til hvad der kommer din vej.

I tilfælde af, at du ikke troller:

Find et lønslave job et sted ... Observér hvad de proffesionelle gør. Opbyg et kompetence sæt, sælg det til personer der kan bruge dine kompetencer - Hvorfor skulle andre ellers give dig penge? Der er masser af behov der ude, masser af penge der gerne vil skifte hænder. Men personerne med pengene vil naturligvis have noget for pengene.

Stram op. Tænk dig om. Jeg tvivler på, at du er så talentløs som du selv går og tror.

Side 3 ud af 10 (93 indlæg)