Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero bogføringsprogram

Side 4 ud af 8 (75 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

sheldorin:

Hej med jer alle,

Er der nogen der ved hvorfor årets resultat ikke fremgår af egenkapitalen i programmet Dinero?

Det bevirker at hvis man som den eneste postering har 500 kr. salg, der modposteres i kassen, så er resultatet 500 kr., kassen under aktiver 500 kr. mens alle poster i passiver er 0, men dog alligevel fremstår som en passiv-side med 500 kr. i totale passiver????

På forhånd tak :)

Hej Hej.

Det virker meget mærkeligt at din postering ikke går med.

Jeg har personligt testet funktionen til døde - så vil meget gerne se nærmere på dette :)

Kan du ikke sende mig en mail på support@dinero.dk med :

1. Link til denne tråd 

2. Link til kontoplanen (eller hvor det ikke fremgår) fra dinero (dinero.dk/xxxx/blabla)

Så kigger jeg straks på det :)

De bedste hilsner

Rasmus

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth Saamkopf Abel:

Man kan ikke afslutte året endnu :)

Læs evt. denne: https://dinero.dk/roadmap.html

Der er stadig en del der mangler i Dinero, hvis du spørger mig, men til den pris kan man heller ikke forvente at alt er 100% funktionelt endnu :)

Hej Kenneth.

Vi kan sagtens afslutte regnskab.

Grunden til det ikke er fjernet er, at vi er ved at flytte vores landingpage. Dermed får vi guide og alt muligt fedt samlet på domænet.

Så derfor kommer der også en opdatering af roadmap'en.

Men fjerner den lige hurtigt, men resten af opdateringen venter til hele siden bliver flyttet.

Håber du kan leve med ventetiden :)

De bedste hilsner

Rasmus

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin

Tonny, du har altid været skeptisk over for Dinero og det er jeg ked af.
Vi arbejder døgnet rundt for at lave et regnskabssystem, almindelige mennesker kan finde ud af og vi er kommet meget langt.
Og nej, alt er ikke så let endnu, som vi gerne ville have det. Men bare vent, lige nu arbejder vi med alt det den professionelle revisor har brug for, så jeg tror og håber du bliver imponeret over det vi laver.
Men kom endelig med din saglige kritik, den tager vi altid imod med kyshånd.

De bedste hilsner

Martin

Det er nu ikke helt rigtigt, at jeg er skeptisk, men derimod prøver at forholde mig til de indlæg, som fremkommer for stort set alle regnskabsprogrammer.

Vi har også tidligere debatteret omkring sikkerhed m.v..

Nu er denne tråd jo kun om et specifikt problem, hvor jeg kunne konstatere nogle problemer omkring et i realiteten meget enkelt bogføringspostering, som vi iøvrigt også fandt en løsning på.

Jeg har en generel holdning til de nye online regnskabsprogrammer, men prøver trods alt at have et åben mening om herom.

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at du/I med Dinero vil gå endda meget langt for at imødekomme brugernes ønsker, hvilket jo også klart fremgår af dine indlæg alene i denne tråd.

Det I hos Dinero kunne overveje, måske på sigt, var at have en version af Dinero, som er mere åben for eks. revisorer og bogholdere, hvor der kunne være adgang til at undertrykke moms, udføre trekantsposteringer (d.v.s. uden tvungen modkonto). Herved vil I kunne få endnu flere kunder, idet flere revisorer og bogholdere måske (læs: sandsynligvis) ville kunne anbefale Dinero, akkurat ligensom det sker med Economic.

Jeg kan kun sige: "Fortsæt det gode initiativ og produkt, så skal I også nok nå målet". 

Til sidst er der kun spørgsmålet om sikkerheden, som vi jo har rundet tidligere, så denne side er du/I også helt klar på en løsning.

Iøvrigt var den omtalte bogføringspostering ikke særlig nem i DineroSkype-Wondering

De bedste hilsener

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Martin,

Nu ligger du op til feedback, og det vil jeg give dig.

1. Jeg er selv revisor, og mener ikke et program skal gøres nemt for at alle skal kunne bruge det, men at gøre det rigtigt så alle der bruger det kan lave en god bogføring. Dermed ikke sagt at jeres ikke gør det rigtigt, men min begrænset erfaring er at nogle vigtige elementer mangler, som jeg vil gennemgå herunder.

2. Jeg synes i skal finde inspiration fra det gode gamle C5 hvad angår måden at håndtere momskoder på. Man opretter de momskoder man øsnker, og mens man i kassekladden sidder og bogfører, så kan man altid slette en momskode der dukker frem når man bogfører på en konto.

3. Der mangler en feature hvor man kan ændre i instillingerne for de enkelte konti i kontoplanen. Her tænker jeg specielt på momsdelen. Det er lidt dumt at der ikke kan ændres i de eksisterende konti, da det gør at man skal oprette helt nye konti, og dermed kan ende med flere konti for det samme, så man får bogført på den forkerte når man bogfører.

4. Jeg mener det er en klar svaghed at man ikke kan lave et kontokort over sin bogføring, hvor man for hver konto kan se alle posteringer denne konto indeholder. Den er en revisors/bogholders bedste ven, og give et perfekt overblik over sin bogføring, og om der skal omposteres osv. Igen kan i finde stor inspiration fra C5

5. I prøver at gøre det simpelt med at +/- i jeres bogføring, hvor - er kredit. Det er som sådan ok, men jeg synes dog det er ærgerligt at man ikke kan tilvælge at programmet bruge debet/kredit. Det gør bare tankegangen for bogføringen langt nemmere.

6. Desuden går det mig kraftigt på at nullinjer fremgår af de opstillingsmuligheder i har. Når man udskriver en balance skal der indgå de elementer der har saldo, alt andet burde være undertrykt, da det forvirre mere end det gavner.

7. Jeg synes en feature med at kunne vende en postering mangler. Man kan selvfølgelig altid gøre det selv hvid bare at modpostere, men i fx. C5 og e-conomic kan man hurtigt vende en postering, så den tidligere postering "slettes" og så kan man derefter kopiere posteringen og lave en rettelse på fx. beløbet eller momskoden, og vupti, så har man nulstillet den tidligere bogførte transaktion, og lagt den ind på ny rigtigt. Dette gør som sagt C5 og e-conomic rigtig fint, så der vil i kunne finde inspiration. Måske nok C5 der i den forbindelse er mest brugervenligt/logisk.

Når alt dette er sagt, skal det ses som venlige råd fra en der sidder med sådanne ting til dagligt. Jeg synes jeres program har et godt potentiale, men jeg synes i skal droppe tankegangen at alle bare skal kunne bogfører med jeres program, men sigte mere på at dem der kan bogfører får et program som virkelig er godt. Så kan i altid trække de som ikke rigtig har erfaring med på samme måde som e-conomic meget succesfuldt gør, ved at lave rigtig mange og gode video guides.

Jeg synes det er rigtig positivt måden man bogfører i jeres program, da bogføringen i kassekladden minder meget om C5 som er den absolut bedste løsning i dag. Der står i bedre end e-conomic, dog med den grimme undtagelse at man som sagt ikke kan rette momsen.

Jeg håber i vil tage mit indspark som noget positivt i jeres bestræbelse på at skabe et godt produkt.

Jeg håber desuden at jeres ambition om at skabe revisoradgang, vil minde lidt om e-conomics løsning, hvor revisor har en administrationssidde, hvorfra man så kan tilgå alle sine kunders del af programmet og bogføre i deres.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Lige et ekstra punkt som jeg glemte, og måske et af de vigtigste.

8. Jeg forstår simpelthen ikke at man ikke kan lave trepunktsposteringer hvor modkonto ikke bruges. Det er alt for besværligt. Her skal i kigge på C5, da det virkelig er en styrke i det program, og det der gør det let at bogføre i det. Der er det ekstremt let at lave de såkaldte trepunktsposteringer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Lige lidt mere:

9. Når man kigger sin bogføring igennem kan man under Rapporter under fanen Regnskab, ikke se bilagsnumre under de forskellige poster. Det gør at er man i tvivl om hvorvidt et bilag man ser under fx. gebyrer, om det nu også var med moms, så kan man ikke lige se bilagnummeret og gå ind og se på bilaget om der er moms på. Man bliver dermed nødt til at bladre hele sin bogføring igennem for at finde bilagsnummeret. Det er ikke hensigtsmæssigt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kan ikke bruge svar og citer - men jeg vover selv at gøre det - citat Sheldorin

Hej Martin,

Nu ligger du op til feedback, og det vil jeg give dig.

1. Jeg er selv revisor, og mener ikke et program skal gøres nemt for at alle skal kunne bruge det, men at gøre det rigtigt så alle der bruger det kan lave en god bogføring

citat slut

Jeg synes dels at en del af det du skriver gør at jeg tvivler på du er revisor og dels at det er fjollet din profil i så fald er så anonym?

Kunne du ikke lige gi bevis for at du er revisor? Godkendt eller registret revisor, for ellers må både jeg og Martin også kalde os revisorer, og min hund vil også lige være det Smile Du har mange gode punkter som jeg synes dinero skal ta til sig, men også udvist noget der gør jeg tvivler. Anonym profil og så en titel du roser dig af som revisor - jeg vil godt lige be dig bekræfte det via noget link der indikerer du er revisor og ikke bare en af alt for mange der bruger den totalt ubeskyttede tiltel tak

venligst John H "ikke revisor af den godkendte/registrerede/statsautorisedede slags og derfor IKKE REVISOR"

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Sheldorin - ud fra dine tidligere tråde som http://www.amino.dk/forums/t/216485.aspx#1428453 vil jeg godt vove påstanden om at du med din anonyme profil og din klare påstand JEG ER REVISOR er en af de som skader branchen - netop fordi revisor er så totalt ubeskyttet en titel. 

Jeg gentager mig selv - er du mere revisor end det min sovende hund må kalde sig - i form af bevis som godkendt/registreret eller statsautoriseret eller går du på skole og lærer regnskab?

Jeg ved det kan lyde aggressivt men det er hundedyrt for brugere af regnskabsservice, at titlen revisor er så totalt ubeskyttet, og når den så tilmed bruges så aktivt som JEG ER REVISOR som du gør Sheldorin for at understøtte synespunkter, eller for at få kunder - så må det være OK at bede om bevis for det ikke bare er brug af en totalt ubeskyttet titel

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Valby
Tilmeldt 15. Jan 14
Indlæg ialt: 158
Fra  Lean Controlling ApS Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev ved med at få en fejl når jeg prøvede at svarer, men Martin Thirborg skrev tidligere:

"Ufordringen med "skæv moms" er vi helt klar over, og er ved at finde en god løsning på den."

selvfølgelig uden at vide hvordan i har tænkt at løse dette, bør det programmerings mæssigt være ret lige til, såfremt i benytter matematikken på moms beretningen. (Hvilket i nok gør). Følgende formel, vil altid give beløbet uden moms uanset momssatsen:

beløb/((100+momssats)/100)

dvs 25 % af 100 kr bliver

100/((100+25)/100 = 80

benyttes denne metode med variabler,små bør den jo simpelt kunne bruges uanset momssatsen.

blot en tanke, hvis nu i ikke have tænkt den sådan :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det var da lige noget af et hate imod mig.

1. jeg har ikke kunder, jeg er ansat i et revisionsfirma og gør bare hvad jeg kan for at følge med på det nye der rører sig, og for at udvikle mig. Omtalte regnskabsprogram er ren og skær for at lære. Og mine råd er de erfaringer jeg har haft gennem mit arbejde som REVISOR i et statsautoriseret revisionsfirma.

2. Nej jeg er ikke reg. eller statsaut. revisor. Jeg er endnu kun HD.

At du siger jeg skader branchen, det må du fandeme underbygge min ven????? 

Side 4 ud af 8 (75 indlæg)